►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum ceva vreme apăruseră în aceeaşi zi pe nişte bloguri posturi/reclame mascate despre Zoop.ro, un site asemănător cu ghelir.ro. Toate bune şi frumoase, intru şi eu azi pe site pt că simţeam nevoie să mă zgârie pe ochi culorile, şi dau la secţiunea “Ce spunem noi“.
Cum pot restitui un produs defect?
Dacă produsul pe care l-ai cumpărat este defect, scrie-ne la defecte@zoop.ro, şi se rezolvă. E posibil totuşi să nu mai avem pe stoc un produs identic, caz în care va trebui să te mulţumeşti doar cu banii. În orice caz, dacă produsul pe care l-ai cumpărat nu îţi mai place, sau regreţi că l-ai cumpărat, nu avem ce-ţi face. Sună un prieten, poate că i-l poţi vinde lui. Sau fă-i-l cadou soacrei… Îţi vin ţie idei!
Deci dacă nu-ţi mai place produsul sau nu e ce credeai că este, sau nu e compatibil cu ce mai ai tu pe acasă, sau pur şi simplu îţi dau băieţii teap[ şi îţi trimit un mare nimic, nu poţi returna. Asta contravine cu Ordonanţa Guvernului 130/2000, care reglementează comerţul online astfel: pt cumpărăturile efectuate la distanţă, în care nu există un contact direct între cumpărător şi vânzător, cumpărătorul are la dispoziţie un termen de 10 zile în care poate returna produsul, fără să dea nici o explicaţie. Lucru foarte bun şi important de ştiut, pt că pe net ai la dispoziţie o listă de caracteristici, dar abia după ce l-ai plătit şi ţi-a fost livrat îl vezi efectiv, îl testezi, vezi dacă se asortează cu ce mai ai tu. Dacă această înştiinţare către cumpărător, referitoare la cele 10 zile, nu este afişată de către vânzător, termenul se prelungeşte automat la 90 de zile. Textul legii aici.
Ce înseamnă asta? Trecând peste faptul că Zoop nu vrea să-şi asume răspunderea… Că de exemplu dacă iei de la eMag (sau orice alt magazin online serios) un monitor LCD, e mai bine să alegi să ţi-l livreze ei decât să-l ridici tu, chit că stai vizavi de sediul lor. Pentru că atunci când fac ei livrarea şi nu te duci tu fizic la magazin, ai la dispoziţie 10 zile să-l duci înapoi fără nici un scandal sau frică. De ex dacă descoperi că are pixeli morţi. Sau că ai luat o placă video şi nu merge cu placa de bază, dar ea este foarte bună în rest şi nu poate fi returnată pe motiv de defecţiune, sau alte astfel de probleme ce apar doar la o testare mai cuprinzătoare, nu un simplu banc de probe pe care se verifică doar dacă intră în priză.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
08/11/2007 la 4:42 AM
dap, ai dreptate, dar sunt sigur ca cei de la zoop se vor ocupa de aceasta problema, oricum eu am mai cumparat de la ei, si am fost foarte multumit
Anonymous(Citează)
08/11/2007 la 6:04 AM
citeste te rog in ordonanta 130/2000, in Capitolul 1 – Dispozitii generale, art. 6, iar apoi paragraful “f)” http://www.legi-internet.ro/index.php?id=59
Dusai(Citează)
08/11/2007 la 11:49 PM
Dusai, ai dreptate, dar legea 365/2002, modificata prin legea 121/2006, abroga litera f a articolului 6 la care te referi tu.
Vezi aici la Art. 32.
nwradu(Citează)
12/11/2007 la 12:49 AM
Da, ai dreptate este abrogata litera f) dar asta nu schimba cu absolut nimic situatia. Daca s-a abrogat nu inseamna ca acum aceasta ordonanta se va referii la comertul electronic ci s-a abrogat pentru a nu intra in conflict cu noua lege la care faci tu referire(ordonanta 130 se refera la contractele la distanta si legea 365 exact la acelas lucru – furnizarea serviciilor prin contracte la distanta), mai mult tocmai prin faptul ca a existat litera f) in ordonanta 130 reflecta faptul ca aceasta ordonanta nu are nici o legatura cu comertul electronic. In alta ordine de idei, legea 365/2002 republicata in 2006, nu are absolut nici o legatura cu subiectul nostru, acela al returnarii in 10 zile a produsului comandat, “dacă se asortează cu ce mai ai tu” sau nu. Numai bine!
Dusai(Citează)
12/11/2007 la 5:11 AM
Nu exista nici o lege care sa se refere doar la comertul electronic. In schimb, acesta intra sub incidenta comertului la distanta, acum prin abrogarea punctului f), si deci consider ca am zis bine ce am zis mai sus. Mai mult, asa considera si alti oameni pe net, si multe alte magazine online care au afisate acele informari catre client, dupa cum cere ordonanta.
nwradu(Citează)