►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
De la Zoso am aflat că trafic.ro o cam dăduse în bară cu estimarea unui număr de 7 milioane de utilizatori ai Internetului în România. De fapt ar fi doar cam 3,5 milioane. Asta deoarece făcând calculul pe o lună, obţineau 7 milioane de unici (pe lună), dar contorizând mai atent, şi doar pe o săptămână, au vazut că sunt doar 3,5 milioane de unici (pe săptămână). Link catre anunţ.
Explicaţia pare simplă. Pe perioada unei luni, utilizatorii mai ştergeau cookies-urile de contorizare şi atunci erau număraţi de mai multe ori. Cu cât perioada scade, cu atât şi eroarea, deci 3,5 milioane e o valoare mult mai apropiată de cea reală, probabil. Ce e amuzant e că trafic.ro nu par a fi prea “pătrunşi” de faptul că cifra de internauţi români e de două ori mai mică decât anunţau ei inainte, deşi teoretic acest lucru are un impact masiv asupra publicităţii online, campaniilor, companiilor, plus o gramadă de statistici legate de ţara noastră. “Eh, o mică greşeală, să trecem peste”.
Amuzant ar fi sa obţinem, în stilul trafic.ro, cifra de utilizatori de Internet din România, extrăgând-o din datele pe o perioadă de un an. Continuând formula lor, dacă analizând pe o săptămână rezultă că sunt 3,5 milioane de români pe net, dar analizând pe 4 săptămâni, rezultă că sunt 7 milioane, înseamnă că la creşterea de 4 ori a perioadei de timp, se dublează numărul de unici pe Internet din România. Dacă s-ar face calculul din analiza pe 16 săptămâni, am obţine 14 milioane de “web-işti”. Trasăm graficul şi obţinem valoarea de internautişti dacă am fi tras concluzia din perioada unui an: aproape 25 de milioane de români au acces la net! Păcat că nu suntem atâţia în ţară. Mă întreb câţi au acces cu adevarat la net, şi îl şi folosesc la un nivel care să conteze, nu doar email în firmă şi verificat cursul valutar. Dacă o firma de 3000 de angajaţi are net în toate birourile, putem spune că toţi cei 3000 sunt internauţi?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
09/03/2007 la 4:07 AM
daca toti au calculator pe care il folosesc pentru internet, de ce nu? :D
de_ce(Citează)
09/03/2007 la 5:07 AM
“Dacă o firma de 3000 de angajaţi are net în toate birourile, putem spune că toţi cei 3000 sunt internauţi?”
Nu conteaza daca oamenii aia sunt angajati ai unei firme. Sau ca sunt studenti intr-o facultate. Folosesc internetul, mail, chat, download, etc in mod regulat. Sunt entitati..
Bogdan(Citează)
09/03/2007 la 6:30 AM
Pai nu ar trebui considerati internauti, Bogdan. De ex si tata foloseste internetul, dar o face mecanic. L-am invatat unde sa vada cursul valutar, cum sa-si citeasca mailul de pe yahoo si i-am pus ca homepage un site cu stiri. Mama stie sa foloseasca doar Outlook Express, si daca ii scoti de pe ecran lista de contacte sau muti butonul de Send mai in dreapta, acolo ramane. Dar parerea mea e ca asta nu-i face “internauti”, si ma enerveaza rau termenul asta dar nu-mi vine altul mai bun.
Trebuie socotit exact cati oameni folosesc Internetul in mai multe moduri, cu o eficienta crescuta, cu mai multe servicii, etc. Nu doar mail, invatat la modul “acum fac click pe new, dublu click pe agenda, scriu aici ce vreau si apas Send” cum stiu majoritatea angajatilor. Trebuie aflat cati fac download, cati citesc diverse site-uri, cati stiu sa utilizeze un motor de cautare, cati urmaresc niste site-uri anume, cati isi gasesc informatia de care au nevoie pe Internet, intr-un cuvant. Abia acelor oameni poti spune ca te adresezi cu publicitate online, cu servicii noi, cu web2.0, etc.
nwradu(Citează)
09/03/2007 la 6:57 AM
Dupa cum spui tu, multi n-ar trebui numiti soferi si exemple ar putea continua.
Totusi, chiar si tatal tau acceseaza pagina de stiri si o citeste, deci foloseste internetul. Deci este internaut. Poate ca exista niste statistici mai detaliate, de genul cati folosesc mail-ul , cati citesc stiri, cati scriu pe forumuri, cati descarca… dar toti sunt internauti. Poate nu la nivelul tau sau al meu, dar sunt ;). Plus ca, asa cum ai spus mai sus, numarul de internauti conteaza foarte mult pentru piata publicitatii. Si tatal tau vede o reclama si e posibil sa dea click pe ea..
Bogdan(Citează)
09/03/2007 la 6:59 AM
O fi aşa greu de înţeles că sunt destul de puţini oameni care intră regulat pe net? Sigur că-s grămezi de puşti care aleargă pe zece site-uri în fiecare zi, dar la fel sunt şi destui care intră fix doar când au nevoie de ceva. Surprinzător, poate chiar mai rar decât lunar.
Mai mult: utilizatorii *infrecvenţi* sunt mai valoroşi pentru companiile ce fac reclamă; e evident că unu’ care vede tone de bannere e desensibilizat…
Barbu M(Citează)