un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Vă propun un joc legat de programul de guvernare 2017-2020 (acum că centura Bucureștiului a fost abandonată)

26 Jan 2017  ·

AUTO  ·

22 comentarii

Dacă știam că Guvernul urmează să amâne mai multe lucrări de infrastructură, mai amânam și eu articolul de dimineață, ca să le centralizez pe toate într-un text apocaliptic. N-am știut, așa că iată din nou față-n față cu acest subiect.

Vă propun un joc: descărcați Programul de Guvernare 2017-2020, păstrați-l la îndemână și, de câte ori auziți că încă ceva nu merge bine prin țară, căutați ce-ar fi trebuit să facă guvernul Dragnea conform propriilor promisiuni electorale.

De exemplu, iată ce găsim în text la o căutare după cuvântul “centură”:

  • “Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a două, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului).”
  • “Modernizare Centură Bucureşti (A1-DN7, A2-DN2) (53,80 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018.”
  • “Finalizarea Secţiunii Bucureşti – Ploieşti, sector 1, km 0+000 – km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017”

Asta s-a promis.

Ce se va face, în schimb, este asta:

Ministerul Transporturilor abandonează Centura Capitalei. Lucrările vor fi realizate după 2020, până atunci sudul este abandonat haosului, prafului şi aglomeraţiei

Cei aproape 47 km din Centura de Sud a Capitalei, între Autostrada A2 şi A1, va costa, potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor, 965 de milioane de lei. Din această sumă, până acum ministerul a plătit 60 mil. lei până la finalul lui 2015 şi 133.000 de lei anul trecut.

Anul acesta Ministerul va aloca numai 106 mil. lei, adică puţin peste 10% din valoarea totală a proiectului. Mai mult, potrivit planului, anul viitor nu se va aloca niciun leu, aproape 250 mil. lei în 2019 şi 550 mil. lei în 2020, adică, cel mai probabil, potrivit prognozelor abia peste patru ani se va circula civilizat între cele două autostrăzi prin partea de sud a Capitalei.

De asemenea, pasajul de la Domneşti de pe Centura Capitalei, care ar fi fluidizat traficul într-una din cele mai aglomerate zone din România, este de asemenea abandonat, iar finalizarea sa este amânată pentru după 2020, ceea ce va însemna zeci de milioane de euro pierdute de către companiile de transport care vor avea camioanele blocate în acea zonă.

Pasajul a fost anunţat cu surle şi trâmbiţe de CNADNR la finalul lui 2015, în condiţiile în care despre un pasaj în acea zonă se discută încă din 2009, iar în 2013, când primarul de atunci, Sorin Oprescu, alături de Victor Ponta, Dan Şova şi Gabriela Vrânceanu-Firea, a anunţat că va fi gata în cel mai scurt timp.

Și sunt și alte amânări și bugetări în articolul original din Ziarul Financiar.

Observați planul fantezist de a aloca 550 de milioane de lei abia în 2020. Probabil că nici atunci nu vor fi bani, că de unde să fie, iar termenul va deveni 2022, apoi 2023, apoi “sigur se va face în 2024”. Iar dacă sunteți din provincie și nu știți despre ce-i vorba la Domnești, este o intersecție între ieșirea din București spre satul Domnești și Șoseaua de Centură unde, întrucât se circulă din plin pe ambele direcții, se formează cozi de zeci, chiar și sute de TIR-uri, camioane și mașini. Asfaltul acolo are șanțuri de 10-20 de cm făcute de roțile TIR-urilor în căldura verii.

Clipul de mai jos este filmat de mine în 2009 (de aia și arată așa). Acolo vedeți cam o treime din coada totală, iar între timp nu s-a schimbat nimic.

Mulți au spus că este o consecință directă a creșterii salariilor și pensiilor. Da, probabil că este. Ca să suplimentezi un buget trebuie să tai de la alt buget, că nu există bani pentru toate. Poate ar exista, iar infrastructura de transport poate ar atrage investiții în tot felul de centre logistice, în comerț, în fabrici noi șamd.

România, însă, are o populație îmbătrânită. Natalitatea a fost mică, iar mulți oameni în putere au plecat din țară. Avem peste 5 milioane de pensionari la 5 milioane de salariați. Eu susțin creșterea pensiilor, că nu poți trăi cu 500-1000 de lei pe lună într-o perioadă a vieții când ai nevoie de medicamente, dar guvernul actual le crește luând banii de la Transporturi. E normal, pensionarii nu vor drumuri bune ca să viziteze țara, ei vor să poată ajunge până la piață și înapoi. Astfel de măsuri, însă, doar vor înclina și mai mult balanța spre “mai rău”, că au un impact direct asupra economiei.

Te uiți prin străinătate și vezi rețele mari de autostrăzi, centuri ocolitoare, pasaje supraterane sau subterane, viaducte de amploare șamd. Să știți că lor nu le-a luat 238 de ani să le construiască. Nu, majoritatea țărilor au făcut totul în 20-25 de ani, dar ce-i drept fără corupție.

Iată o parte din rețeaua de autostrăzi și drumuri expres a celorlalte țări. Nu le-au construit extratereștrii, nu le-au moștenit de la egipteni. Oamenii le-au făcut, în ultimele decenii, pentru că și-au pus mintea la contribuție, osul la muncă și voința de a prospera la înaintare. La noi, singurele voințe par a fi de a fura, pentru unii, și de a supraviețui zilei de mâine, pentru ceilalți.

asus s5507

    22 comentarii

  1. Cum arata harta aia de la final… Romania zici ca e un picior slab vascularizat ce trebuie amputat :(

      (Citează)

  2. CIUMA ROSIE asta face ! Populismul il platim toti . Pensionarii au iesit la vot , si au primit 100 lei la pensie . De acord cu cresterile de pensii salarii , dar o autostrada de la est la vest trebuie sa avem in urmatorii 5 ani gata , ca ne lalaim la greu si dezvoltarea nu prea ne mai asteapta .

      (Citează)

  3. Drepturi fundamentale
    Pornind de la realitatea unui sistem penitenciar învechit care nu își poate realiza rolul de custodiere și reintegrare socială în acord cu standardele privind drepturile omului, precum și de la faptul că pe rolul CEDO se află aproximativ 1.000 de cauze privind nerespectarea condițiilor de detenție, sunt necesare măsuri pe termen scurt și mediu:
    20. Continuarea proiectului de investiții în penitenciare și de modernizare și extindere acolo unde locațiile permit.
    21. Alocarea de fonduri europene conform solicitării transmise de România și Italia, în martie 2015, cărora li s-au adaugat alte 10 state membre, pentru finanțarea infrastructurii de penitenciare. Efecte: respectarea drepturilor fundamentale, reducerea supraaglomerării și evitarea condamnării României la plata unor sume importante ca urmare a condamnării de către CEDO.
    22. Consolidarea sistemului de probațiune ca formă de diminuare a populației din penitenciare.
    23. Aplicarea Strategiei de reintegrare socială a persoanelor private de libertate, elaborată pentru perioada 2015-2019. Efecte: ținta de reducere a recidivei de la 40% la 30% și diminuarea astfel a costurilor cu anchetarea, judecarea, condamnarea și
    153
    executarea pedepselor.
    24. Reînființarea Institutului Român de Criminologie, instituție independentă, pentru ca împreună cu Ministerul Justiției, Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române, Parlamentul României, reprezentanții sistemului judiciar și facultățile de drept, să contribuie la elaborarea principalelor elemente de politică penală ale statului român. Efecte: legislația penală se bucură de stabilitate și să se evite conflictul cu textele constituționale referitoare la drepturi fundamentale.
    25. Promovarea standardelor europene în materia prezumției de nevinovăție în acord cu Directiva 346/2016.

    Atat. După asta urmeaza alt capitol.

      (Citează)

  4. Cei care au stat acasa in 11 decembrie n-aveau nevoie de centura …

      (Citează)

  5. Mi se pare mie sau Belarus are mai mulți km de autostradă decât România? :o

      (Citează)

  6. Nu suntem in stare de nimic din pacate. Parca vad ca si la referendum romanul care nu s-a dus la vot pe 11 decembrie se va duce la Predeal sa se dea cu sania la baza partiei.

      (Citează)

  7. Sa vina viermele ala de Greuceanu si sa ne explice el cum e cu promisiunile PSD acum. Si sa ne mai zica de amenda aia inexistenta.
    Cum o fi cand pana si Sindicatul Penitenciarelor e impotriva Ordonantelor vietii?

    Penibil, penibil, penibil.

      (Citează)

  8. Observ pe harta ca mare parte din teritoriul Olandei e ‘verde’, adica acoperita de autostrazi.
    Am fost in mai multe tari din UE, dar strazi ca acolo n-am vazut nicaieri. Cred ca orcine vrea sa constuiasca drumuri, ar trbuie sa se inspire de acolo.
    Pun si un link cu Street View. Cam asa arata o autostrada.
    https://www.google.com/maps/@52.2666061,4.9617223,3a,75y,346.53h,69.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1shhMqR4u9H9dHcDDXXH6i6w!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

      (Citează)

    • Si toata bucata aia cu 6 (sase) benzi pe sens + 2 acostamente (dintre care cel din stanga se face banda de circulatie daca e cazul) e limitata la 100.

        (Citează)

    • C:
      Si toata bucata aia cu 6 (sase) benzi pe sens + 2 acostamente (dintre care cel din stanga se face banda de circulatie daca e cazul) e limitata la 100.

      Boierie. Centura de vest a Amsterdamului e limitată la 80. Cu trajectcontrole (viteza măsurată automat).

        (Citează)

    • VOC: Boierie. Centura de vest a Amsterdamului e limitată la 80. Cu trajectcontrole (viteza măsurată automat).

      Stiu, dar acolo e asa pentru reducerea poluarii chimice (noxe) si fonice (zgomot) pentru ca orasul s-a extins foarte mult si acum “centura” a ramas in interiorul orasului.

      Inca una tare, tot din Olanda: Daca depasesti limita de viteza cu mai mult de 100km/h, politia iti confisca masina pe loc, permisul iti este anulat si nu mai ai dreptul de a conduce minim 5 ani. Durata exacta, cuantumul amenzii si eventuala perioada de detentie se stabileste ulterior, de catre un procuror

        (Citează)

    • Olanda nu e cel mai potrivit exemplu. Acolo terenul e plat, iar temperaturile fluctueaza putin, intre limite care au impact mai mic asupra rezistentei asfaltului.

        (Citează)

  9. banii pentru centurile oraselor se dau din alta parte pe masura ce constructia evolueaza ..de catre CNDAIR
    se va face si centura aceea dar cu rabdare multa si tutun si bani nerambursabili UE

    ce vedeti in vest sunt autostrazi construite cu bani din Planul Marshall.. la noi daca le trebuie sa vina sa faca.

    nimeni nu da banii pe.prostii.. cand au asa.multi copii

      (Citează)

  10. Petr@nius:
    banii pentru centurile oraselor se dau din alta parte pe masura ce constructia evolueaza ..de catre CNDAIR
    se va face si centura aceea dar cu rabdare multa si tutun si bani nerambursabili UE

    ce vedeti in vest sunt autostrazi construite cu bani din Planul Marshall.. la noi daca le trebuie sa vina sa faca.

    nimeni nu da banii pe.prostii.. cand au asa.multi copii

    Planul Marshall a fost de 120 de miliarde de dolari (valoarea de 2016), a fost împărțit între mai multe țări și nu a fost (doar) pentru drumuri. A fost pentru refacerea economiei țărilor respective.

    După o scurtă căutare cu Google am aflat că Marea Britanie cheltuie echivalentul a 9 miliarde de dolari *pe an* pentru drumuri.

    Și da, alții vor ca noi să avem drumuri. Noi nu. Pentru că nu e nicio legătură între economie și drumuri. De aia s-a dus Planul Marshall în construit autostrăzi.

      (Citează)

  11. ” … ce-i drept fara coruptie … ”
    Ba cu coruptie -stai linistit ca n-am inventat-o noi… Dar nu in halul asta.
    Sa nu uitam ca si Behtel trebuia sa fac o mare autostrada . .. Pe care de platit -am platit-o practic cu varf si indesat.

      (Citează)

  12. Din pacate, cei care ies in strada si urla ca nu vor gratiere, ca vor infrastructura, ca nu vor coruptie, cand e vorba sa iasa la vot au treburi mai bune de facut.

      (Citează)

  13. C:
    Si toata bucata aia cu 6 (sase) benzi pe sens + 2 acostamente (dintre care cel din stanga se face banda de circulatie daca e cazul) e limitata la 100.

    Pe timpul zilei, noaptea merge pana la 130… sa nu uitam radarele din vreo 15 în 15 km și care te amendează toate încât după vreo suta de km de autostrada, când ai luat toate radarele alea (care îți calculează viteza intre doua stații radar, deci nu merge doar sa încetinești in apropierea lor) poti sa lasi masina si sa o tai pe jos catinel spre casa…

      (Citează)

  14. Mai dă-i încolo și pe olandejii ăia, că parcă toată țara e numa’ autostrăzi, nici chiar așa.

      (Citează)

  15. Raspunsul sau, ma rog unul dintre raspunsuri e la tine in articol: ,,Nu, majoritatea țărilor au făcut totul în 20-25 de ani, dar ce-i drept fără corupție.” . Atata poate face statul roman post totalitar comunist pentru tine, tu ai facut ceva pentru el, tinere! In afara de a pleca in surghiun in exterior? Hm… aaa , ok lamentari pe facebook si cateva razmerite in tara de a devenit romanica o tara neguvernabila, nasol… n-ai autostrazi pune mana pe munca si nu mai iesi ca un idiot( hater) pe facebook apoi in p-ta Constitutiei…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus