►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« A treia săptămână de plată #doarcucardul
De ce românii emigrează chiar și pentru salarii egale cu cele din România »
Uber se pun singuri într-o situație dificilă pentru 2016. Întâi, după cum vă spuneam acum ceva vreme, le-au cerut șoferilor să-și facă PFA sau SRL ca o măsură suplimentară pentru a lucra legal (s-ar putea și fără, dar dacă faci venituri recurente, nu doar ocazionale, e bine să o faci sub o astfel de formă), iar apoi le va cere să-și ia licențe de transport persoane.
PFA-urile/SRL-urile vin cu cheltuieli și impozite suplimentare. Pe lângă acestea, Uber le mai cere să-și facă și asigurări de transportatori, care sunt niște RCA-uri mai scumpe, așa că le cresc cheltuielile. Am înțeles că un exemplu dat de Uber era că, la încasări de 4000 de lei pe lună, după ce scade impozitele și cheltuielile cu combustibilul și întreținerea mașinii, un șofer rămâne cu un pic peste 1000 de lei bani în mână, ceea ce nu-i o sumă foarte mare, nu?
Șoferii nu prea vor să-și facă aceste PFA-uri. Din ce am vorbit cu diverși șoferi în călătoriile mele recente, în jur de trei sferturi vor renunța la Uber. De la 500 de șoferi în București, s-ar putea ajunge la 150, în timp ce numărul de comenzi a tot crescut în ultima vreme, serviciul prinzând la public.
Mai puține mașini, mai multe comenzi, deci price surge mai mare sau imposibilitatea de a găsi o mașină atunci când ai nevoie. E genul de chestie care-i va face pe mai mulți să se întoarcă la taximetre. Îndrăznesc chiar să spun că taximetriștii ar putea câștiga ușor această luptă, dacă ar fi organizați și s-ar adapta la piață, dar nu-i cazul.
Colac peste pupăză, Uber a crescut recent prețurile. Nu mult, de la 1,39 lei/km la 1,64 lei/km și cursa minimă de la 6 la 8 lei, dar este încă o picătură într-un sistem ce nu cred că are o bază atât de solidă precum crede că are. Sigur, ei știu mai bine situația decât mine, dar nu m-ar mira ca de la anul, când pe 6 sau 13 ianuarie (am uitat) vor fi scoși din sistem cei fără PFA/SRL, să înceapă să ofere din nou bonusuri mari șoferilor ce vin în sistem, dar în condițiile de mai sus.
« A treia săptămână de plată #doarcucardul
De ce românii emigrează chiar și pentru salarii egale cu cele din România »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
16/12/2015 la 2:52 PM
Ar fi pacat sa nu mai fie, este chiar folositor.
Cristian(Citează)
16/12/2015 la 2:55 PM
13 ianuarie
Stefan(Citează)
16/12/2015 la 2:58 PM
Am văzut că au mărit tarifele dar, sincer, mi se pare firesc să dai un ban în plus pentru un serviciu mai bun. Plus că, matematic, dacă plătești toate taxele și impozitele nu ai cum să supraviețuiești ca taximetrist. Ei fac evaziune fiscală, toate firmele o fac, doar că nu sunt arestați patronii. Vezi cazul de la Brașov, unde a fost arestat patronul celei mai mari firme de taximetrie (tariful era 1.33) și controalele ulterioare au scos la iveală că toți făceau evaziune.
eftimie(Citează)
16/12/2015 la 3:01 PM
Adică adun 4000 RON, eu ramân cu aprox 1000ron iar restul ii ia cineva care sta si îmi oferă nimic in schimb, asta deal…
Gabriel(Citează)
16/12/2015 la 3:57 PM
Da, fix așa stau lucrurile. :)
Ciuby(Citează)
16/12/2015 la 4:14 PM
Capitalism prietene.
add(Citează)
16/12/2015 la 3:09 PM
I-am folosit cu placere pana cand au inceput sa apara tot mai multi fosti taximetrisiti, asa ca nu vad de ce as da 1,64 lei/km pentru aceleasi conditii.
disable(Citează)
16/12/2015 la 3:28 PM
Am prins Loganuri cu aproape 400 000 km pe uber. Pentru pretul de 1,64, fara bon si fara factura, sa fie sanatosi!
nashu_mare(Citează)
16/12/2015 la 5:10 PM
Da-i rating slab si, teoretic, vor fi scosi din sistem.
thundermar(Citează)
16/12/2015 la 3:46 PM
Eu am facut Uber in perioada August-Octombrie. Isi numesc soferii parteneri, dar schimba conditiile de duminica 20:00 pe luni ora 00:01, iar Vlad de la suport e un arogant.
Asa ca i-am rugat frumos sa se duca dracu.
Andrei(Citează)
16/12/2015 la 3:51 PM
Uber plateste TVA in Romania?
ElZorab(Citează)
16/12/2015 la 7:44 PM
Plateste CAS, impozit pe profit, taxa de timbru, are chiar si dosar cu sina :)))))))
Cosmin(Citează)
16/12/2015 la 3:51 PM
Sa-mi spuna si mie cineva daca poate comanda UberX din fata barierei din Centrul Vechi. Aseara am avut optiunea doar pentru Select. Daca se adevereste chestia asta, dupa 110 curse cu ei voi renunta complet.
Geanta(Citează)
16/12/2015 la 4:08 PM
Tip: Comanzi la unirii, il suni pe sofer si ii zici “Boss, porneste cursa la unirii, si hai sa ma iei de la bariera”
Andrei(Citează)
16/12/2015 la 5:05 PM
Alta chestie care ma enerveaza teribil de cateva saptamani e ca nu pot suna soferul daca contul meu este facut cu alt numar de telefon (PS: e vorba de prietena posesiva).
Geanta(Citează)
16/12/2015 la 4:17 PM
Tva-ul ii doare mai tare, nu pfa-ul.
add(Citează)
16/12/2015 la 5:10 PM
Dar ce vi se pare asa dubios? Peste tot in lumea asta serviciul de TAXI costa ceva bani, singurele locuri unde mergi aproape moca sunt Romania si Dubai. E normal ca UBER, mare serviciu international sa se adapteze la pretul pietei, dar supriza, nu au cum sa supravietuiasca cu 1.39 pe kilometru, asta pe langa faptul ca evita anumite taxe care nu ar trebui evitate.
alexEAT(Citează)
16/12/2015 la 5:35 PM
dar in socialism cum ar fi? tu aduni 4000 de lei si ramai cu tot atatia sau cum?
Robo(Citează)
17/12/2015 la 9:43 AM
zic doar ca e cerere si oferta, nu renteaza, te lasi.
add(Citează)
16/12/2015 la 7:21 PM
Pe termen scurt probabil vor pierde, dar bataia e pe termen lung.
Cine a mers in Romania cu Uber, se intoarce la taxi-ul “galben” doar ca varianta de compromis. Speranta patronilor de taxi ca vor tine teritoriul ocupat numai pe criterii birocratice nu are cum sa duca la imbunatatirea serviciilor astfel incat sa concureze cu Uber. La firmele clasice nu exista niciun model de diferentiere intre soferii care isi fac treaba bine (dpdv. al clientului) si cei care considera ca atat timp te duc din punctul A in punctul B nu ai ce sa pretinzi mai mult. Exista in aplicatii un sistem de rating, dar acesta este aleatoriu. La Uber, orice cursa trebuie sa primeasca o nota, iar soferii care nu trec de un anumit barem, zboara.
In plus, Uberul vine cu niste avantaje de scala:
– pe masura ce aplicatia culege date despre comenzi acestea intra intr-un sistem programatic, intuitiv, care eficientizeaza preluarea si alocarea comenzilor
– testeaza deja modalitati noi de monetizare prin introducerea unor servicii suplimentare – impartirea costurilor calatoriei, servicii de curierat, livrare la domiciliu.
– are la dispozitie fonduri relativ nelimitate pentru zona de marketing, promotionala
Razvan C.(Citează)
16/12/2015 la 7:35 PM
E un pas inainte spre normalitate din parte piratilor evazionisti de la uber.
In felul asta rezolva problema cu ANAF-ul, insa nu rezolva problema cu primariile si administratiile locale care au in arenda licentele de taximetrie.
Oricum abia astept primii fraieri care vor plange pe net ca “statul roman e criminal” si ii amendeaza pe nedrept :)))))
Cosmin(Citează)
17/12/2015 la 9:01 AM
Mie mi s-a luat de Uber de cand am trimis 4 (patru) mailuri la suport si n-am primit niciun raspuns (acum cateva luni)
Claudiu(Citează)
17/12/2015 la 9:45 AM
mie mi-au raspuns de fiecare data si mi-au dat bani inapoi si ce-am mai cerut…
add(Citează)
17/12/2015 la 6:53 PM
Ma voi ocupa personal de aceasta situatie.
Ion Tiriac(Citează)
18/12/2015 la 2:48 PM
Sincer pe Uber calitatea deja tinde spre taxi fara discutii. Iar pe taxi gasesti soferi si masini foarte ok daca mergi pe aplicatii si te uiti la rating. Si daca nu sunt ok soferii, dai un rating si ii scoate, ca la Uber. Tot o aplicatie e, nu e Dumnezeu.
Pana la urma e aceeasi Marie cu alta palarie, numai ca la Uber soferii pierd minim 20% din start (comision Uber).
Mihai(Citează)
18/12/2015 la 4:19 PM
Ce mașini găsești pe taxi în afară de Logan și 2-3 Renault?
Iar taximetriștii cât pierd din veniturile lor? Te pomenești că le rămân toți banii de fapt și e mai rentabil.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 2:20 PM
Si care ar fi problema daca mergi cu Logan si 2-3 Renault ? Nu sunt tot masini, nu au roti, nu au caldura, muzica si confortul minim necesar sa rezisti 10-20 min pana ajungi unde vrei ?
Andrei(Citează)
08/11/2016 la 2:28 PM
Declaratii TVA , Servicii contabilitate și consultanta pentru partenerii Uber .Informații prin email :office@contabilexpert.ro
http://Www.contabilexpert.ro
FLORI(Citează)