►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Mai țineți minte că în septembrie a apărut un scandal legat de autostrada Sibiu-Orăștie, sectorul Cunța – Săliște, care la nici 10 luni de la deschidere se fisurase din cauza unor alunecări de teren?
Ca și cum situația n-ar fi suficient de ridicolă, cercetările de la fața locului au arătat că firma constructoare, italienii de la Salini Impregilo, nu făcusera deloc un strat de la baza autostrăzii, deși era cerut prin proiect și fusese plătit de statul român. Stratul respectiv urma să dea stabilitate asfaltului de deasupra, așa că fără el aveam de fapt un drum făcut ca pe unt.
E absolut ridicol și un exemplu perfect de corupție generalizată în întreg sistemul gestionat de CNADNR. S-a zis atunci că totul va fi remediat în termen de o lună și jumătate, pe banii constructorului.
Problema este însă generalizată pe acel lot și nu poate fi ușor rezolvată. V-am spus de atunci că cel mai probabil va trebui demolată autostrada și refăcută, din moment ce în chiar stratul de bază sunt problemele, ceea ce va atrage costuri de zeci de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor a anunțat recent noul termen de finalizare: nu decembrie 2015, ci iunie 2016. Autostrada, abia deschisă traficului pe ceea ce oricum este o porțiune infimă, va fi închisă până în iunie 2016.
Sigur, iunie 2016 este termenul optimist. Avem destulă experiență ca să știm ce se va întâmpla. Vine iarna, iar eventuale lucrări vor putea fi demarate abia în primăvară. Să refaci o autostradă nu e chiar simplu, mai ales că beneficiarul, antreprenorul și constructorul se ceartă pe cine trebuie să suporte costurile de zeci de milioane de euro. Estimarea mea: lucrurile nu vor fi rezolvate nici la finalul lui 2016 și totul va deveni încă un proiect-fantomă. Apropo, sunt și fonduri europene la mijloc, dacă nu se rezolvă până atunci situația statul român e bun de plată și către UE.
sursa: alba24.ro
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
02/12/2015 la 5:42 PM
Si cine va raspunde pentru mortii si ranitii de pe DN?
alunelu(Citează)
02/12/2015 la 6:01 PM
Cum sa nu fie gata in iunie 2016? Avem guvern de tehnocrati acum.
alex(Citează)
03/12/2015 la 7:10 PM
ea a fost gata mai de demult, de cand era guvernul de socialisti, care au si receptionat lucrarea. Coincidenta sau nu, astept sa ne spui tu, lucrarea a fost receptionata si autostrada inaugurata, in preajma alegerilor…
deplictis(Citează)
02/12/2015 la 6:06 PM
Nu facusera. (italienii)
GabrielG(Citează)
02/12/2015 la 6:19 PM
Cum pu1@ mea inca mai e jegu ala (Neaga) in fruntea CNADNR-ului?
Asta ar trebui impuscat pentru subminarea economiei nationale
Paul(Citează)
02/12/2015 la 6:22 PM
Mie nu-mi plac articolele de genul (atât postarea pe blog cât și articolul/articolele sursă) pentru că prezintă niște lucruri scoase din context.
În primul rând, când o lucrare finalizată este decontată înseamnă că o serie de entități, printre care și beneficiarul lucrării, prin reprezentanții de specialitate, au întocmit o serie de faze care atestă corectitudinea execuției. Asta înseamnă că beneficiarul lucrării are partea lui de vină. În al doilea rând, a verifica acele faze întocmite și desfășurarea verificărilor pe parcurs e un lucru relativ ușor de descurcat. O mare parte din documente, și aici includem buletinele de încercare ale umpluturilor și condicile de betoane livrate pe șantier, există… chiar pe șantier, pentru că asta se caută în cazul oricărui control financiar. Din nou, lucru relativ ușor de verificat.
Acum, nu știu dacă și cine e corupt în situația asta, dar în absența unor informații esențiale ce văd eu aici sunt doar presupuneri. Când am zis că sunt lucruri scoase din context m-am referit mai ales la noțiunea de Antreprenor, care în cazul unui contract de proiectare și execuție este responsabil de refaceri/remedieri, dar sub noțiunea de Antreprenor pot fi încă 20 de firme subcontractate. Mai mult, nu am înțeles (era cineva pe aici din domeniu, poate citește și mă lămurește) cum se poate face o plângere penală în timpul execuției unei lucrări, pe motiv de ”greșeli de execuție”. Există organe de control, precum Inspectoratul în Construcții care trebuie să intervină în anumite cazuri, dar a face pur și simplu plângere penală mi se pare ciudat.
dam167(Citează)
02/12/2015 la 7:24 PM
Ușor de verificat, dar lipsa unui întreg strat a apărut abia când s-a decopertat totul pentru a vedea de ce sunt infiltrații de apă și de ce alunecă terenul.
Da, ar trebui anchetați toți, de la diriginte de șantier la cei ce-au semnat pe acolo de la întreg lanțul.
Între timp, însă, constructorul a luat 94% din bani (vreo 130 de milioane de euro), iar pe la noi nu s-au luat alte măsuri concrete în afară de “să se repare”.
nwradu(Citează)
02/12/2015 la 6:26 PM
Coruptia uvude! De ce n-ai iesit in strada de 1, cum au amenintat toti orbetii de feisbuc ca o sa faceti?
mircea (primul)(Citează)
02/12/2015 la 7:28 PM
De ce n-am ieșit eu pentru că au zis alții că “o să facem”?
Spune ceva la subiect dacă ai de zis, în ultima vreme numai hatereală de 2 lei am văzut de la tine, iar cititul ei ne pierde timpul tuturor.
nwradu(Citează)
02/12/2015 la 9:44 PM
Totul a inceput cu studiul de fezabilitate, unde s-a incasat bine dar nu s-a facut niciun studiu (cred ca Berceanu era ministru atunci). E foarte dificil de construit orice pe acel teren (infiltrații de apă, alunecari de teren). Italienii au crezut ca pot face o lucrare proasta si acest lucru se va descoperi in timp, insa din cauza solului s-a descoperit mult mai repede.
Marius M(Citează)
03/12/2015 la 12:45 PM
Totul începe cu studiul de fezabilitate, da, că așa se aprobă investițiile, că nu-ți dă nimeni bani pe vorbe. De unde știi că nu s-au făcut studii (nu zic că s-ar fi făcut, doar întreb)? Și da, dacă SF-ul e prost făcut și nu s-au întocmit studiile necesare e nasol, mai ales că ăla care licitează (”italienii”) nu pot realiza altceva. În fine, ideea e că o investiție în derulare atribuită în baza unui SF prost/incomplet e ceva foarte complicat, cu mulți vinovați.
Scuză-mă că îți spun, dar comentariul tău este 0, pentru că raționamentul tău e ăsta:
SF pe mulți bani – cu Berceanu ministru (lucru care nu are importanță aici) – > teren dificil (există măsuri, trebuiau incluse în SF) – > italienii au crezut că pot băga totul sub preș (nici măcar nu știm că firma italiană a executat acele lucrări, putea fi altă firmă).
Ca idee, modificarea SF după ce s-a scos la licitație înseamnă rezilierea contractului și atribuirea printr-o nouă licitație.
dam167(Citează)
03/12/2015 la 5:42 AM
Treaba e simpla. S-a plătit cu buna știință ceva ce nu exista. De acum urmeaza sa vina procurorii sa descurce atele ca pe noi nu ne interesează sa se repare ci sa se găsească vinovații.
Bb(Citează)
03/12/2015 la 12:27 PM
Procurorii și instanțele de judecată trebuie să intre abia după ce organele competente (ISC și cine o mai fi) stabilesc vinovații privind încălcarea legislației în construcții. În general ISC trimite în instanță.
dam167(Citează)
28/12/2015 la 4:38 PM
Specific romanesc!
Diana(Citează)
02/05/2017 la 1:21 PM
Treaba romaneasca….
Maria(Citează)