►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Voiam să scriu articolul acesta încă de la atentatele din Tunisia. Pe 26 iunie 2015 un terorist înarmat intra pe plaja unui hotel și omora 38 de turiști care stăteau la soare.
Mi-am adus aminte că, acum câțiva ani, Tunisia devenise noua destinație turistică despre care vorbeau toți. Veniseră la modă țările calde, în special în timpul iernii nostre, Egiptul era un pic pe scădere din cauza problemelor interne, iar toată lumea vorbea despre ce loc minunat este Tunisia, că are palmieri, mâncare bună, excursii în deșert și plaje fine.
Eu mă gândeam însă la altceva. Dacă încep teroriștii să atace zonele turistice (o metodă rapidă de a distruge o țară în care turismul este important, plus că simți că “elimini capitalismul”), unde te mai poți simți în siguranță? Când urmează un atentat în Dubai, la vreun supermall sau o superclădire de acolo, și ce efecte va avea asupra turismului? Dar în Bali? Te mai duci la fel de liniștit în Filipine sau India sau Turcia, locuri mult mai accesibile teroriștilor, unde sunt aglomerări mari de oameni și unde un atentat ar avea impact maxim?
N-am apucat să scriu asta, dar următoarele luni doar mi-au reconfirmat ideea. Atentat în Bangkok. Turiști răpiți de pe o plajă din Filipine. Încă un atentat în Tunisia. 102 morți în Ankara, Turcia. Acum câteva zile, 43 de morți în Liban, o țară pe care o vedeam tot mai des prin reviste prezentată ca un loc boem, modern, neimplicat în conflicte, unde prin cafenele, restaurante și spectacole poți găsi aerul Parisului; un fel de micul Paris, varianta modernă. Un atentat dejucat în trenul dintre Belgia și Franța. 224 de ruși morți când avionul lor a fost doborât de ceea ce, spun serviciile cu 99% probabilitate, a fost o bombă; s-a dus și Sharm El-Sheikh.
Mă gândeam că nu te mai poți simți în siguranță decât în Europa, unde e mai multă pază, sunt mai puțini oameni și oamenii sunt ceva mai prevăzători.
Ce m-am înșelat, nu? Sute de morți la Paris, în 6 atentate simultane în cele mai diverse locuri. Bine că n-au fost și la Disneyland, acolo ar fi fost sute de copii. După incidentele de la Charlie Hebdo și cel din trenul de Belgia, pare incredibil că un atentat de asemenea amploare a scăpat serviciilor franceze de informații, că niște atentatori aveau din nou Kalashnikov-uri in mână și împușcau lumea pe stradă.
Unde să mai mergi acum? Unde te mai simți în siguranță? Cum mai ai curajul să pleci, ca turist, în orice loc exotic dincolo de Europa și SUA?
În al doilea rând, mă gândesc cu groază că ceva așa s-ar putea întâmpla și în România. Că se va întâmpla, eventual. Corupția și nepăsarea de aici pot face sute de victime. Niște polițiști de la Frontieră au fost ridicați zilele trecute pentru că luaseră mită trei pești și o sticlă de whisky. Hai să gândim la rece: dacă pentru trei pești lași pe unul să treacă vama cu niște țigări nedeclarate, că nu-i mare scofală, pentru 2000 de euro ai accepta să nu te uiți deloc în ce transportă altul în portbagaj, unde poate sunt bombe și arme? Dar pentru 10.000 de euro?
Aveți încredere în faptul că ministerul de interne anunță că România este la un “nivel scăzut al pericolului terorist”? Aveți încredere în serviciile de informații, când tot ce se aude despre ele este că sunt implicate în politică și manevre? Ce-o să aflăm, că vreo firmă abonată la contracte a făcut și softul de calculare a riscului și încă nu era operațional, că… nu știu, nu semnase nimeni de recepție?
În al treilea rând, mă gândesc că vom ajunge ca-n distopiile SF, o lume gen 5th Element sau Babylon AD unde atentate au loc zilnic și nu-i mai pasă nimănui, că sunt deja ceva uzual. Nici nu mai ajung la știri. Nu glumesc. Dacă vă uitați pe lista de incidente teroriste 2015, în Irak, Afganistan, Nigeria, Camerun, Pakistan și alte locuri cam așa se întâmplă deja, cu câte un atentat la fiecare 2-3 zile.
V-am spus, secolul terorismului.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
14/11/2015 la 12:34 PM
Dap, coruptia si nepasarea. Tot coruptie si nepasare a fost si la francezi, probabil. Nu?
mircea (primul)(Citează)
14/11/2015 la 12:52 PM
Nu, mosadu
Vafanculo(Citează)
14/11/2015 la 12:54 PM
Mai degraba incompetenta. Prim-Ministrul ala al lor e mai mult un playboy decat ministru. Un fel de Christian Ciocan al lor.
Leo(Citează)
14/11/2015 la 12:55 PM
Sa primim imigranti, sa ne fie mila de copii inecati, sa ii integram etc. samd.
Nu ca era mai bine sa scufundam cateva barci cu “imigranti”? Pentru ca toti sunt teroristi sau complici pentru ca nu i-au semnalat pe teroristii ascunsi intre ei.
Gaelex(Citează)
14/11/2015 la 7:57 PM
Dar ce treabă au avut valurile recente de imigranți aici?
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 9:43 PM
@ Radu – Uite asta a avut
http://www.breitbart.com/london/2015/11/14/paris-terrorist-migrant-registered-refugee-greece/
thundermar(Citează)
15/11/2015 la 8:35 AM
Cam cum crezi ca au intrat in UE teroristii?
Gaelex(Citează)
14/11/2015 la 1:03 PM
De aia ii admir eu pe americanii de rand, aia fara multe figuri, cu steagu la usa si pistolul la cingatoare. Macar la ei poti sa mori in “lupta”, nu ca o oaie mancata de lup.
Giovani(Citează)
15/11/2015 la 2:18 PM
Buna idee ! Din pacate apare si o mica problema aici. In America sunt o gramada de “mass school shootings”.
azorel(Citează)
15/11/2015 la 7:14 PM
La 300 de milioane de americani mai apare si cate un dement. Prefer sa am Glockul la mine totusi, chiar cu riscul asta.
Giovani(Citează)
14/11/2015 la 1:11 PM
Cred că in orașele mici esti in siguranță.
Conspicuous(Citează)
16/11/2015 la 9:49 AM
Ca… Columbine?
add(Citează)
14/11/2015 la 1:29 PM
“Că se va întâmpla, eventual. “?
In ce limba scrii? Corect era “ïn cele din urma”.
La subiect: teroristii impun teroarea. Deci si-au atins scopul. Sa ne baricadam in case, zic. Sa ne luam pusti si pistoale, si vom ajunge sa ne impuscam intre noi.
Emil(Citează)
16/11/2015 la 9:49 AM
si eu tot acolo m-am oprit.
https://dexonline.ro/definitie/eventual
add(Citează)
14/11/2015 la 1:40 PM
Teroristii unora, eroii altora.
Cei care fac asta o fac din cauza saraciei, a lipsei de educatie si a disperarii.
Singura metoda de a evita atentatele teroriste e ca tarile bogate sa mai slabeasca latul in care tin tarile sarace si sa le arunce mai mult decat niste firmituri.
Un om liber, sanatos, odihnit, cu familie fericita acasa nu va comite niciodata atentate teroriste.
Sa nu uitam ca si crestinii au fost considerati teroristi de catre Imperiul Roman, dar au lansat o religie care a ajuns sa domine lumea timp de 2000 de ani.
A sosit vremea schimbarii.
Teroristii unora, eroii altora.
Mihai(Citează)
14/11/2015 la 2:29 PM
zi sa mori tu ca nu o fac din motive de religia pacii.
mac gregor(Citează)
14/11/2015 la 2:59 PM
Dintre toti saracii needucati disperati din lumea larga, singurii care comit atentate in grup sunt musulmani si aproape intotdeauna arabi.
Vlad(Citează)
14/11/2015 la 8:00 PM
Are dreptate, în principiu. Un om în pragul sărăciei nu are nimic de pierdut, așa că nu are nici pentru ce să trăiască.
Dă-i un nivel mai bun de trai, dă-i ceva bani, dă-i un scop în viață, arată-i câte lucruri mișto poate face și apoi vezi dacă mai vrea să se arunce în aer cu bomba legată de burtă.
Soluția stă în ridicarea nivelului de trai, odată cu asta vine și educația, nu mai iei așa în serios religia șamd. Să nu uităm că și în Europa biserica a fost cea mai puternică atunci când masele erau needucate și credeau orbește ce ziceau popii despre cruciade și ajuns în rai și crime în numele bisericii.
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 10:00 PM
nwradu, tu judeci cu mintea ta, dealtfel firesc.
Da, da-i unui roman, subliniat unui roman, un trai mai bun si un scop in viata, si nu o sa se arunce in aer.
La muslimi:
– unul din teroristii Hebdo era francez, educat, cu job bun, insurat
– insusi Jihadi John era dintr-o familie cu bani, sociabil si tocmai terminase o facultate de informatica deci putea avea un job bun. Avea toate astea si a renuntat la ele ca sa taie capetele prizonierilor nevinovati in Syria
Nu va ganditi “ca si cum ati fi in locul” teroristilor islamici, ca nu functioneaza. Nici un roman pe care il cunosc nu ar fi ales ca ei. Din punct de vedere cultural ei sunt structurati intr-un mod care nu e compatibil cu modul nostru de a gandi.
mac gregor(Citează)
16/11/2015 la 11:57 AM
Interesant, dar nu saracia si lipsa educatiei sunt cauze ale terorismului. Majoritatea teroristilor din ultimii ani sunt oameni cu o educatie mult peste medie, care ar fi putut avea o conditie materiala buna.
Sunt zeci si zeci de articole de acest gen din surse mai credibile.
http://edition.cnn.com/2015/02/19/opinion/bergen-terrorism-root-causes/
Leon(Citează)
14/11/2015 la 1:41 PM
Franța și-a făcut-o cu mâna ei. Are de decenii probleme cu imigranții care fac ce vor și nu fac nimic să-i combată. Și nu mă refer doar la musulmani. E plin de borfași și cerșetori din românia dar franțujii sunt mai preocupați de greve și de văitat decât să-i pună la punct pe imigranții care nu se integrează.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 2:35 PM
Comme ça http://www.theguardian.com/world/2015/oct/05/air-france-workers-storm-meeting-protest-executives-job-losses-paris
Cum ziceam, sat fără câini pentru că încă n-au terminat cu revoluția.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 1:48 PM
Nu tu erai cel care le dadeai imigrantilor mancare prin Grecia si ne spuneai ca trebuie sa ii primim?
alex(Citează)
14/11/2015 la 8:01 PM
Și zic în continuare, ce legătură au imigranții actuali cu atentatele de ieri?
Vezi că ți-a răspuns nea_caisă cel mai bine, chiar mai jos.
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 11:08 PM
Unul din teroristi fusese inregistrat in Grecia in octombrie. QED
alex(Citează)
14/11/2015 la 2:12 PM
Ah, și nu uitați justițiarilor de canapea, au venit anul ăsta și anul trecut peste 1 milion de imigranți musulmani. Dacă chiar ar fi toți așa radicalizați am avea război la propriu în momentul ăsta. Nu confundați oameni disperați din țari cvasi seculare ca Siria cu o mână băieți de cartier fără ocupație, de două sau trei generația în Franța, vrăjiți și radicalizați de banii wahabiștilor saudiți.
Dacă vreți să faceți cu adevărat ceva, țineți minte că de câte ori faceți plinul, demenții planetei primesc bani ca să nu muncească și să dezvolte mentalități idioate ca saudiții, rușii, iranienii, din ce în ce mai mult americanii și mulți alții.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 4:54 PM
Refugiatii de azi sunt teroristii de maine. Ieri in Franta au fost cel mai probabil teroristi francezi, adica copiii refugiatiilor de acum ceva ani, din comunitatea magrebiana.
alex(Citează)
14/11/2015 la 11:49 PM
Existau avertismente ca ISIS aveau sa strecoare in valurile de imigranti persoane care urmau sa comita atentate teroriste.
Ghici ce? Pasaportul imigrantului sirian care a facut parte din atacurile orchestrate aseara fix asta dovedeste. Ca ISIS si-au atins scopul de a infiltra oameni printre imigranti si noi in loc sa facem cateva verificari in plus legate de persoanele care ne trec granita, i-am lasat sa treaca mai usor.
Nu sunt de acord cu ideea de-ai considera pe toti viitori infranctori dar cateva verificari in plus cand venea vorba de legitimarea lor n-ar fi stricat si poate acele persoane n-ar mai fi ajuns sa ia legatura si sa duca la capat atentatele teroriste…
Si aici e problema, daca i-am primit pe toti cu bratele deschise si am ignorat avertismentele care ne spuneau: “alooo, vedeti ca sunt si teroristi infiltrati printre refugiati” ne-am trezit peste cateva luni de zile cu o mana de oameni care au omorat cu sange rece 130 de persoane.
Nu e nevoie de milioane de imigranti sa se inceapa un razboi total, cativa care duc la capat atentate teroriste se vor ocupa de asta. De suferit, vom suferi noi, cetateni UE dar si imigrantii care au plecat din calea razboiului de-acasa de la ei, intrucat de-acum incolo toti vor fi suspecti de terorism….
Tudor(Citează)
15/11/2015 la 12:37 AM
În fiecare an veneau oricum zeci de mii. https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Lampedusa_migrant_shipwreck
Și ăsta găsit acum a intrat oficial cu pașaport și nu s-a sesizat nimeni. Nu era un ninja căutat deja de Interpol care s-a ascuns prin mulțime. Și chiar dacă era e irelevant, Daesh găsește oricând candidați curați ca lacrima care să intre în Europa prin orice căi sau direct din țările de origine.
Comentariul meu era țintit la revoluționarii de pe Facebook să nu găsească țapi ispășitori și să se spele pe mâini. Și dacă expulzezi mâine prin teleportare toți imigranții, problema rămâne. Ba mai mult, imigranții au fugit din Siria tocmai ca să nu intre în găștile ălora. Dacă îi trimiți înapoi îngroși rândurile lor sau ale lui Assad. Moarte sigură pentru că războiul acolo nu are nici o țintă practică, nici un final. Assad vrea să supraviețuiască cu secta lui, rușii vor baze și influență, iranienii se bagă pentru Assad, turcii nu vor kurzi puternici, evreii vor să păstreze înălțimile Golan, Daesh și saudiții vor zona lor doar cu șiiți și să omoare celelalte secte musulmane și americanii vor destabilizare pentru petrol ieftin. Și eu m-aș căra de acolo urgent.
Dar eu vroiam să subliniez altceva, ăia se bat pentru că au prea mulți bani și prea puțină ocupație. Și sunt banii mei și ai tăi. Ce nu pricep ei e că tehnologia evoluează exponențial, mult mai rapid decât pot ei să evolueze. Și să vezi ce o să rămână fără bani (și timp de războaie și religii idioate) când petrolul devine inutil din cauza noilor tehnologii (oricare ar fi alea). Dar pentru asta e nevoie de oameni care să vadă dincolo de aparențe și să nu găsească vinovați de serviciu un milion de refugiați.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 2:19 PM
Merveilleux cc@BOR
Revendication #attentats #Paris “Le Bataclan où étaient rassemblés des 100nes d’idolâtres dans 1 fête de perversité”
I-auzi ce revendică atentatorii, idolatrie și petrecere perversă la Bataclan unde apropo era un concert rock.
Asta așa ca să știe creștinopații de la Colectiv în ce cocină selectă se scaldă.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 2:25 PM
In Egipt a mai fost o faza anul asta, cu niste turisti macelariti de politie sau armata, ca ii confundasera cu teroristii.
Mita aia cu 3 pesti si un whiskan era ca sa fie mai ingaduitor cu un subordonat la o ancheta interna, nu era legat de trecerea frontierei. Nu ca asta m-ar face mai linistit legat de cat de incoruptibili ar fi in rest.
alunelu(Citează)
14/11/2015 la 8:02 PM
Da, știu, dar e vorba de nivelul pentru care se trece peste reguli în locuri unde n-ar trebui trecut peste.
Să vedem ce-o rezulta din ancheta din Egipt, dacă cineva a pus o bombă în avion pentru o mică șpagă, crezând că e vreo contrabandă, e de rău.
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 3:27 PM
referitor la Franta, la anul vine Campionatul European de fotbal. Cum suna asta dupa doua atentate in ultimul an?
rivi(Citează)
14/11/2015 la 3:42 PM
https://wikispooks.com/wiki/Abu_Bakr_al-Baghdadi
vafanculo(Citează)
14/11/2015 la 5:04 PM
“… serviciile de informații, când tot ce se aude despre ele este că sunt implicate în politică și manevre”.
Dacă ai știi tu cu ce se ocupa serviciile secrete, ar mai fi secrete?
Efoartebine(Citează)
14/11/2015 la 8:05 PM
Păi nu vreau detaliile, dar e datoria lor să arate, din când în când, că sunt demne de încrederea poporului.
De exemplu pot arăta asta unor comisii parlamentare de control, așa cum se și face, atunci când cer anual bani.
Din păcate, politicienii vor să controleze serviciile, ca să afle informații despre când li se pregătesc anchete, flagranturi, despre opoziție șamd. Așa că lipsește o metodă reală de control.
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 5:58 PM
Din ce in ce mai mult am senzatia aia tampita ca alunecam pe o panta de gheata.Simti cum te duci,ai o banuiala ca la final se prea poate sa te busesti de ceva dur.Dar nu poti face nimic (ca ai fost dastept si ai lasat pioletul acasa…)
Statul islamic.Magarismele rusesti in est.China care se simte obligata sa-si calce vecinii pe bataturi.Imigratia necontrolata -bomba cu ceas pentru 2-3 generatii.Ascensiunea extremei drepte in Occident.
Daca scapam din secolul 21 ca o civilizatie tehnologizata,avem sanse sa colonizam alte planete.Nu am copii-inca-dar in situatia asta,m-as gandi de multe ori daca lumea in care traim e o lume in care as vrea sa creasca.
Nu trebuie sa fii Hari Seldon sa-ti dai seama ca in acest moment, pentru omenire ,din multiplele perspective ale istoriei,sunt foarte putine variante cu adevarat bune.
Peredhil(Citează)
14/11/2015 la 6:26 PM
Se pare ca serviciile secrete din franta au cam fost depasite. Cred ca in romania sunt mult mai capabile, altfel am avea sigur si noi atentate teroriste.
Explicatii de 2 lei.
mircea (primul)(Citează)
14/11/2015 la 6:53 PM
@Peredhil: situația de acum din Europa este incomparabil mai bună decît cea din vremea războiului de 100 de ani.
alias(Citează)
14/11/2015 la 7:26 PM
@alias -oarecum corect
diferenta o face tehnologia;orice conflict la scala celui mentionat de tine inseamna end game;din pacate evolutia tehnologica nu a fost dublata de una spirituala,am ramas tot batausi numai ca avem jucarii mult mai tari
Asta daca nu picam in cealalta extrema si ne oferim,politicosi,sa-i ascutim cutitul unuia care vine sa ne taie gatul.
Din pacate,cred ca e previzibil in viitorul apropiat un atac terorist in Europa sau SUA mult mai grav -o arma chimica,biologica-sau,de ce nu?-nucleara.Daca reuseste,care crezi ca ar fi reactia NATO si cat de frumos s-ar termina totul?
Acum,situatia e mult mai buna decat in razboiul de 100 de ani.Viteza cu care se poate transforma in ceva mult mai urat creeaza ingrijorari….
Peredhil(Citează)
14/11/2015 la 7:44 PM
@Peredhill
fals. Muslimii nu au evoluat.
Noi mai tb sa redescoperim doar sa tinem o arma in mana.
mac gregor(Citează)
14/11/2015 la 8:08 PM
Și în primul rând nivelul de trai. Nu mai vrea nimeni război total, că avem multe de pierdut. Oamenii vor vacanțe, iPhone, James Bond, o prăjitură bună, o mașină rapidă. Nu mai vrea nimeni mobilizări de milioane de soldați.
În plus, s-a schimbat și economia. în toate secolele până acum, conta foarte mult terenul. Agricultură, minerit șamd. Acum o țară mică poate fi bogată prin multe alte moduri, așa că sunt mai puține motive de război.
nwradu(Citează)
14/11/2015 la 9:47 PM
Ai uita ca bin Laden se tragea dintr-o familie bogata si avea si o educatie pe masura
thundermar(Citează)
14/11/2015 la 7:08 PM
Referitor la “Cum mai ai curajul să pleci, ca turist, în orice loc exotic dincolo de […] SUA?” acolo n-ai nevoie de teroristi. Acolo au Amendamentul al doilea.
alunelu(Citează)
14/11/2015 la 8:00 PM
Crezi ca ar mai fi murit atatia francezi in atacul asta daca jumate din ei erau cu arma la purtator
Paul(Citează)
14/11/2015 la 9:28 PM
Se stie ca o arma in buzunar te apara de bombe detonate de atentatori sinucigasi, de grenade, precum si faptul la ca concerte este permis accesul cu arme de foc. Nu e voie cu PET-uri, in schimb.
alunelu(Citează)
14/11/2015 la 10:13 PM
@Paul – Da, dar nu intr-o singura zi ci in decurs de vreo 6 luni (sau mai putin avand in vedere cati arabi sunt acolo). Si se repeta la fiecare 6 luni.
thundermar(Citează)
14/11/2015 la 7:52 PM
vrei o tara sigura? Romania! nu vine nici dracu sa ne atace, ne omoram singuri.
cat despre cretinii de mai sus care o dau in sus si in jos cu refugiatii:
– parintii/bunicii alora care comit astazi atentate au venit aici adusi de stat, era nevoie de muncitori si romanii inca nu erau o optiune
– daca ar fi tot refugiatii asa cum credeti voi, nu mai exista deja Europa de Vest.
– oamenii aia fug exact de genul asta de acte.
dar daca voi va simtiti mai bine in lumea voastra ingusta si ignoranta, e ok.
eu unul traiesc in Paris de 11 ani si trec zilnic prin unele din locurile vizate aseara. nu o sa schimb nimic in obiceiurile mele, nu vad de ce.
PS: visurile astea (tipic romanesti) legate de State sunt ridicole. va sfatuiesc sa emigrati in grup acolo, va veti simti foarte bine.
stefan(Citează)
15/11/2015 la 12:49 AM
La întreprinderea unde rulez eu șaorme persoana cu cea mai mare vechime în firmă avea 48 de ani în firmă (cu tot cu ucenicie & shit). Acum s-a pensionat. Și era o tanti musulmană (turcoaică cred) cu batic și restul echipamentului de teroristă. Se pare că am scăpat ca prin urechile acului. Probabil n-au apucat s-o radicalizeze complet în ăștia 48 de ani. O s-o propun spre expulzare, riscul e prea mare.
nea_caisă(Citează)
14/11/2015 la 8:34 PM
Momentan nu suntem target,ne tranziteaza doar…insa eu de cand a fost atentatul in Londra,m-am gandit sincer..2 butelii la ora 8.30 pe 2 linii de metrou..ce fun o sa fie:)
Cand o sa fie sa nu mai plangeti da sa le dati dreptul sa ne ia si ultimele urme de intimitate,nu?
Oricum…tendinta de la 2001 incoace este clara,orice sa fie controlat…app acum ca avem flote de drone sa ne explice si noua cineva…de ce mama dracu nu ardem 500 de square miles cat e Califatul bulibasilor astora?Da lasa ca-si fac kurdii tzara,atunci sa te tii:))
Radule sa ti minte la 60 de ani o sa lupti cu arma in mana pentru a ramane White:)
Sunt pe zi ce trece mai convins ca Schengen e un rateu si dupa …sunt curios ce urmeaza…lasa am prins noi Yugoslavia war ce mai e sa belim niste arabeti..desi catzi din ei is educati si pe aici..numa noua moscheie stie:)))
Andreas Scotch(Citează)
14/11/2015 la 9:10 PM
Răducioiu, tu ești mă ? Nu știam că te-ai murdărit și de engleză pe la gură.
nea_caisă(Citează)
15/11/2015 la 2:51 AM
Pentru adulatorii de imigranti: http://m.hotnews.ro/stire/20591651
– avea pasaport, dar asta nu inseamna ca avea si viza. A fost integistrat in Grecia pe o insula, deci a intrat pe teritoriul UE ilegal, cu sau fara pasaport tot ilegal e. Eu am pasaport, dar nu am viza de USA, daca incerc sa intru in USA, tot ilegal se considera.
Da, nu toti imigrantii sunt teroristi, dar de ce sa ne asumam riscuri?
alex(Citează)
15/11/2015 la 4:06 PM
Pentru ca imigrantii fug de teroristi si pentru ca teroristii daca vor musai sa faca prapad in europa, tot o fac: documenteaza-te cati tineri non musulmani, cetateni europeni (uk, de) fara nicio legatura cu arabii in arborele genealogic aleg “de plictiseala” sa lupte petru IS.
LxF(Citează)
15/11/2015 la 3:05 PM
Come se dice la voi aici,grammar nazi ?:))
Andreas Scotch(Citează)
15/11/2015 la 4:03 PM
Cand s-au intimplat evenimentele din Tunisia, UK s-a grabit sa isi aduca cetatenii inapoi in regat – sau probabil agentiile de asigurari. Oricum, BBC lua interviuri si oamenii, in marea majoritate, erau revoltati ca agentiile de turism/statul le strica vacanta, motivau ca a fost un incident izolat etc. Eu prefer sa stau departe de Asia. India – pentru ca as muri de foame la ce micare au; Maldive, Dubai – astia au politici absurde gen puscarie pentru femei topless in Dubai sau pentru alte cacaturi care in lumea civilizata nu sunt deloc penalizate. Inca mai am de vazut multe in Europa, cand raman fara resurse aici, o sa ma orientez si spre restul lumii.
LxF(Citează)
16/11/2015 la 11:12 AM
Wow! E putin cam dur totusi. Nu poti spune ca nu te mai simti in siguranta nicaieri in lume. Da, it sucks, tot felul de chestii se intampla, dar asta nu inseamna ca o sa ne apucam sa ne baricadam in casa. Ba mai mult, in continuare este una dintre cele mai calme perioade din istoria omenirii, si una cu cele mai putine razboaie!
Diferenta este (cred eu), ca acum sunt mult mai mediatizate / ne este mult mai usor sa aflam despre ele…
Pe principiul – daca plec de acasa si ma omoara teroristii, mai bine ramanem toti in case, sa nu ne omoare un ghiveci scapat de la etajul 5.
Simona(Citează)