un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

De ce nu facem drumuri cu 3 benzi, dacă de 4 nu avem bani și loc?

14 Oct 2015  ·

AUTO  ·

7 comentarii

Pentru șoselele cu trafic intens din România se vorbește de lățirea lor de la 2 la 4 benzi în total, dar de multe ori rămânem doar cu planurile, că-n practică totul costă mai mult decât își permite statul.

Bine, nu putem să le lățim la 4 benzi. Dar de ce nu la 3 benzi?

Pentru cei care n-au mers pe astfel de drumuri până acum, înseamnă că pentru vreo 1-3 kilometri sunt două benzi pe un sens și doar o bandă pentru sensul opus, apoi situația se inversează și tu rămâi cu doar una. Asta se repetă la fiecare câțiva kilometri.

Soluția este foarte practică, în acei kilometri când se merge pe două benzi ai timp să depășești pe cei mai lenți din față ta. Și depășești liniștit, fără nici un pericol, ca pe autostradă, încât practic nici nu se poate numi oficial depășire (care conform legii înseamnă trecerea de axul drumului, pe contrasens). Ai 10 camioane lente în fața ta? În cel mai rău caz aștepți în spatele lor câțiva kilometri, apoi sensul tău câștigă încă o bandă și gata, treci lejer.

Am circulat așa în Franța între Chartres și Blois și a fost excelent. A dispărut complet stresul de a te uita dacă nu vine cineva din față când depășești, iar fiecare șofer a condus în ritmul său. La francezi sensurile erau separate doar prin marcaje rutiere, țineau 1 km pentru fiecare, iar la schimbarea de sens pentru banda centrală există o zonă de vreo 50 de metri de “adaptare”.
franta_3_benzi_1
franta_3_benzi_2
franta_3_benzi_indicator_1franta_3_benzi_indicator_2

Am văzut același lucru la austrieci, între Viena și Hollabrun, unde era fabrica de cartofi. Aici sensurile erau separate de blocuri de beton, ca să nu-ți vină idei de vitejie.

trei_benzi_1
trei_benzi_2

Idei de vitejie nu le prea veneau oricum. La un moment dat ne-a depășit un SL 55, dar mai în silă așa, fără să treacă de viteza legală, apoi s-a pus în față noastră și a continuat în același ritm cu orice altă mașină, deși eram pe o autostradă cu 4 benzi pe fiecare sens.

Avantajele celor trei benzi? Păi bănuiesc că se reduc aproape la jumătate costurile cu lățirea benzilor, plus că în multe zone de la noi ar fi loc de o nouă bandă, dar de două nu, că sunt șanțuri, copaci și case pe marginea drumurilor.

asus s5507

    7 comentarii

  1. “Bine, nu putem să le lățim la 4 benzi. Dar de ce nu la 3 benzi?”

    Motivul s-ar putea sa fie destul de simplu:
    – largirea cu 2 benzi sa zicem ca ar costa 500 mii Euro pe km;
    – largirea cu doar 1 banda sa zicem ca ar costa cam 200-250 mii Euro pe km;
    – Statul are disponibil pentru largirea drumului respectiv doar aproximativ 1.231,59 Euro pe km. :D

      (Citează)

  2. Nu o sa se construiasca nici cu 3 nici cu 2, raman cele vechi ca sunt bune :D

      (Citează)

  3. 3 benzi? Ce zici de drumul dintre Alexandria si Craiova care a fost latit conform acordului cu cei de la Ford, latirea a presupus saparea pe sub drumul vechi, refacerea structurii de sub drum (pietris, nisip etc.) si apoi reasfaltarea pe o latime suplimentara de 1m – 1,5 m pe fiecare banda + crearea de locuri de odihna ca pe autostrada. Toata lucrarea in mare parte e facuta pe camp, la campie, langa drumul astfaltat in mare parte fiind si drum de tara din pamant pe ambele parti – nu ar necesita mari expropieri. Cat i-ar fi costat in plus sa faca aceasta a 3-a banda… practic nimic. Cred ca nu se doresc solutii practice, se doreste ca peste 10 ani sa se faca o autostrada langa sau sa se refaca iarasi drumul existent pe bani multi si cu comisioane.

      (Citează)

  4. Andrei:
    Pai cele vechi nu au 2?

    Ideea era ca nu o sa se mai construiasca nimic in tara asta,

      (Citează)

  5. A facut statul intre Cluj Napoca si Dej o sosea cu 1,5 benzi pe sens.

      (Citează)

  6. interesant articol. am râs la “idei de vitejie” :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus