un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Jules Bianchi este primul pilot de Formula 1 care moare pe circuit de la Senna încoace

20 Jul 2015  ·

GÂNDURI  ·

24 comentarii

Pilotul de Formula 1 Jules Bianchi a decedat sâmbătă ca urmare a rănilor la cap suferite în accidentul de la Suzuka, Japonia, pe 5 octombrie 2014. S-a aflat în comă în tot acest timp. Avea 25 de ani și concura pentru Marussia/Manor F1.

Este, dacă nu mă înșel, primul deces al unui pilot cauzat de un accident pe circuit de la weekendul negru din mai 1994, când în calificările de sâmbătă a decedat pilotul austriac Ratzenberger, iar duminică, în timpul cursei, triplul campion mondial Ayrton Senna.

Accidentul lui Bianchi a fost genul acela de ghinion teribil, deși într-un sport ce a devenit tot mai sigur cam toate accidentele grave nu mai pot fi decât rezultatul unor ghinioane și coincidențe demne de Final Destination. Pilotul Adrian Sutil ieșise de pe circuit și se înfipsese cu viteză mare într-un parapet de anvelope, iar o macara venise să-i ridice mașina. În turul următor Bianchi a ieșit în decor în același loc dar, în loc să se înfigă în același perete de anvelope, a intrat sub macara, lovind-o cu casca la o viteză de aproximativ 130 km/h.

Țin minte că inclusiv comentatorii și comisarii de traseu erau confuzi în legătură cu ce s-a întâmplat. Soseau informații despre un accident, dar nimeni nu înțelegea dacă se referă la Sutil sau la un al doilea caz. Extragerea mașinii lui Bianchi de sub zidul de anvelope și de sub macaraua respectivă a fost foarte dificilă, iar rănile de la cap grave, pilotul a rămas în comă de atunci.

Investigația ulterioară a decis că a fost vina sa. A condus prea repede într-o zonă în care se fluturau steaguri galbene din cauza accidentului lui Sutil, iar în curba respectivă a blocat roțile față și n-a mai putut controla mașina, pe ploaie.

Despre Michael Schumacher nu sunt disponibile informații noi. Familia nu a mai dat detalii de când a fost mutat acasă, dar se bănuiește că nu se poate mișca și nu poate vorbi. Schumacher s-a accidentat în decembrie 2013 la ski.

asus s5507

    24 comentarii

  1. In poza de titlu e un McLaren, cauta si pune si tu o poza cu Bianchi in Marussia.
    O stire care intristeaza toata lumea curselor, un accident de-a dreptul stupid.

      (Citează)

  2. Daniel Popescu

    20/07/2015 la 2:31 PM

    Titlul este un pic inselator, pentru ca Bianchi nu a murit pe circuit, ci din cauza unui accident petrecut pe un circuit.

      (Citează)

    • Era inselator si daca murea intepat de o albina pe circuit pentru ca avea alergie?

        (Citează)

    • Practic acolo a murit, starea lui de atunci incoace a fost aceeasi, coma.

        (Citează)

    • Daniel Popescu:
      Titlul este un pic inselator, pentru ca Bianchi nu a murit pe circuit, ci din cauza unui accident petrecut pe un circuit.

      Nesemnificativ, tot din cauza cursei a murit, nu la ski sau în parc. Dacă te ia salvarea și mori la spital după 25 de minute sau după 9 luni de comă, cauza tot de la accident este.

        (Citează)

  3. RIP Jules. Sunt curios daca o sa modifice ceva in viitor. Erau la un moment dat ceva discutii despre cockpit inchis dar ajunsesera la concluzia ca e mai safe deschis. VSC-ul pare o idee buna si a fost folosit de cateva ori sezonul asta.

      (Citează)

  4. Este si vina organizatorilor – cursa a fost extrem de grea din cauza ploii multi piloti acuzand ca nu a fost oprita mai devreme.
    Exemplu: http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2781183/Felipe-Massa-I-screaming-Japanese-Grand-Prix-stopped.html

      (Citează)

  5. Totusi, poza aia ce cauta acolo ? Chiar nu se gasea o poza cu Bianchi?

      (Citează)

  6. Din ce am citit, raportul FIA consemna o viteza de 126km/h.

    Sursă: http://www.fia.com/news/accident-panel

      (Citează)

  7. Stiti unde se intampla cele mai multe si mai mortale accidente? In cada!

      (Citează)

  8. Gaelex:
    Stiti unde se intampla cele mai multe si mai mortale accidente? In cada!

    De aia, eu ma spal doar daca este imperios necesar. Si daca e Craciunul sau Pastele.

      (Citează)

  9. Gaelex: Stiti unde se intampla cele mai multe si mai mortale accidente? In cada!

    Si șansele cresc foarte mult atunci când cada rulează cu viteza foarte mare

      (Citează)

  10. Eugen:
    Nu pui la socoteală și dacă te prinde o ploaie?

    În cada?

      (Citează)

  11. nwradu:
    Fă live streaming, dacă pățești ceva măcar să vadă și alții și să dea pe Facebook.

    Ai si tu niste fantezii…

      (Citează)

  12. mircea (primul)

    20/07/2015 la 8:50 PM

    F1 a devenit mai sigur in aceiasi masura in care cfr-ul a devenit mai performant. Sportul asta e atat de spectaculos tocmai pentru ca astfel de accidente se pot intampla. De-asta era mult mai frumos inainte.

      (Citează)

  13. F1 a devenit plictisitor pentru ca FIA a impus tot felul de reglementari si limitari care fac tot mai dificila producerea accidentelor. Si oamenii s-au prins de asta, precis le-au scazut audientele de la an la an.

    Daca nu mai exista risc, care-i interesul?

      (Citează)

    • Sportul nu era spectaculos pentru accidente, ci pentru depășiri și talentul fiecăruia de a alege o strategie bună.

      Nu-i NASCAR.

        (Citează)

    • Intr-adevar, F1 si cursele de masini au fost facute pentru accidente si morti. Asta e, tot ce-i bun dispare, Gaelex.

        (Citează)

  14. Cred ca Gaelex confunda putin lucrurile. Daca doresti accidente, te poti uita la Moto GP sau Superbike, asta ca tot au decedat doua persoane saptamana trecuta. F1 este despre tactica si abilitati de pilotare, n-are nicio legatura cu accidentele. Da, ai dreptate dintr-un singur motiv: Mercedes si Red Bull au omorat ultimele 5-6 sezoane :)

    mircea (primul):
    F1 a devenit mai sigur in aceiasi masura in care cfr-ul a devenit mai performant. Sportul asta e atat de spectaculos tocmai pentru ca astfel de accidente se pot intampla. De-asta era mult mai frumos inainte.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus