►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Bloguri: ce informație transmiți cititorilor
Samsung lansează Galaxy Tab S2 și apar zvonuri bune despre Note 5 »
20 Jul 2015 ·
GÂNDURI ·
Pilotul de Formula 1 Jules Bianchi a decedat sâmbătă ca urmare a rănilor la cap suferite în accidentul de la Suzuka, Japonia, pe 5 octombrie 2014. S-a aflat în comă în tot acest timp. Avea 25 de ani și concura pentru Marussia/Manor F1.
Este, dacă nu mă înșel, primul deces al unui pilot cauzat de un accident pe circuit de la weekendul negru din mai 1994, când în calificările de sâmbătă a decedat pilotul austriac Ratzenberger, iar duminică, în timpul cursei, triplul campion mondial Ayrton Senna.
Accidentul lui Bianchi a fost genul acela de ghinion teribil, deși într-un sport ce a devenit tot mai sigur cam toate accidentele grave nu mai pot fi decât rezultatul unor ghinioane și coincidențe demne de Final Destination. Pilotul Adrian Sutil ieșise de pe circuit și se înfipsese cu viteză mare într-un parapet de anvelope, iar o macara venise să-i ridice mașina. În turul următor Bianchi a ieșit în decor în același loc dar, în loc să se înfigă în același perete de anvelope, a intrat sub macara, lovind-o cu casca la o viteză de aproximativ 130 km/h.
Țin minte că inclusiv comentatorii și comisarii de traseu erau confuzi în legătură cu ce s-a întâmplat. Soseau informații despre un accident, dar nimeni nu înțelegea dacă se referă la Sutil sau la un al doilea caz. Extragerea mașinii lui Bianchi de sub zidul de anvelope și de sub macaraua respectivă a fost foarte dificilă, iar rănile de la cap grave, pilotul a rămas în comă de atunci.
Investigația ulterioară a decis că a fost vina sa. A condus prea repede într-o zonă în care se fluturau steaguri galbene din cauza accidentului lui Sutil, iar în curba respectivă a blocat roțile față și n-a mai putut controla mașina, pe ploaie.
Despre Michael Schumacher nu sunt disponibile informații noi. Familia nu a mai dat detalii de când a fost mutat acasă, dar se bănuiește că nu se poate mișca și nu poate vorbi. Schumacher s-a accidentat în decembrie 2013 la ski.
« Bloguri: ce informație transmiți cititorilor
Samsung lansează Galaxy Tab S2 și apar zvonuri bune despre Note 5 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
20/07/2015 la 2:08 PM
In poza de titlu e un McLaren, cauta si pune si tu o poza cu Bianchi in Marussia.
O stire care intristeaza toata lumea curselor, un accident de-a dreptul stupid.
Emil(Citează)
20/07/2015 la 5:40 PM
N-am de unde, nu stau să fur pozele altora doar ca să fie 100% corect.
nwradu(Citează)
20/07/2015 la 2:31 PM
Titlul este un pic inselator, pentru ca Bianchi nu a murit pe circuit, ci din cauza unui accident petrecut pe un circuit.
Daniel Popescu(Citează)
20/07/2015 la 3:16 PM
Era inselator si daca murea intepat de o albina pe circuit pentru ca avea alergie?
scipio(Citează)
20/07/2015 la 3:27 PM
Practic acolo a murit, starea lui de atunci incoace a fost aceeasi, coma.
Emil(Citează)
20/07/2015 la 5:33 PM
Nesemnificativ, tot din cauza cursei a murit, nu la ski sau în parc. Dacă te ia salvarea și mori la spital după 25 de minute sau după 9 luni de comă, cauza tot de la accident este.
nwradu(Citează)
20/07/2015 la 2:40 PM
RIP Jules. Sunt curios daca o sa modifice ceva in viitor. Erau la un moment dat ceva discutii despre cockpit inchis dar ajunsesera la concluzia ca e mai safe deschis. VSC-ul pare o idee buna si a fost folosit de cateva ori sezonul asta.
Victor(Citează)
20/07/2015 la 3:36 PM
Este si vina organizatorilor – cursa a fost extrem de grea din cauza ploii multi piloti acuzand ca nu a fost oprita mai devreme.
Exemplu: http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2781183/Felipe-Massa-I-screaming-Japanese-Grand-Prix-stopped.html
sfx(Citează)
20/07/2015 la 4:09 PM
Totusi, poza aia ce cauta acolo ? Chiar nu se gasea o poza cu Bianchi?
Florin(Citează)
20/07/2015 la 4:15 PM
Din ce am citit, raportul FIA consemna o viteza de 126km/h.
Sursă: http://www.fia.com/news/accident-panel
horia(Citează)
20/07/2015 la 5:49 PM
Stiti unde se intampla cele mai multe si mai mortale accidente? In cada!
Gaelex(Citează)
20/07/2015 la 6:10 PM
De aia, eu ma spal doar daca este imperios necesar. Si daca e Craciunul sau Pastele.
nashu_mare(Citează)
20/07/2015 la 6:45 PM
Nu pui la socoteală și dacă te prinde o ploaie?
Eugen(Citează)
20/07/2015 la 7:09 PM
Fă live streaming, dacă pățești ceva măcar să vadă și alții și să dea pe Facebook.
nwradu(Citează)
20/07/2015 la 6:10 PM
Si șansele cresc foarte mult atunci când cada rulează cu viteza foarte mare
horia(Citează)
20/07/2015 la 7:03 PM
În cada?
nashu_mare(Citează)
20/07/2015 la 8:42 PM
Ai si tu niste fantezii…
nashu_mare(Citează)
20/07/2015 la 8:50 PM
F1 a devenit mai sigur in aceiasi masura in care cfr-ul a devenit mai performant. Sportul asta e atat de spectaculos tocmai pentru ca astfel de accidente se pot intampla. De-asta era mult mai frumos inainte.
mircea (primul)(Citează)
21/07/2015 la 12:43 AM
Nu mi s-a părut niciodată spectaculos pentru accidente, ci din contră, pentru depășiri impecabile.
nwradu(Citează)
21/07/2015 la 5:03 PM
Vrei accidente uita-te la nascar sau la curse speciale cu accidente nu la F1
Bogdan(Citează)
20/07/2015 la 11:08 PM
F1 a devenit plictisitor pentru ca FIA a impus tot felul de reglementari si limitari care fac tot mai dificila producerea accidentelor. Si oamenii s-au prins de asta, precis le-au scazut audientele de la an la an.
Daca nu mai exista risc, care-i interesul?
Gaelex(Citează)
21/07/2015 la 12:42 AM
Sportul nu era spectaculos pentru accidente, ci pentru depășiri și talentul fiecăruia de a alege o strategie bună.
Nu-i NASCAR.
nwradu(Citează)
21/07/2015 la 11:11 AM
Intr-adevar, F1 si cursele de masini au fost facute pentru accidente si morti. Asta e, tot ce-i bun dispare, Gaelex.
Alin.c(Citează)
24/07/2015 la 11:52 AM
Cred ca Gaelex confunda putin lucrurile. Daca doresti accidente, te poti uita la Moto GP sau Superbike, asta ca tot au decedat doua persoane saptamana trecuta. F1 este despre tactica si abilitati de pilotare, n-are nicio legatura cu accidentele. Da, ai dreptate dintr-un singur motiv: Mercedes si Red Bull au omorat ultimele 5-6 sezoane :)
Sorin(Citează)