►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Prima: m-a contactat o domnișoară pentru a-i elimina fotografia din articolul despre concursul sexy kebab, cel prin care Divan Express dă un premiu celei mai sexy femei care se fotografiază mușcând dintr-un kebab. Am eliminat fotografia, bineînțeles, și le-am blurat suplimentar pe celelalte.
Scopul meu n-a fost niciodată să râd(em) de respectivele participante, ci de a exemplifica ridicolul scenei ce se cere pentru concurs.
După cum mă așteptam încă dinainte să deschid emailul, domnișoara mă amenință și cu “autoritățile publice” pentru că, apropo de fotografia respectivă, este dreptul ei “de a o folosi sau al persoanelor cărora le dau acordul”.
OK, fair enough. Atenție ce puneți pe Facebook, însă. Odată ce o fotografie devine Public, o vede oricine, o poate folosi oricine. Inclusiv ToS-ul Facebook spune asta: “When you publish content or information using the Public setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you”, ceea ce nu înseamnă că renunți la orice drept privind imaginea ta, dar nu te aștepta să poți controla ce se întâmplă.
A doua: am citit regulamentul acelui concurs. E o fază la care am murit de râs. Uitați ce zice regulamentul:
5.2. Participarea in Campanie – o concurenta trebuie:
– sa viziteze restaurantul Divan Express, situat pe Franceza, nr. 48, Centrul Vechi, Bucuresti;
– sa se inscrie la concurs, spunand la casa ca vrea sa participe si va primi orice preparat din meniu, la alegere (adica gratis);
– sa faca o poza cu ea muscand din kebab, la ea pe pagina de facebook, mentionand #KebabSexy si #DivanExpress
– sa seteze postarea sa ca fiind publica, pentru a putea fi contorizata ca inscriere cu ajutorul mecanismului #hashtag; doar postarile publice continand #hashtag “KebabSexy” si #hashtag “Divan Express” vor fi validate ca inscrieri in cadrul Campaniei;
Observați partea subliniată ce menționează hashtag-ul #KebabSexy? Ei bine, toate mesajele oficiale Divan Express menționează hashtag-ul #SexyKebab, nu #KebabSexy. Iată un exemplu mai jos:
Pe hashtag-ul greșit sunt vreo 15 înscrieri. Pe hashtag-ul corect doar trei! Teoretic bătălia se va da între acele trei domnișoare, pentru că acceptarea celorlalte ar fi o încălcare a propriului regulament de concurs, care a fost autentificat în 3 exemplare la un notar public. Dacă se face altfel, e motiv serios de scandal și intervenție cu “autoritățile publice”.
Teoretic Divan Express ar putea să le contacteze pe concurentele înscrise și să le spună să adauge și hashtag-ul bun în postarea inițială, că doar e simplu de editat. În practică, însă, propriul lor regulament interzice corecturile:
Orice neconcordanta fata de regulile de participare mentionate la pct. 5.2 duce la invalidarea concurentului
Că nu poți să-i corectezi doar pe unii, nu? Cineva a uitat să le spună și oamenilor de la social media care este hashtag-ul agreat cu notarul.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
14/07/2015 la 8:52 AM
Autoritățile publice = internet Police?
nashu_mare(Citează)
14/07/2015 la 9:14 AM
Politia glumelor. Sau a adevărului :p
Widsith(Citează)
14/07/2015 la 9:29 AM
#socialmediacudetoate
Roxana(Citează)
14/07/2015 la 11:57 AM
Radu, femeia are un temei legal cand ti-a cerut sa elimini poza si este de apreciat ca ai respectat dorinta ei. Este un mit urban faptul ca o poza publicata pe Facebook este la liber. Postarea pe Facebook nu da dreptul tertilor sa foloseasca poza respectiva fara consimtamantul titularului, ci numai Facebook-ului.
Conform legii drepturilor de autor, orice utilizare trebuie expres prevazuta, or nu cred ca in TOS Facebook se mentioneaza ca nwradu poate folosi imaginea respectiva :).
In plus, mai este art. 73 din Codul Civil (DREPTUL LA PROPRIA IMAGINE)
(1) Orice persoană are dreptul la propria imagine.
(2) În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri.
Dragos(Citează)
14/07/2015 la 1:44 PM
Problema e ca s-a inscris intr-un concurs in care a fost de acord sa se foloseasca imaginea ei pentru promovare (cel putin a respectivului concurs), deci nu are motive sa se planga.
nashu_mare(Citează)
14/07/2015 la 5:49 PM
Radu, esti cam obsedat de astia de Divan. Ce faci, te-ai pus sa ii monitorizezi, acum? :) Ce legatura are kebab-ul lor cu blogu’ tau de tehnologie?
Bogdana(Citează)
14/07/2015 la 7:19 PM
Când mi-a scris domnișoara de la cazul 1 am citit regulamentul concursului și atunci am văzut chestia de la punctul 2. Mi s-a părut foarte amuzantă situația.
nwradu(Citează)