►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Faza zilei de astăzi se pare că vine de la Carrefour, care a organizat un pitch la care a chemat 84 de agenții de media. Ca la cinema, i-a chemat în sală de prezentare, la hotel, să le predea deodată tot “cursul” cu ce vor de la ei și apoi să aștepte ofertele.
Bănuiesc că la final cei de la Carrefour au ieșit din sală spunând “ok, aveți pix și hârtie, cine iese primul din sală cu o idee câștigă. May the odds be ever in your favor!”
Totul pare o pierdere de timp (și spațiu, relativistic) pentru Carrefour. Agențiile mici poate că au apreciat să vadă ce-și dorește un client mare de la un alt nivel, iar alții consideră că au pierdut 2 ore din viață, dar Carrefour ar fi trebuit să facă o analiză prealabilă și să cheme doar acele 5-10 agenții ce au experiența și amploarea necesară deservirii unui client de mărimea respectivă. E ca-n fotbal, echipele mari sunt calificate direct în grupe, cele mici joacă tururi preliminare. Arată din partea Carrefour o lene care nu le face cinste.
Internetul este acum plin de meme-uri și poante. O relatare bună găsiți la Alexandru Pomana și IQads, iar Zoso are o altă părere despre toată reacția umoristică ulterioară.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
27/05/2015 la 8:09 PM
Chiar crezi ca ne pasă! Lasă publicitarii sa simtă ce simt si sclavii pe plantație: “uite bă, am de unde sa aleg! Mai sunt 84 la ușă care așteaptă ”
Cand si-o iau oamenii obișnuiți nu-i pasă nimănui, si-o iau marii publicitari … vai ce situatie jenantă!
Semeni vânt, culegi furtună!
bogdand(Citează)
27/05/2015 la 8:29 PM
În general subiectele astea legate de assvertising nu mă preocupă, dar să fiu al naibii dacă înțeleg care e probelma aici! Ce-i așa în neregulă că i-au chemat “pe toți”? I-a adus cineva cu forța? Au încuiat ușile la sală după ce au intrat toți acolo și nu au mai fost lăsați să iasă? Mi se pare atât de snoabă reacția unora dintre ei precum și a “meme-urilor” rezultate… Ca să nu zic… infantilă!
Dar, ce știu eu? Right?
George(Citează)
27/05/2015 la 8:47 PM
Păi de obicei găsești niște condiții de participare. E ca la licitațiile publice, caietul de sarcini impune niște condiții de experiență, cifră de afaceri, suport tehnic șamd, iar acestora li se spune ce se vrea de la ei. Apoi participanții fac o ofertă și cel mai bun câștigă.
Să-i chemi pe toți, la grămadă, e un fel de “lasă că zicem tuturor și cine se pricepe ne sună înapoi”.
E ca și cum aș fi urlat eu mesajul acesta cât mă ține gura în tot orașul, că până la urmă îl aude și George și răspunde la el.
Dincolo de asta, mi se pare amuzantă pățania și am scris-o doar ca să înțeleagă lumea eventualele glume de pe net din prezent, că altfel nici mie nu-mi pasă așa tare că unii au pierdut 2-3 ore.
nwradu(Citează)
27/05/2015 la 9:02 PM
Ce gâtu măsii e ăla pitch ….
nea_caisă(Citează)
27/05/2015 la 9:13 PM
E atunci cand iei apa de la emag ca ti-e lene s-o cari cand te duci sa iei o milka cu oreo de la mega.
mircea (primul)(Citează)
27/05/2015 la 10:38 PM
deci dupa ce au fost umiliti ca au fost invitati la prezentarea unui potential contract de milioane de euro la care stiau din emailul de invitatie ca au fost invitate toate companiile , marketerii de top ai romaniei si-au dat toata silinta si au reusit sa creeze un hastag “original” luat cu copy-paste ca sa nu isi iasa din mana cu furaciunile, e se pare ca cartelul nu a functionat de data asta #pitch2015
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-19138411-consiliul-concurentei-explica-amenda-data-toamna-mai-multor-agentii-media-boicot-atipic-prin-care-urmareau-elimine-competitorul-the-group-sase-licitatii-boicotate-2012-agentiile-intentionau-atac-front.htm
#saraculdeelatrebuitsaisicalcecamasa
Ion(Citează)
27/05/2015 la 10:39 PM
Am aflat și eu acum doi ani. Noi îl știm ca “a face o ofertă”, e echivalentul licitației, se dă o temă și tu vii cu o ofertă, un plan media, un buget șamd.
Oamenii cool îi zic pitch, ca să nu fie ca cei obișnuiți ce fac oferte.
nwradu(Citează)
27/05/2015 la 11:05 PM
Dar e o chestie OK, de ce va suparati? Este ca atunci cand hărțuiala sexuală este OK, pentru ca, până la urmă, secretara a zis că acceptă. Nu a forțat-o nimeni.
Nu e manipularea pietii, nu e profit de pozitie dominanta. E normal.
nashu_mare(Citează)
27/05/2015 la 11:29 PM
Si cu toate astea oricare din cele 84 de agentii s-ar duce si maine sa le-o suga celor de la Carrefour daca ar primi un contract banos. Restul sunt frustrari.
Alex(Citează)
27/05/2015 la 11:39 PM
Am un comentariu in moderare, dar vad ca urmatorul comentariu imi da dreptate. Gen.
nashu_mare(Citează)
28/05/2015 la 6:40 AM
Prima chestie care mi-a venit in minte cand am aflat despre pitch https://www.youtube.com/watch?v=bZEv3IQC4w8
Mihai(Citează)
28/05/2015 la 3:28 PM
Cum ți-am zis și eu, nu e singura chestie. Au mai multe probleme și multe țin de teamă. De exemplu daca le ceri acord de fotografiere, nu-ți dau. Am cerut la alte magazine, am primit răspuns pozitiv (Coresi, Selgros ș.a.), sunt șefi care nu știu meserie: anul trecut era o șefă la Brasov și-i scotese ca la careu pe angajați printre clienti și țipa la ei. Îi întrebi anumite lucruri în privat, îți dau niște răpsunsuri (îi întrebi, stiți ca ce sortimente lacta aveți. Am văzut că aveți astea și m-ar interesa și sortimentu cu x cremă, știți ceva de el; răspuns: politica nu ne permite să oferim informații despre produsele existente și nici ce prețuri au)… M-au acuzat și de furt de cod de bare (povestea e mai lungă), la Sigurec angajaseră un hoț la un moment dat… Și am mai observat și altele… Cam astea sunt alte probleme la ei. Mie mi-a ajuns, nu mai cumpăr de la ei nimic!
D-N blog(Citează)
28/05/2015 la 8:53 PM
Fa domne un articol mai detaliat despre ce e ala pitch, de ce au fost carrefour m#isti, si de ce se plang saracii publicitari…. pusca mea … sa stiu si eu de ce sunt unii ofticati? Din ce am inteles pana acum, pe scurt ar fii ca, carrefour i-a chemat pe publicitari si le-a dat acelasi rol dintr-o sceneta si cine joaca mai bine il castiga… acum daca e asa, baietii din publicitate chiar se asteapta sa le pice pomana dun cer si sa ajunga staruri de oscar peste noapte?
pew pew die(Citează)
28/05/2015 la 9:39 PM
Ce plm e ala pitch si de ce s-au suparat aia 84? Trebuiau mai multi, mai putini, erau prea multe femei, prea putina bautura, sau ce? Ca de 3 zile toata lumea vorbeste de pitch. Parca imi vine sa fac si io un pitch, da nu stiu cum.
cristis(Citează)
28/05/2015 la 10:40 PM
via feisbuc: “Păcat de pitch-ul făcut de Carrefour… Dacă tot ai reuşit să-i aduni pe toți publicitarii din Bucureşti într-o sală, trebuia să-i încui înăuntru şi să-i sileşti să se uite la reclamele pe care le fac.”
gigi(Citează)
01/06/2015 la 10:33 PM
I: Cum isi tin baetii de la carfur sclavii pe plantatie?
R: Pun pitch-ul pe ei.
*ba-dum-tss*
krchfft(Citează)