►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 7 iunie 2018
Asus a prezentat un laptop cu ecran secundar în loc de touchpad și un super-telefon de gaming »
Participam ieri pe Facebook la o discuție în care cineva întreba cum îi putem convinge pe susținătorii PSD că nu le suntem dușmani. Altfel spus, cum putem convinge votanții PSD că partidul lor preferat este nasol și ar fi cazul să voteze cu altul.
Nu se poate face asta. Adică în discuția respectivă unii erau convinși că se poate, trebuie doar găsit argumentul acela perfect ce va răsturna convingeri, altfel suntem deja înfrânți.
Nu se poate face.
Explicația este simplă: unii dintre oamenii aceia au ales să aibă încredere în ce le spune PSD, nu în ce le spun alții, și nimic nu va schimba asta. Alții sunt ținuți în sărăcie de PSD, după 20 de ani aflați la conducerea țării din cei 29 de după Revoluție, și periodic le obține votul promițându-le pensii și salarii și ajutoare sociale un pic mai mari. Alții înțeleg că cei din PSD fură, dar nu-i deranjează asta, că au și ei vreun beneficiu, vreun câștig, vreun tun mic de dat (ceea ce îi face complici).
Noi glumim că partidul împarte găleți în campania electorală, dar realitatea este că există în România gospodării unde o găleată primită gratuit este suficientă pentru a le câștiga recunoștința oamenilor.
Bătălia nu trebuie dată pentru a-i schimba pe acești oameni, e mult prea târziu pentru asta. Bătălia trebuie dată pe alt front, adică pe convingerea celor indeciși, celor care de obicei nu votează, că data viitoare trebuie să iasă la vot și să voteze împotriva PSD-ului.
Ați văzut bine situația de la ultimele alegeri parlamentare: PSD-ul are un număr relativ fix de votanți în țară, iar succesul sau eșecul în alegeri este determinat de cât de bine se mobilizează toți ceilalți oameni, cei ce votează cu opoziția și cei ce nu votează deloc, în ziua alegerilor.
Vlad Petreanu are un articol intitulat “#Rezist este depășit. E vremea implicării” în care spune că situația este gravă și e nevoie de mai mult de un share pe Facebook, e nevoie de implicare directă prin toate mijlocele democratice posibile.
Să vă spun și o altă idee ce poate fi rezumată prin același titlu: cred că a trecut vremea de semnalat tot felul de hoții, de manevre, de legi cu dedicație, de licitații trucate, de abuzuri și ilegalități, ca și cum încă ne-am mira că există așa ceva. Eu cred că toți oamenii care pot fi convinși că PSD nu este soluția bună pentru conducerea țării au fost deja convinși de acest lucru și nu mai au nevoie de noi argumente sau dovezi.
Acum a venit vremea pentru a-i convinge pe alții să iasă la vot și pentru a manifesta împotriva adâncirii prăpastiei.
Pe MitingCuJapca.ro este și următorul mesaj:
“Socrul meu care este consilier la o primarie din jud, Suceava este obligat sa mearga la acest miting pentru ca daca nu merge vor exista consecinte. Chiar daca nu este de acord cu acest miting nu are ce face pentru ca este o persoana in etate care doreste sa se retraga din primarie dar spune ca nu vrea sa ramana cu cei de acolo in relatii rele.” 6 iunie, 17:29
Nu-i de acord… dar vrea să rămână prieten cu cei de acolo. E om bun, dar o să facă ce-i cere PSD-ul. Ei bine, nu se poate și cu sula-n cur, și cu sufletul în rai.
« Știri despre tehnologie – 7 iunie 2018
Asus a prezentat un laptop cu ecran secundar în loc de touchpad și un super-telefon de gaming »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
80 comentarii
07/06/2018 la 12:50 PM
tu ce ai face in locul acelei persoane? mai ai un pic pana la pensie si daca nu te duci la miting, e posibil sa te dea afara sau sa faca cumva asa incat sa-ti scada pensia.
poate nici nu au ce sa-i faca de fapt, poate doar te sperie, dar tu traiesti cu frica asta.
si la fel ca el sunt cei mai multi dintre cei care lucreaza la stat sau sunt dependenti in vreun fel de banii de la stat.
dupa cum am mai zis si la articolul in care ziceai “electoratul PSD gandeste pe termen scurt”, e neproductiv si gresit sa le reprosam ceva acestor oameni din situatia noastra de oameni tineri, in putere si care nu sunt dependenti de banii de la stat.
solutia este intr-adevar implicarea noastra politica – care apropo, nu inseamna neaparat sa candidezi, ci doar sa te implici activ in viata politica facand ceva, orice, pentru societate cum se zice.
Robo(Citează)
07/06/2018 la 4:53 PM
reteta succesului e simpla…paine si circ!
masa votantilor trebuie sa fie cat mai saraca si fara educatie, iar la cativa ani o pot fideliza printr-o mica redistribuirea a capitalului furat prin implicarea votantilor in mici gainarii pentru depasirea conditiei/parvenire/castig rapid si usor prin pomeni electorale sau alte mecanisme.
Problema nu sunt partidul X sau Y, ci calitatea oamenilor din partide…oare in cei 9 ani din cei 29 de la Revolutie s-au observat schimbari majore in bine?
Sunt doar niste gasti, la TV sunt mari dusmani, dar firmele lor colaboreaza de minune, problema celor indiferenti este ca au de ales intre nimic si nimic, voteaza doar raul cel mai mic, ori impotriva lui X, nu prea sunt optiuni daca analizam la rece.
Mihai Dobre(Citează)
07/06/2018 la 1:05 PM
Sa o luam de la inceput, radule. Ce iasta politica?
Politica, ca si fotbalul, ii o franciza inventata in Anglia in secolul 19.
Pana si Putin ii nevoit sa respecte majoritatea regulilor din franciza . De ex vrea nu vrea, trebuie sa aiba “discutii televizate inaintea alegerilor” si “postere colorate cat mai multe prin oras”. Franciza e surprinzator de uniforma pe glob. La fel ca Mac Donalds, democratia reprezentativa poate sa aiba branza mucegaita in Franta, dar in rest ii la fel.
Deschidem manualul de utilizare a francizei la capitolul “cum sa faci sa nu mai iasa X” si zice asa:
– “infiintare partid politic de opozitie”,
– “forta mediatica”,
– “finantare de la grupuri potente financiar”
– “interesele macar a unei clase sociale distincte”,
– si da, zice si “promisiuni electorale”. (Care ce sa zic, daca isi mai aminteste cineva o promisiune electorala facuta de PNL la ultimele alegeri, primeste o inghetata)
Deci io deocamdata iau la rand regulile si vad care le-a pus in practica si care nu. Si PSD a bifat mai multe din regulile clasice. Mai muncit, mai chinuit ca nu ii duce capul, dar cand tragem linie, mai bine decat opozitia care s-a ocupat cu altele. Pai normal ca a castigat, ba.
mac gregor(Citează)
07/06/2018 la 1:32 PM
Cred ca e important sa isi danseze linistiti dansul pinguinului in Piata Victoriei sambata si sa fie totul documentat video. Va fi suficient pentru a ii convinge pe altii sa voteze impotriva.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 2:03 PM
“E om bun, dar o să facă ce-i cere PSD-ul. Ei bine, nu se poate și cu sula-n cur, și cu sufletul în rai.”
Neasteptata replica (de la tine) dar foarte potrivita. Sunt curios daca si stampila la vot o pune tot asa ca sa nu ramana in “relatii rele”.
JeanValjean(Citează)
07/06/2018 la 2:16 PM
cine are nevoie de votantii PSD? aia sunt ori ticalosi, ori foarte prosti, ori ambele.
Giovani(Citează)
07/06/2018 la 2:43 PM
“sula-n cur” ? De ce nu pastrezi vorba autentica? :D
geretus(Citează)
07/06/2018 la 3:05 PM
Eu cred ca acel socru din citatul de pe mitingcujapca.ro este oarecum dator psd-ului ca altfel nu ajungea el consilier sau sa-mi spuna mie cutu daca nu a furat, sau facut ceva, oricat de mic, alaturi sau pt partitul lui iubit, adica psd.
Dan Andrei(Citează)
07/06/2018 la 3:13 PM
Nu am cu cine vota, asta e motivul pentru care refuz sa ies la vot. Cu raul cel mai mic nu mai votez pentru ca am facut-o de vreo doua ori si tot un rahat a iesit si cu aia la putere.
gigi(Citează)
07/06/2018 la 4:04 PM
https://www.facebook.com/radu.oltean.16/media_set?set=a.10212016762480546.1073741977.1418068033&type=3
Te regăsești?
Teo(Citează)
07/06/2018 la 4:41 PM
Prezenta ta la vot, indiferent cu cine ai vota ( presupunand totusi ca te incadrezi in zona celor cu mai mult de 2 neuroni si nu votezi cu PSD ) contribuie la rezultatul final. Procentele pe care le face un partid sau altul depind de numarul total de voturi valabil exprimate. PSD castiga intotdeauna cand prezenta la vot este mica ( 30-40% – poate chiar si 50%). Daca prezenta ar fi peste 60% de ex – PSD ar obtine un procent mult mai mic.
Asta se intampla pentu ca votantii lor ( du-te in Piata Victoriei sambata de la 8 sa-i vezi daca nu ma crezi) sunt un numal relativ limitat: asistatii social, bugetari ( nu toti) etc care se prezinta la vot de fiecare data in numar mare.
Cu alte cuvinte – ei castiga pentru ca nu ne prezentam la vot.
M-am saturat de explicat chestia de mai sus :) Am obosit. Aveam impresia ca dupa 25 de ani de democratie macar cei cu IQ-ul format din 3 cifre inteleg mecanismul de mai sus. M-am inselat…
geretus(Citează)
07/06/2018 la 4:53 PM
dincolo de faptul, trist, de a nu intelege ca atunci cand nu votezi, de fapt votezi cu Dragnea, pe mine ma distreaza atitudinea asta de primadona, adica ceva gen “daca vreti sa votez, trebuie sa-mi prezentati candidati care sa-mi placa, ca altfel eu nu ma deranjez”
adica, cum ar veni, cineva (nu stim cine: lumea, Dumnezeu, Isus, Ganesh etc) ii este dator, lui gigi si altora ca el, sa vina cu niste politicieni din care ei sa aiba ce alege.
daca nu aceasta obligatie nu este indeplinita, pai gigi nu voteaza nenica, ca e sub demnitatea lui.
Robo(Citează)
07/06/2018 la 4:59 PM
nici acum n-ai avut cu cine vota? USR, partid nou nu-i suficient de bun pentru tine? Pai tu ce vrei atunci de fapt? Fa-ti ma partid pe placul tau daca iti put toate.
D4n(Citează)
07/06/2018 la 5:50 PM
USR? HAHAHAHAHa!!11!!
gigi(Citează)
08/06/2018 la 2:09 PM
Adica: eu oricum votez PSD-ul, dar e cam naspa sa recunosc.
Ia sa ma dau “independent” si cu standarde prea ridicatate: “toti e prosti, nimeni nu ma merita, USR, ce gluma, etc, etc, etc”
Am auzit povestea asta de atatea ori, mai ales pe site-uri in care opinia generala e anti-PSD. “Nu poti sa ii convingi, mai bine zapaceste-i”
silicon_v(Citează)
07/06/2018 la 4:55 PM
dar cine a zis ca nu suntem dusmani? Vrei sa vina altii si sa reduca birocratia in Romania? Asta nu inseamna ca de fapt cam esti dusmanul tuturor trepadusilor incompetenti, angajati pe pile sa umble niste hartii? Si aia in situatia aia (plus familiile lor) s-ar putea sa sara de 1 milion. Daca mai adaugam pe aia care fura prin tot felul de metode (+familiile), pensii speciale, si inca vreo cateva categorii parazitare din Romania sari bine de jumate din electoratul PSD. Si da esti considerat dusmanul lor, pentru ca valorile tale morale si dorintele tale cu privire la reforme i-ar afecta pe ei direct si in mod negativ. Si nu stiu tu cum ii consideri dar eu unul ii consider dusmanii mei si niste paraziti fara de care am avea o tara mai buna. II urasc din ficati.
Si nu, nu trebuie sa ii convingem pe astia. Ba dimpotriva, ar trebui in campanie sa avem mesaje deschis impotriva lor, in speranta ca se mai prind cativa din aia indecisi. Un mesaj lectoral de genul “In 4 ani dam afara jumate din functionarii statului din administratie” pe mine unul m-ar unge pe suflet si mi-as dori sa se intample. Poate ar prinde si la indecisi. E momentul ca dreapta sa inceteze sa mai pupe in cur toate categoriile din Romania, unele nu vor vota niciodata altceva decat PSD, e o cauza pierduta sa incerci sa ii atragi, ba mai rau poate dai la o parte altii care te-ar vota daca ai promit ca ii futi pe aia.
D4n(Citează)
07/06/2018 la 5:03 PM
Wow cata inteligenta. Inregistrarile cu Kovesi nu le credeti pt. ca asa a zis ea dar cateva randuri scrise pe un site de propaganda sunt f credibile. Oricine poate scrie orice acolo fara nici un fel de verificare. Si va bazati toate rationamentele pe lucruri inventate de unul. Bv baieti de oameni creduli are nevoie tara.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 5:45 PM
Eu unul nu cred nici mesajele alea, dar nu stiu care este numarul minim de neuroni sa dai crezare unor inregistrari audio puse la dispozitie de un infractor condamnat fugit din tara. Chiar si daca dai crezare acelor inregistrari, nu arata decat ca DNA-ul isi face treaba.
rumbu(Citează)
07/06/2018 la 5:48 PM
Nu are nimeni certitudinea celor scrise acolo, insa am eu certitudinea ca, acum un an, cand au facut miting la Targoviste, au facut presiuni asupra soacrei mele sa mearga. Ea fiind profesor la un liceu din judet.
Cipper(Citează)
07/06/2018 la 5:55 PM
rumbu care e infractorul ala fugit din tara? Incearca sa ii dai un nume cu neuronii tai. Asa e isi face treaba ba un dosar facut la comanda, ba un protocol secret cu sri, cateva probe din burta.. Probabil cu numarul minim de neuroni disponibili tie isi face treaba.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 6:04 PM
Tu esti nou aici? Nu sti ca asta e blog pentru tinerii frumosi si liberi si nu pentru uratii batrani ca tine? Batran nu stiu sigur daca esti, insa la ce ai scris acolo cu siguranta esti urat. Te rog ca sa nu mai deranjezi.
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 6:31 PM
Ai uitat sa spui de lipsa neuronilor, asistat social, bugetar. Revino cu un mesaj complet.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 6:35 PM
@cipper soacra ta are 6 case?
razvan(Citează)
07/06/2018 la 6:35 PM
Daca e secret, e sigur cu bubuli si masoni.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 6:47 PM
Nu e, e cu spioni si procurori.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 6:49 PM
Si cu muzica din aia gen James Bond.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 6:52 PM
Nu e cu Adele, e cu Kovesi. Pacat ca pleaca zeita anti coruptiei.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 6:57 PM
Las ca pune Tudorel pe cineva de incredere, etnic român adevărat care nu știe nicio limbă străină, să nu existe vreun pericol. Ura! Ura!
Si acum te las sa iti pregatesti pasii pentru Dansul Pinguinului de sâmbătă seara. Rupe-ti un picior! (asta era original in engleză, dar am zis sa merg pe ideea asta cu românismul care vă place vouă)
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 7:05 PM
Ei e mult mai bine cand pune Macovei, impartiala si verticala ce sa mai cel mai bun ministru de justitie ever.
Acum nu fi trist sambata viitoare e liber poti sa bati toti batranii de acolo si sa aprinzi dupa led-ul la telefon!
razvan(Citează)
07/06/2018 la 7:09 PM
Ai uitat sa zici “tradatoarea de tara” cand i-ai pus numele lu Macovei.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 7:14 PM
Si u ai uitat “slugarel”.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 7:15 PM
Ah, da, dar ai fost tu aici să ne amintești starea lui civilă.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 7:20 PM
I-ai fost nas? Cu Macovei probabil.
razvan(Citează)
07/06/2018 la 7:36 PM
Nu, că se opune BOR. Dar ei merg pe burta, ca Pomohaci
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 7:36 PM
Nashu_mare este team leaderul la postaci. Intervine mereu cu maiestrie cand astia mici nu se mai descurca.
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 7:42 PM
Isi combina puterile, pun inelele unul langa altul si apar eu. Gata sa lupt cu porcii.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 8:04 PM
Si slăbiciunea ta de super erou care e? Kovesi? Iohanis? Băsescu? Toti 3 la un loc? Sfânta traime ca esti fan BOR.
Razvan(Citează)
07/06/2018 la 9:39 PM
Da
nashu_mare(Citează)
08/06/2018 la 8:29 AM
https://newsweek.ro/politica/audio-viceprimar-psd-din-teleorman-despre-mitingul-lui-drangea-au-existat-lagune-in-organizare
Razvan – ia vezi daca trebuie crezut sau nu….
geretus(Citează)
07/06/2018 la 5:47 PM
Ba da vi tu repede sa deturnezi mesaju, nu ai auzit de atatea ori de “nu e ceea ce vezi, e ceea ce iti spunem noi ca trebuie sa crezi!”, pana si biblia spune “crede si nu cerceta”.
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 5:49 PM
Unde scrie in Biblie, “crede si nu cerceta”?
gigi(Citează)
07/06/2018 la 5:52 PM
scrie pe undeva, dar mai conteaza? Jos Ciuma Rosie, jos CCR, hai Iohannis, hai USR!!!!
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 6:36 PM
Adevarul e scris in punctajul de la partid!!! AMIIIIIN!
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 7:34 PM
“Niste penali ataca justitia”
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 7:45 PM
Se numeste GIO: “grup infractional organizat”. Se supara Iordache pe tine.
nashu_mare(Citează)
07/06/2018 la 5:55 PM
Simplu, anulezi votul.
AndreiK(Citează)
08/06/2018 la 8:12 AM
daca il anulezi – nu e considerat vot valabil exprimat. Te-ai dus degeaba :)
Ar trebui sa existe votul in alb – o casuta in care scrie Vot in Alb si in care sa pui stampila. Presupunand prin reducere la absurd ca prezenta la VOT ar fi de 100% , PSD si-ar vedea procentul cu adevarat – 10-15% max. Sigur – si ceilalti vor fi in aceeasi situatie…
As pune chiar prag – sub 10% nu intri in parlamanet – odata cu obligativitatea votului. Si daca nu iese nimeni – la urmatoarele alegeri sa nu se mai prezinte aceleasi partide – gata, altii. Si uite asa PSD-ii, PNL-ii s-ar duce naibii…
geretus(Citează)
07/06/2018 la 6:54 PM
Gigi este doar un amarat de postac PSD.
Ciuby(Citează)
07/06/2018 la 7:37 PM
Neuronul meu nu isi aduce aminte decat de Sebastian Ghita care e un exemplu de verticalitate, un model demn de urmat, s-a dus la bai in Serbia, se stie ca in jurul varstei de 40 de ani apar dureri de spate.
Si lui Al Capone i s-a fabricat dosarul de evaziune fiscala. Nu poti lupta 100% corect cu oameni care se comporta 100% incorect. Pana la urma, e treaba judecatorilor, nu a procurorilor sa cantareasca daca o proba este falsa sau daca un dosar e facut la comanda. Protocolul secret cu SRI a fost desecretizat la cererea ilustrului prim-ministru Dancila si s-a dovedit un mare fâs.
Chiar daca eu sunt tanar (mai putin), frumos (si mai putin) si liber, consoarta lucreaza intr-o institutie de stat, deci pot sa iau pulsul in mod direct asupra nivelului de coruptie din institutiile statului live. Si cateodata ma ingrozesc. Singurele perioade de normalitate au fost in timpul guvernarilor Boc (da, surprinzator) si Ciolos, cand nu existau presiuni politice.
rumbu(Citează)
07/06/2018 la 7:44 PM
Vezi ca ai dat suficiente informatii cat sa fie identificata. Consoarta lucreaza la proiecte pe fonduri europene. In timpul guvernarii lui Ciolos EU a afirmat ca Romania a absorbit decat 0%, deci nu a prestat.
“Singurele perioade de normalitate au fost in timpul guvernarilor Boc (da, surprinzator) si Ciolos”
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 8:02 PM
Consoarta controleaza niste chestii. Si uneori da amenzi. Si uneori se intampla sa de amenzi cui nu trebuie, in opinia exclusiva a superiorilor ierarhici numiti politic. De cand e PSD la guvernare, este chemata foarte des prin diverse birouri sa completeze declaratii ca n-a vazut bine sau sa schimbe sanctiunea. Iar daca incearca sa se tina tare, apar probleme: mutari pe alte functii, delegatii interminabile la Cuca Macaii. In Bucuresti, Ilfov si oarecum in Ardeal sa zicem ca lucrurile nu sunt asa de negre, dar in restul tarii este chiar dramatic; este ingrozitor cum functioneaza servilismul, frica si dependenta sau cum niste otrepe nenorocite detin controlul asupra a tot ce misca in judet.
rumbu(Citează)
07/06/2018 la 8:44 PM
Pentru informarea ta… Ghiță nu a dat nici o înregistrare cu kovesi. Lui Capone nu i s-a fabricat dosarul de evaziune fiscală, chiar nu plătea taxe omul.
Si acum ce facem arbitram lupta dintre procurori si infractori cine încalcă legea cel mai mult/putin? Nevasta ta i-a spaga? I-a doar de la cei corupti?
Razvan(Citează)
08/06/2018 la 8:15 AM
Marius M – ” EU a afirmat ca Romania a absorbit decat 0%, ” Pe bune? DECAT?
geretus(Citează)
08/06/2018 la 10:03 AM
Chiar DECAT.
Marius M(Citează)
07/06/2018 la 7:38 PM
@razvan
Soacră-mea are câte clase sunt necesare sa fii profesor. Tu esti român mândru? Psdist infect? Traditionalist? Sau iti place să joci roluri de idiot?
Cipper(Citează)
07/06/2018 la 8:16 PM
Când citești clase în loc de case cred ca vedem cine e idiot. Si nu sunt mândru că sunt român.
Razvan(Citează)
07/06/2018 la 9:08 PM
Nev-asta-me-a ar pute-a lu-a spaga dar nu i-a fiindca castig eu suficient sa asigur familiei un tr-ai decent. Si educati-a necesara pentru a cuno-aste cu siguranta unde se pune cratim-a si unde nu.
rumbu(Citează)
07/06/2018 la 9:29 PM
Sa inteleg ca nev-asta-t-a e mai cinstita decat procurorii? Pai cum vine asta?
Pacat ca stii unde se pune cratima dar nu te ajuta logica.
razvan(Citează)
08/06/2018 la 8:36 AM
Invata si tu unde se pune cratima si pe urma ne ajuti cu logica.
Tocmai ti-ai dat cu firma in cap. Esti irelevant ca persoana . Poti sa aberezi cat vrei – nu te ia nimeni in serios. O molecula intr-o masa de manevra…
geretus(Citează)
08/06/2018 la 8:41 AM
Geretus iti dai seama ca nimeni nu e interesant de aberatiile tale?
razvan(Citează)
08/06/2018 la 9:38 AM
Tu fiind nimeni :)
geretus(Citează)
08/06/2018 la 12:09 AM
Tema convingerii celor “indecisi” circula de cel putin 10 ani pe internet, doar ca aia devin parca mai multi, pentru ca nu-s defapt indecisi, ci dezinteresati.
Si e oarecum legitim. De ceva vreme sunt din ce in ce mai dezinteresat da’ am tot votat asa in scarba – sau la misto. Daca am dreptul, de ce nu?
Dar in cel putin din 2005 incoace, orice guvernare a fost nu a schimbat nimic in bine pentru mine si nici in rau. Am putut dormi linistit dupa cum mi-am asternut.
Celor carora le-a fost mai rau, s-au tirat si gata. Din numarul celor care au plecat e evident ca n-a fost prea bine, dar daca stai sa te uiti, doar un fraier mai crede ca votul reprezinta rezolvarea problemelor lui.
Au castigat ma mult lanternarii de la protestele #rezist ( n-au castigat nimic concret, dar au reusit sa-si exercite cat de cat o influenta) decat toti aia care au votat in ultimii 10 ani.
Te provoc sa-mi dovedesti cum votul meu ( indiferent pentru cine l-as da) imi aduce mai multe beneficii certe decat un drum la mare. Cum votul meu valoreaza macar un plin de benzina cat ma costa ca sa-l exercit, ca online nu se poate.
catalinx(Citează)
08/06/2018 la 8:30 AM
Deci prima tampenie in materie de vot este “prezentati-mi candidati buni daca vreti sa votez!”, iar a doua, dupa cum vedem, este “dar am votat deja, chiar si de 2 ori, si nu s-a schimbat nimic!”.
Catalinx, sunt convins ca deja ai respirat de cel putin 2 ori si nu s-a schimbat nimic.
De ce continui sa respiri?
Daca raspunsul e “pentru ca nu se poate altfel, daca vreau sa traiesc”, atunci iti zic eu ca si la vot e la fel.
Robo(Citează)
08/06/2018 la 10:28 AM
Tu ai spus-o. Eu am spus ” indiferent pentru cine l-as da”.
Oh, da, non-sens total. Daca ar fi cum spui tu, aia care nu au votat ar fi morti. Acum e mai degraba invers, din cate inteleg.
De fapt, de mai multe ori. La referendumuri, la orice. Singurul vot care ar putea aduce ceva schimbari determinante pentru individ sunt alea din alegerile locale.
Dar nu ca nu s-a schimbat nimic. S-au schimbat foarte multe. Pentru mine in bine ca am facut eu chestii ca sa fie asa; indiferent de cine a guvernat – nici macar o singura data nu au iesit aia pe care i-am votat eu. Nici macar o guvernare nu mi-a fost avantajoasa, a trebuit sa ma adaptez mereu. Si totusi eu sunt cat de cat ok, nu ma plang si pot sa ma opresc din votat nu simt ca-i la fel de vital ca respiratia. Deloc.
Asa cum am zis, au reusit mai multe schimbari protestatarii #rezist, impotriva votului majoritar. Iar aia n-au obtinut mai nimic.
catalinx(Citează)
08/06/2018 la 11:27 AM
eu ziceam ca implicarea (votul e cea mai banala forma de implicare) e pentru democratie la fel cum e respiratul pentru viata, dar tu ai luat-o literal ca daca nu votezi, mori.
ok, trebuia sa fiu mai explicit.
Robo(Citează)
08/06/2018 la 2:37 PM
Poate ar trebui eliminate complet alegerile, ce zici? Oricum nu influenteaza deloc si in niciun fel viata ta. Oricum toti ti-au facut rau si oricum te-ai descurcat absolut singur.
Deci, de ce ar mai fi nevoie de ele? Sa ne intoarcem la vremea lui Ceasca, ca era misto. Iar Dragnea pare un tip chiar mai misto decat Ceausescu.
P.S. Cum s-or fi strans, nene, toti scepticii votului pe blogul asta? Scuze, nene, dar nu cumpar gogoasa asta. Cunosc oameni normali care nu voteaza, dar ei sunt autentici: ei sunt indiferenti fata de politica, nici nu pot discuta politica cu ei, ca nu ii intereseaza deloc si nici nu cunosc dedesupturile luptei politice romanesti
EI nu intra pe bloguri sa explice ei in 200 de cuvinte cum ca votul nu conteaza, apoi sa revina si iar sa revina pe subiectul asta, ca sa arata cum ca nimeni nu merita votul nostru. Exact la o postare care indeamna la implicarea in viata politica.
silicon_v(Citează)
08/06/2018 la 4:59 PM
Pai aia e, ca cea mai banala si mai slaba forma de implicare ( serios, o stampila la 4 ani pe diferite teme) nu prea valoreaza pentru democratie ca respiratia
Tot aduceti aminte de comunism. Ba, si in comunism erau alegeri, partea proasta care-i sensibiliza pe oameni era ca aveau doar o optiune si erau un pic fortati sa o aleaga.
Acum sunt mai multe butoane de apasat si un pic de lupta intre gastile care vor sa te controleze si brusc nu mai deranjeaza pe nimeni. Am doua butoane , sau trei sau noua. Ce conteaza ca nu-s conectate la nimic si orice apas rezultatul e un pic la fel doar miroase diferit si are eventual alta aroma, dar tot un rahat. Nu, acum e #valoare.
Important pentru democratie ca aerul pentru viata e sa poti schimba lucruri cand nu-ti mai convine mersul treburilor, sa poti schimba cum se fac lucrurile , nu oamenii care fac aceleasi lucruri. Serios, parca vorbesc cu copii de gradinita,nici macar nu-ti reprosez tie special ceva, asa sunteti toti aia care va bucurati de votul vostru.
Vrei sa faci ceva util intr-o democratie? Poti sa faci o reclamatie acolo unde nu merge ceva, o plangere, o audienta, macar un protest, dar daca se poate mai livid decat dansu’ pinguinului, atunci cand nu-ti convine ceva. Vezi daca esti bagat in seama. Daca asta merge, atunci democratia e buna. Daca n-o faci, dar dai cu stampila o data la 4 ani si te crezi rege pe butonul tau .
Pentru ca intr-o democratie pe bune nu ar trebui sa conteze cine conduce atat timp cat reprezinta interesele poporului si cat timp poporul poate sa schimbe lucrurile atunci cand treaba nu merge bine. Preferabil mai des de o data la 4 ani si preferabil dintr-un spatiu mai amplu decat ni se baga pe gat.
Daca esti trecut de varsta adolescentei , cand e ok sa fii naiv si idealist, ar trebui sa ti se para absolut penibil sa spui asa ceva.
Faci o confuzie intre dreptul la vot si valoarea votului. In ceea ce ma priveste dreptul universal la vot e o piedica in calea democratiei ( asa decid altii pe banii tai).
Valoarea votului e data de ce poti sa schimbi cu el. Poti sa schimbi fata si vocea alora care te conduc si-atat? E ca si cum ai schimba vocea lu’ Siri pe telefon. Great success, nu?
Da, doar pare. Doar ca nu-i nici atat de competent, nici motivat, nici interesat sa faca chestii pentru Romania.
Nu ca-l laud pe Ceausescu, evident mi-e mai bine fara el si bine ca s-a dus ( de fapt, nu mai era loc de el in lumea noua, nu-i ca brava romanilor pentru asta), da’ nu prea ai acum vreun lider politic la nivelul ala, care sa fie macar atat de preocupat de a face ceva mai mult decat pentru interesul personal.
Asa ca nu, sa ne intoarcem la vremea lu’ Ceasca cu Dragnea n-ar fi o solutie. Ar fi un esec mai mare decat comunismul. Macar comunismul a avut la varf niste oameni cat de cat competenti in ceea ce faceau.
Pai nu te obliga nimeni s-o cumperi, nu? D-aia e democratie. Mergi si voteaza daca crezi ca asta e important pentru tine.
Iar, politica din Romania, da, ma conteaza mai putin decat fotbalul din Romania si n-am mai vazut un meci, de pe vremea lu’ Mutu la nationala cred.
Aia iti si spun, prefer sa fac ceva util cu timpul meu.
De doi ani de zile tema principala din politica din Romania e cine scapa si cine intra la bulau. Se amana sentintele ca-n telenovele si toata lumea se uita ca la reality show si protesteaza pe tema.
Bai, ce plm, de cand dracului a devenit telul democratiei sa ne ocupam de asa ceva. Intr-un sistem functional problemele astea era fumate demult,
Inca nu mi-a spun nimeni cum ma poate ajuta sa-l votez pe “X”, sau pe “Y” in Romania. Alegeti voi cine sunt “X” si “Y”. Sau incercati sa ganditi pentru voi si sa-mi spuneti cu ce v-a ajutat ca ati votat pentru unii sau pentru altii.
Cel mai mare pas inspre democratie pentru Romania e dreptul la libera circulatie si incadrarea intr-un context international unde factorii interni de guvern sunt cat de cat controlati din exterior, prin diverse parghii politice si servicii de informatii si santaj. Si ca indiferent de rezultatele vreunui vot nu poate sa vina Dragnea, sau altcineva si sa nu puna sula in coaste peste un anumit nivel.
Asta va da iluzia faptului ca votul vostru va ajuta pe voi la ceva.
catalinx(Citează)
08/06/2018 la 5:14 PM
tu ai cerut sa ti se spuna cum e valoros votul tau.
eu ti-am raspuns ca votul tau (al fiecaruia) e valoros pentru ca tine democratia in viata, ceea ce nu-i putin lucru, chiar daca nu e nici pe departe suficient ca sa “traim bine”.
acum spui ca daca doar votezi, nu obtii mare lucru, trebuie sa te implici activ cu alte lucruri.
eu sunt de acord cu asta, dar e beside the point, cum se zice – ideea era in ce consta valoarea unui vot, asta e o alta discutie. fara vot nu exista democratie.
apoi, gresesti cand crezi ca votul ar fi valoros doar daca ai putea schimba ceva cu el.
asta este imposibil prin definitie, ca intr-o democratie, 1 singur vot nu poate schimba niciodata nimic.
lucrurile se schimba doar daca voteaza mai multi, dar ca sa voteze mai multi trebuie sa voteze fiecare in parte, nu stiu cum sa zic altfel.
e o clasica problema de coordonare intre oameni: “nu cred ca ceilalti care vor aceleasi lucruri ca si mine vor vota, deci nu o sa schimb nimic cu votul meu, e lipsit de orice valoare, deci n-are rost sa votez”
Robo(Citează)
08/06/2018 la 5:54 PM
Nu. Nu e besides the point. Tu cand faci o chestie, ii masori eficienta si vezi ca e “0”, nu categorisesti treaba aia drept inutila?
Sunt mai multe grade de inutilitate in concluzia mea.
Una-i data de faptul ca aia pe care i-as vota eu ( dintre candidatii disponibili, nu-ncep acum cu pretentii absurde) nu ar fi alesi de majoritate nicio data. Ca asa s-a intamplat deja. Candidatii pe care i-am votat eu la presedintie nu au prins nici macar turul doi. Si ajung in pozitia de a decide intre doi care nu ma intereseaza de niciun fel. Niciunul dintre ei. Nu ca nu ma intereseaza, mi se par inacceptabili. Singura concluzie pe care pot sa o trag e ca majoritatea-s idioti cu spume, dar asta stiu deja inainte sa merg la vot. Asta-i motivul pentru care votul nu valoreaza nimic.
Apoi, chiar daca i-as vota / fi votat pe unii din astia care s-au ales, au fost si unii si altii la putere. Tot.un.drac.
Tot ce se intampla cat de cat util ne e fie bagat pe gat din afara, fie e rezultatul presiunii civice. Nu conteaza cine-i la putere. Doua grupuri de securisti care tot schimba actori. Ce dracu’ e asa de greu.
La nivel local e un pic diferit, ca e miza prea distribuita si e greu sa faci si genul ala de management al alegerilor( in orase mici, nu vorbesc de Bucuresti) si ai oameni care locuiesc efectiv in localitatea aia si ai sansa sa gasesti pe unul sa candideze, pe care chiar il deranjeaza sa se scalde in rahat si sa faca ceva in sensul asta. Si poate sa castige campania chiar cu resurse reduse, nu tre’ sa fie neaparat membrul vreunei gasti. Si-i si mai usor de creat o identitate cat de cat realista in jurul unui om.
Si ca sa facem proba, uite , va las pe voi sa votati de-acum pe cine vreti ( din moment ce nu ies oricum aia de-i votez eu) si eu fac ce stiu eu mai bine si tragem linie peste inca 10 ani de acum ca sa masuram cu cat ii este mai bine fiecaruia si cat a contat votul in schema asta.
catalinx(Citează)
08/06/2018 la 6:16 PM
“Tu cand faci o chestie, ii masori eficienta si vezi ca e “0”, nu categorisesti treaba aia drept inutila?”
revin la exemplul cu respiratia, ca nu degeaba ti l-am dat.
daca intrebi: cu ce ma ajuta faptul ca respir sa fiu fericit in viata?
raspunsul este “cu nimic”, deci eficienta zero in atingerea acestui scop, deci concluzia logica e ca respiratia este inutila.
la fel ca si respiratia, votul e o conditie necesara, dar nu suficienta.
tu crezi ca votul nu e nici macar o conditie necesara, dar te inseli si iti poti da seama si singur ca te inseli, daca observi in ce fel a macelarit PSD-ul statul de drept si democratia in ultimul mandat.
iar lucrurile nu ar fi stat la fel daca majoritatea in parlament a PSD-ului ar fi fost mai fragila, lucru care s-ar fi obtinut daca mai multi oameni ar fi votat partide de opozitie.
intr-o democratie, tu nu votezi ca sa castige cel caruia ii dai votul, ci votezi in primul rand ca sa fii reprezentat.
eu de exemplu nu m-am simtit niciodata reprezentat pana cand a existat USR-ul.
n-or fi ei perfecti, dar multe din lucrurile pe care ei le spun, eu le cred, deci ei sunt vocea mea.
Robo(Citează)
08/06/2018 la 7:29 PM
Ce treaba are fericirea in discutia asta nu inteleg. Respiratia e conditie esentiala ca sa traiesti. Nu respiri mori.
Puterea de a iti decide viitorul e conditie esentiala pentru democratie. Votul asta nu. Asta, daca vrei sa il compari cu respiratia e ca si cum ai respira o data la 4 ani. In punga.
E bine ca pe tine te reprezinta USR, pe mine nu ma reprezinta nici aia. Singurul lor mare avantaj de pana acum e ca nu au fost prinsi la furat, cu mana in borcanul de magiun, nici nu au avut sansa. Foarte bun si atat, in lipsa de altceva.
Dar sa zicem: I-ai votat pe aia, bun, si eu. Si? Te simti reprezentat? Au aia vreo mare realizare in afara de faptul ca s-au dezbinat de la o non-tema.?
Actioneaza reprezentantul tau in functie de publicul lui votant? Nu reprezinta nimeni niciun votant. Vin unii , te aburesc ceva, te combina sa apesi o stampila si aia e reprezentativitatea. Poti sa pui o turma de maimute in locul alora si-s mai mari sanse de o reprezentare mai buna.
catalinx(Citează)
08/06/2018 la 12:22 PM
Romania parca-i desprinsa dintr-un basm, serios, unde fortele binelui, personificate de oamenii frumosi si liberi, cei inteligenti cu dantura impecabila, cei care detin adevarul absolut, cei care produc pib-ul tarii, in frunte cu Iohannis si Kovesi se lupta cu fortele raului, personificate de Dragnea, PSD si practic toti indivizii necunoscatori de carte, lenesi, puturosi, care stau pe ajutor social si carora nu le place sa munceasca. Totul e pictat in alb si negru, nu mai exista loc de nuante. Tot ce fac cei care sunt de parte binelui e foarte usor justificabil, e firesc, e decent, e moral, tot ce fac si spun cei de partea raului, pana si-un simplu “maine e sambata”, e penal, e nasol, e de porc.
Dar eu ma bucur ca unii au descoperit adevarul absolut, ma bucur ca unii sunt plini de convingeri, si sunt absolut siguri ca adevarul si dreptatea e de partea lor. Mi se pare firesc sa nu te opresti nici macar pentru o secunda-n loc sa te-ntrebi “bai, dar daca gresesc?”, chiar si atunci cand evidenta si argumentele vin fluviu peste tine.
zetu(Citează)
08/06/2018 la 1:02 PM
“argumente fluviu” care incep asa
”Avem o justiție, unii spun că este bună, alții că este rea. Justiția trebuie să fie egală pentru toți, trebuie să fie bună, nu rea”
si continua pe 36 de pagini.
FLU-VIU!!!
nashu_mare(Citează)
08/06/2018 la 2:47 PM
Romania e parca un basm in care toti cei care nu sustin PSD-ul sunt tefelistii, adica niste fiare nemiloase, gata sa impuste pensionari si sa fugareasca asistatii sociali cu torte si furci.
Vezi, fiecare cu punctajul lui, pot sa o dau si eu cu punctajul meu, nu?
Singurele masuri reale anti-saracie, gandite bine si cu empatie fata de beneficiari au fost luate nu de catre neofeudalul PSD, ci de catre unii dintre “tefeleii” care protesteaza si pe strazi, adica Cristian Ghinea si Valeriu Nicolae, oameni care sunt azi in USR si Romania Impreuna. Sa vada cineva cu ce s-a ocupat si cu ce se ocupa acum Valeriu Nicolae sau Vlad Voiculescu, alt “tefeleu”, fost ministru in guvernul Ciolos.
Apoi veniti si spuneti-mi povestea cum ca ce face PSD-ul e grija reala fata de pensionari, saraci si asistati sociale si ca toti ceilalti sunt niste fiare nemiloase.
silicon_v(Citează)
08/06/2018 la 3:53 PM
Pai nu stiu, ia sa vedem:
1. Plagiat. Decat 4%. Nesemnificativ, abia daca a copiat niste fraze. Nu conteaza c-a furat, conteaza c-a furat putin, acolo, de bun simt. N-avem nicio problema.
2. Minciuna.
– Faptul ca in repetate randuri a declarat ca nu exista si n-a semnat niciun protocol secret intre DNA si SRI. Intre timp SRI-ul a desecretizat protocolul. Protocol care poarta si semnatura personificarii binelui.
3. Implicarea in lupta politica.
– Fix in ziua in care PNL depunea o motiune de cenzura impotriva guvernului Ponta, DNA-ul il punea sub urmarire penala pe PM Ponta. L-au si trimis in judecata intre timp. A fost gasit nevinovat.
– Inregistrari audio din sedinta procurorilor DNA in care personificarea dreptatii le spunea procurorilor ca trebuie sa iasa c-un dosar mare, de efect, de parca ar fi vreo trupa rock care au nevoie de-un nou hit pentru a-si tine fanii aproape. Tot pe aceeasi inregistrare le spune subordonatilor ca trebuie sa decapeze pana la Prim Ministru.
4. Incalcarea constitutiei.
– Anchetarea OUG 13, ancheta declara neconstitutionala de catre CCR.
zetu(Citează)
08/06/2018 la 4:51 PM
Astea sunt prostii iti dai seama, a spus Klaus si Kovesi ca niste penali ataca justitia….
Cum sa spui ca DNA face jocuri politice? nu exista ei se lupta cu coruptia!
Toti adversari presedintelui au dosar penal asta e statul de drept ce nu intelegi?
razvan(Citează)
08/06/2018 la 6:40 PM
Jumatati de adevaruri cat cuprinde si chestii irelevante. Dar asta e chiar o minciuna:
Pe protocolul dintre cine si cine e semnatura lu’ Kovesi?
SRI cu cine a facut protocol? (Hint: nu cu DNA)
nashu_mare(Citează)
08/06/2018 la 7:31 PM
Si la parchetul general cine era sef? Sfantul Duh?
razvan(Citează)
09/06/2018 la 5:32 PM
Care mai exact sunt jumatatile de adevar? C-a plagiat 4%? Exista verdict de la comisia de plagiat. C-a inceput urmarirea penala a Prim Ministrului in functie fix in ziua in care opozitia depunea motiune de cenzura? Sau faptul ca Prim Ministrul a fost declarat nevinovat? Doar pentru asta ar fi trebuit sa plece urgent. C-atunci cand te apuci sa-i faci un dosar unui Prim Ministru in functie, atunci cand presa straina vuieste cu aceasta stire, atunci cand euro poa’ sa creasca, bursa sa fie pe minus, ar trebui sa fii constienta ca-ti risti mandatul cu acel dosar. Iar daca iei achitare, pa, pleci acasa. Doar ca nu. E o jumatate de adevar si faptul ca DNA-ul i-a facut dosat Prim Procurorului General, care si-a dat demisia, iar 2 ani mai tarziu dosarul nici macar n-a mai fost trimis in judecata, ci clasat? E o jumatate de adevar ca Kovesi se aude-n clar pe inregistrare cum cere decaparea pana la PM?
Sigur, n-ai ales sa raspunzi la niciunul din argumentele evidente de mai sus, ca n-ai fi avut cum, fara sa te umple de ridicol. Ai gasit o scapare de-a mea, o greseala si te-ai fixat pe aia. Pentru ca da, ai dreptate, ea a semnat protocolul dintre Parchetul General si SRI, doar pentru ca la acea vreme Kovesi era PG, ala dintre DNA si SRI fiind semnat de Morar.
zetu(Citează)
09/06/2018 la 10:57 PM
Lasa-l in pace pe nashu mare, el doar isi face meseria.
Marius M(Citează)