►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cei de la Înmatricularea Vehiculelor (nume neoficial) au publicat pe site fișierul cu parcul auto al României la final de 2017, ocazie cu care m-am uitat prin el după mașini rare.
De exemplu, în România sunt înmatriculate 54 de automobile Tesla:
Dintre acestea, 27 de Model S intră în categoria vechime 3-5 ani, restul de S și X fiind mai noi de 2 ani. Roadster-ul este în categoria 6-10 ani, este unul din prima generație.
În ce privește BMW-ul, sunt 32 de modele i3 și 27 de modele i8 înmatriculate. Asta mă miră. i3 este mașina electrică ce oferă cel mai bun raport preț-calitate (costa până în 40.000 euro, este BMW, este spațioasă, are dotări bune și este construită de la zero ca o electrică), pe când i8 (care este hibrid) costă 140.000 de euro pe listă. Le-am condus pe amândouă, citiți despre i3 și despre i8.
Sunt în România 28 de Nissan Leaf. Cea mai bine vândută mașină electrică în lume nu este și cea mai bine vândută la noi, după cum se vede.
Renault a vândut 58 de Zoe, modelul lor electric. Nu mă miră cifra, este un model apreciat și pentru flote auto, Uber folosește 20 de bucăți pentru Uber Green, Orange are câteva Zoe. 43 de cvadricicluri Twizy sunt de asemenea înmatriculate.
Cam asta este situația electricelor. Sunt mai multe în România, dar sunt imposibil de găsit în statisticile DRPCIV pentru că nu sunt bine diferențiate prin nume. De exemplu e imposibil de spus câte Golf-uri electrice sunt în miile de Golf-uri înmatriculate. Hibride, de asemenea, sunt câteva mii.
În ce privește supercar-urile, iată câteva cifre:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
19/04/2018 la 7:43 AM
Nissan leaf este disponibil in Romania? De ce nu vad nimic pe site-ul nissan.ro (scrie doar “afla primul noutatile”? Alea 28 de leaf-uri sunt luate din alta tara?
Andrei(Citează)
19/04/2018 la 9:24 AM
“Cea mai bine vândută mașină electrică în lume nu este și cea mai bine vândută la noi” pentru ca nu exista in oferta Nissan.
Nissan Leaf nu este disponibil in Romania momentan, probabil sunt aduse din afara.
Ciprian 2(Citează)
19/04/2018 la 8:03 AM
In ce univers paralel e Ford Focus RS supercar?
Giovani(Citează)
19/04/2018 la 8:22 AM
Te-ai dus după fentă. :D
IonutIFR(Citează)
19/04/2018 la 11:12 AM
in ala in care viteza media AIHC – Titan este de 17 Km/h dupa ora 3
Robert(Citează)
19/04/2018 la 11:32 PM
Lasa, ca nici Cayenne nu e. Nici orice Maserati.
alunelu(Citează)
19/04/2018 la 8:58 AM
La elecrtice intra si vw up electric, smart electric, etc.
Tu le-ai mentionat doar pe cele rare.
Andrei(Citează)
19/04/2018 la 9:41 AM
23 de bucati slr/sls – pot sa spun ca sunt socat.
Nu sunt eu vreun petrolhead dar masina asta intotdeauna mi s-a parut prea sofisticata pentru ciobanii de romania, pe care ii vedeam mai mult cumparatoti de bentayga.
Well, se pare ca m-am inselat.
E singura masina din lista asta pe care nu am vazut-o pe strada la noi niciodata.
Robo(Citează)
19/04/2018 la 9:54 AM
pentru cine nu intelege de ce sunt socat, niste info de pe wikipedia:
– s-au produs doar 2157 SLR-uri.
– SLS-uri nu am gasit cate s-au produs, dar in america s-au vandut 2734, deci numarul total este de acelasi ordin de marime (o alta info zice ca s-au produs 6500 de sls-uri).
asa ca din 8000 – 9000 de masini produse, 23 sunt in romania.
mind blowing.
Robo(Citează)
19/04/2018 la 10:35 AM
adica 0,2-0,3 % e mind blowing? wtf? nu inteleg de ce te sochezi asa…in tara asta s-au furat totusi niste sute de miliarde de euro, cu ce voiai sa mearga hotii de dux, cu Oltcit?
Giovani(Citează)
19/04/2018 la 11:52 AM
cu porsche si bentley, in principal – pe baza a ce vad pe strada (de altfel astea sunt pe locurile 1 si 3); maseratti nu vad asa multe
ma rog, eu initial m-am gandit doar la SLR, unde ar fi fost 1%, dar daca sunt la un loc cu SLS-urile, da, la a doua vedere nu mai e asa socant – cam acelasi procent de 0.1%-0.2% e si la carrera GT (1270 bucati produse)
nu e vorba de bani, e vorba de gusturi – ideea e care e prima marca de masina care ii vine in cap beizadelei cand are de spart 500 de mii pe o masina, din banii furati de taticu’ ?
nu as fi raspuns “SLR” la intrebarea asta, pentru ca e o masina mult mai putin flashy decat ferrari sau lambo, tre’ sa fii un pic connaisseur
iar tati isi ia automat SUV, deci na
dar probabil ca si ciorditorii se uitau la Top Gear ca si mine :))
Robo(Citează)
19/04/2018 la 12:36 PM
eu pot sa iti spun ca am vazut SLR in Ro, in provincie, chiar de la lansare. si nu e o masina scumpa pentru romanii cu bani. Casuneanu, fostul rege al asfaltului are muzeu auto la el acasa in comuna Oituz, Bacau…cu Bugatti Veyron de la lansare, e ceva banal sa ii vezi pe baietii lui cu Lamborgini, pacat ca nu prea mai e asfalt…
Giovani(Citează)
19/04/2018 la 12:50 PM
Da stiu de casuneanu si de veyron.
La SLR ma asteptam sa fie tot asa, 1 sau 2, nu 23; im definitiv e o masina de curse
Robo(Citează)
19/04/2018 la 11:28 AM
N-ar trebui sa te mire. i3 arata ca un … dos de maimuta, d-aia nu-l cumpara lumea. N-am inteles niciodata obsesia producatorilor auto sa faca masinile electrice urate cu spume. Tesla are succes tocmai pentru ca masinile lor arata a masini.
Sabotor(Citează)
19/04/2018 la 11:38 AM
Focus RS, supercar! Bravo, felicitări! Mai povestește-ne! :)
Mx
Maximilian(Citează)
19/04/2018 la 11:49 PM
Focusul RS actual are 350 de CP, Porsche Macan are motor de la 252 CP incolo, Cayenne de pe la 340, Panamera 330. Asa ca dupa unele definitii RS e supercar, va place sau nu:
A supercar is a luxury, high-performance sports car or grand tourer. The term is used in marketing by automakers for unusual and expensive vehicles, and has been used to refer to different sorts of cars:
Limited-production specials from an “elite” automaker
Standard-looking cars modified for power and performance
Models from smaller manufacturers that appeal to enthusiasts
One-of-a-kind “showcase” project vehicles built by custom car retrofitters (usually extensively modified collectible muscle cars or grand tourers updated to the latest “streetable” racing technology)
P.S. Nu am RS, nici alt supercar.
alunelu(Citează)
20/04/2018 la 9:15 AM
RS-ul este superșmecher, l-am condus cândva pe circuit, stă foarte bine pe traiectorie și este foarte manevrabil, iar în linie dreaptă bate Mustangul de 5 litri.
nwradu(Citează)
20/04/2018 la 9:32 AM
Păi dacă-ți place ție cum merge și e superșmecher, poate că-ți place și portbagajul ăla imens față de o motocicletă, deci poate fi și basculantă, nu doar supercar! Nu? ;)
Mx
Maximilian(Citează)
20/04/2018 la 9:40 AM
Portbagajul? Cui îi pasă? Important este ce-ți oferă ca performanță pentru prețul său, iar acolo e greu de bătut.
nwradu(Citează)
19/04/2018 la 11:46 AM
Corect. Destul de multe si Bentayga, daca ma intrebi pe mine.
GabrielG(Citează)
19/04/2018 la 11:54 AM
la bentayga se explica, nu numai ca e SUV, e cel mai scump SUV
la fel si Urus
Robo(Citează)
19/04/2018 la 12:41 PM
asta cu masinile scumpe e parfum. am vazut un reportaj de la o expozitie de mobila de lux in Bucuresti si o intreaba reportera pe o tanti care se uita, daca e interesata de ceva, la care aia zice: “mi-e si rusine sa mai cumpar ceva, ca deja am bagat peste 400 de mii de euro numai in living” : /
Giovani(Citează)
19/04/2018 la 1:39 PM
Electricele sunt scumpe și pot fi folosite doar în oraș.
Cine are familie, nevoie să iasă în afara orașului la un drum mai lung de 200 km nu se poate folosi de o electrică.
Nu poate nimeni să stea cu orele să se încarce minunea pe care a plătit o sumă nefirească și nesimțită de bani munciți.
cristi(Citează)
19/04/2018 la 3:04 PM
O mica adaugire legata de modelele Renault/Nissan inmatriculate in Romania. Multe dintre ele sunt sunt achizitionate chiar de Renault Romania, fiind folosite de angajati pt deplasari, evenimente sau teste.
Un cunoscator(Citează)
19/04/2018 la 5:38 PM
Ce kkt cauta ford rs pe langa lambo si ferrari?
Camitri(Citează)
19/04/2018 la 10:32 PM
Spune ca in romania dureaza 3 luni o inmatriculare si cateva zile de concediu.
Bb(Citează)
20/04/2018 la 1:19 AM
Mhm, sigur! Nu știu de unde ai luat prostia asta și nu sunt dispus să caut acum, dar dacă mă gândesc că era supercars a început cu 959 și F40 și azi am ajuns, după filmele unora, la cârnățăreli cu Focus RS, mă întreb de ce nu or fi vreo 127 de alte modele de mașină ”supercars”. Adică Golf-ul GTI ce are, buos? Și Dacia Sport? De ce discriminăm? Să fie bine pentru tuată lumea! #cudetoate
Mx
Maximilian(Citează)
20/04/2018 la 11:13 AM
Golf GTI – 230 CP, il bate si ST-ul cu 250, si despre ala nu zice nimeni ca e supercar. Ce conteaza 50% in plus la RS :)
Prostia e de pe Wikipedia, nu ca ar fi ei mama si tata definitiilor, dar na…
alunelu(Citează)
20/04/2018 la 11:16 AM
Radu, nici un Ford GT pe acolo?
alunelu(Citează)