►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
23 May 2017 ·
AUTO ·
Am văzut și eu noile benzi de autobuze făcute prin partea de nord a orașului și mi se par o idee bună, chiar dacă îngreunează traficul de mașini. Inclusiv duminică se cunoștea treaba asta, dar pe mine nu m-a deranjat. În fond, nu poți cere o țară modernă doar la aspectele ce-ți convin ție.
Uitați pregătirea de pe Magheru:
Și de pe Averescu:
Și banda buclucașă de la Miorița:
Nici măcar nu înțeleg de ce se miră oamenii că a crescut timpul petrecut în trafic. Normal că a crescut dacă s-a trecut de la trei benzi la două, ce altceva să facă? În fond, dacă s-ar fi circulat bine de la început, nu ar mai fi fost nevoie de benzi de autobuze.
Chestia asta este o practică normală. Acum o lună am stat 2 ore să traversez Londra (ca să fie clar, a durat 2 ore să parcurg 25 de mile, de la Stratford la Heathrow, la ora de vârf a dimineții, într-un oraș destul de îngust și cu lucrări pe lângă Buckingham, dar probabil am scos o medie mai bună ca-n București). Două ore, am crezut că înnebunesc acolo. Ce-am observat, însă, e că pe benzile lor de autobuze nu intra nimeni. Stăteam minute întregi nemișcați, în timp ce banda de autobuze era goală ca-n filmele cu zombie.
De ce nu intra nimeni pe ea? Pentru că periodic erau semne ce anunțau că banda este supravegheată cu camere de luat vederi cu recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare și că amenda este mare. Dacă vrei să fii rapid, iei autobuzul, exact cum la noi, dacă vrei să fii rapid, iei metroul. În curând, cu astfel de măsuri, vei putea lua și autobuzul.
Ce mi s-a părut uimitor este cât de mare a fost ambuteiajul de astăzi din cauza unei porțiuni de 600 de metri de bandă rezervată transportului în comun. Atât are cea din Băneasa – 600 de metri; cam de la sediul Antena 1 și până la podul CFR de la fântâna Miorița.
Aici nu-i vina benzii respective. Este vina unui întreg sistem de primari incompetenți și de miniștri ai transportului și ai internelor incompetenți care de ani de zile n-au putut rezolva câteva chestiuni simple:
Mă uit la străini, inclusiv la marile orașe cu mai multe milioane de locuitori decât Bucureștiul. O grămadă de biciclete. O grămadă de autobuze, cu benzi speciale și respect în trafic. Străzi neblocate de mașini parcate aiurea. Trotuare pe care mașinile nu parchează, nici măcar una. O rețea de metrou bine dezvoltată. O rețea de trenuri de navetiști ce aduc lucrătorii din orașe satelit în cele mari.
Cum le-or fi făcut pe toate acestea? S-au apucat de pe vremea cruciadelor să lucreze la ele?
În ultimii 30-50 de ani au fost făcute toate, că doar nu le-a lăsat Napoleon legi despre cum să circule autobuzele prin oraș. Nu, le-am făcut recent, cu muncă susținută, cu proiecte lansate simultan, fără bani irosiți pe corupție și fără timp irosit pe întârzieri de ani de zile cauzate tot de corupție și incompetență, cu profesioniști în posturile cheie și înțelegere din partea cetățenilor.
Acum au orașe moderne, poluarea e redusă, traficul este gestionabil, ba chiar tot mai mulți impun limite și mai mici de viteză pentru a încuraja suplimentar ciclismul și transportul în comun.
La noi… speranța stă în moaște. După ce că votăm primarul o dată la patru ani, doar 40% se prezintă la urne, iar cei care o fac votează mai degrabă după cine zâmbește mai frumos și pune panseluțe mai colorate, fără să ceară candidaților măcar să prezinte un plan concret pentru problemele serioase ale orașului.
Banda specială de la Miorița, cea de 600 de metri, a fost deja eliminată. Implementarea va fi reluată la vară, când e traficul mai mic. Cum ar fi, traficul foarte aglomerat de acum a reușit să blocheze aplicarea unor măsuri pentru decongestionarea traficului. Cred că-i o premieră mondială.
O chestie deșteaptă pe care o făceau englezii era condiționarea acelei benzi de intervalul orar. Duminică avea voie oricine pe ea, că traficul oricum era mai lejer.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
49 comentarii
23/05/2017 la 6:43 AM
Un coleg care vina la firma din zona respectiva a ajuns pe la 10.30~11 ieri din cauza benzilor dedicate transportului in comun. BTW, taxiurile au voie pe aceste benzi unice, pentru ca si ei sunt transport in comun, dar sau sunt cretini sau nu stiu ca pot intra pe ele.
Gaelex(Citează)
23/05/2017 la 7:07 AM
Probabil cap de creta care statea la inceputul benzii nu stia asta cu taxiurile ca directiona pe toata lumea pe celealte 2 benzi. E o idee buna, dar nu la intrarea in oras, unde ai doar 2-3 autobuze. Fa-o in centru, unde sunt multe. Si nu peste noapte, ca nici la ei, afara, nu s-a facut peste noapte. Si fa-o dupa ce stii cu precizie cand ajunge autobuzul x in statia y. Asa doar incurca.
cartus(Citează)
23/05/2017 la 7:25 AM
Cum poți ști “cu precizie cand ajunge autobuzul x in statia y” înainte să îi faci bandă specială să vezi cât face pe bune? Estimezi din trafic?
Flo(Citează)
23/05/2017 la 8:20 AM
Cu GPS-ul si aplicatia pe care o promite primarita Bucurestiului, ce te va anunta pe mobil cand vine urmatorul mijloc de transport in comun si de care tip este.
Gaelex(Citează)
23/05/2017 la 12:13 PM
eroare. ambuteiajul nu a fost generat de benzile pt transport in comun. a fost generat de soferii care se bulucesc pe toate gaurile si forteaza orice crapatura sa treaca ei primii.
Ender(Citează)
23/05/2017 la 12:17 PM
Ce sigur e Ender pe el! Omul are certitudini.
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 7:20 AM
Niciun primar de la noi nu se gandeste sa dezvolte orasul pe termen lung ci doar cum sa isi pastreze scaunul : catedrala vietii, toti au mentinut gratuitatea RATB pentru pensionari (masa fidela de votanti PSD), panselute, borduri, iepurasi si alte prostii tocatoare de bani publici.
Alex(Citează)
23/05/2017 la 7:33 AM
Asta se întâmplă când facem totul după ureche, fără studii de trafic și implementare concomitentă. Dacă faci bandă la intrarea în oraș trebuie și un park&ride și suplimentat numărul de autobuze. Și să anunți undeva chestia asta, cu mai mult timp înainte, și să clarifici regulile de circulație pentru aceste benzi.
Și tot nu înțeleg rolul acelei benzi de 600m pe o porțiune pe care oricum se circula ok de când s-a făcut pasajul de la Piața Presei.
Te doare mintea.
Em(Citează)
23/05/2017 la 7:40 AM
Eu sunt direct afectat de modificarile astea pentru ca am de facut zilnic drumul intre Otopeni si Victoriei. Daca nu ma grabesc las masina in Otopeni (exista locuri de parcare peste tot pe langa DN1) si iau 783. Asa am facut si ieri, banuind ca o sa fie haos.
Problema cea mai mare este ca blocajele astea afecteaza si autobuzele RATB care circula pe DN1. Pe langa asta, nu exista parcari la intrarea in Bucuresti deci cine nu poate merge direct cu autobuzul nu are de ales si trebuie sa foloseasca masina.
dwz(Citează)
23/05/2017 la 7:55 AM
La miorita e o problema pt ca a 3-a banda este in general blocata de cei care intorc.
Nu se gandeste nimeni sa inchida intersectia aia care e punct negru din cauza accidetelor. Si apoi sa faca banda pt autobuze.
In realitate, ieri au descarcat 3 benzi intr-una singura. Ce se asteptau?
joju(Citează)
23/05/2017 la 2:52 PM
Ăia întorc după fântână. Acolo deja banda de autobuze nu mai există, iar drumul este foarte lat.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 8:01 AM
Noi ne plangem dar suntem 5% dintr-o populatie stricata.
Ca un mar stricat din care poti lua doar o muscatura
Cata(Citează)
23/05/2017 la 8:07 AM
E o idee proastă pentru că nu va sta nimeni sa impună menținerea ei libera și vor rămâne 2 benzi ca și pe Bd. unirii (unde banda aia e construită și un pic mai inteligent) , doar pentru fraieri. Ceilalți vor merge tot pe 3 benzi.
Nu contează ce dungi tragi pe asfalt, contează cine le respectă.
Catalinx(Citează)
23/05/2017 la 2:53 PM
Depinde cum vezi lucrurile. O mare parte din șoferi nu vor intra pe banda autobuzelor pentru că așa e regula și uneori asculți mecanic de banda aia continuă și stâlpii, nici nu te mai gândești la asta.
Mârlanii vor intra în continuare, dar mai puțini. Dacă vrei să nu intre nimeni, pui poliție și colectezi bani. Metode sunt destule.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 8:16 AM
Chiar în timp ce citeam acest articol am observat că la orele de mers la munca expresul 783 care pleacă de la unirii tot peste 15 min face până la piața romană…
Petru(Citează)
23/05/2017 la 8:44 AM
Titlul articolului îl știa și Firea. L-a citit ea pe un prompter editat de Poptămaș. De aia a cuvântat “să se facă! Sa fie bine, să nu fie rău! Sa ma voteze ăștia! Doamne ajută”
Nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 8:46 AM
O altă chestie pe care ar implementa-o duamna cu același succes: în autobuz sa se urce lumea numai prin față începând de mâine!
Nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 9:14 AM
observati ca la strainezia ramane 1 banda din 3 pentru masini, si nu face nimeni gat. asta pentru ca acolo e deja in sistem bine gandit si aplicat de cineva cu scoala. nu o banda de 500m agatata aiurea, intr-un loc unde se circula lejer si pana acum si alternativele sunt niste autobuze obosite care merg cu 30 la ora din cauza gropilor.
marian(Citează)
23/05/2017 la 2:54 PM
Păi stai, că poate o continuă. Pe la Miorița nu are rost, că e pasaj și drum lat, dar probabil vor face o astfel de bandă pe Kiseleff.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 9:19 AM
Este o idee buna, insa e facuta pe repede-nainte, ca majoritatea in orasul asta. Chiar trebuie studiata aceasta implementare, cel putin la nivel DN1, pentru ca autobuzele alea vin de la aeroport, poate si de mai departe, iar ca sa faci banda separata de la aeroport pana la Fantana Miorita, e cel putin complicat.
Sunt multe situatii in care se poate optimiza traficul cu efecte vizibile si fara mari investitii si totusi autoritatile pun carul inaintea boilor, iesind ce a iesit. Sunt foarte curios daca i-a intrebat cineva si pe soferii autobuzelor, pe unde se poate optimiza. Sunt convins ca nu, pentru ca a elibera 500 m, blocand 30 km nu cred ca e idee de om care circula frecvent pe-acolo.
Uite si exemple de optimizare, chiar de pe DN1, ca trec zilnic.
Opritul microbuzelor de transport persone, la intrarea in pasajul Baneasa, fix la intrarea in pasaj, blocand banda 1 si fortandu-i pe toti ceilalti participanti la trafic sa intre pe banda 2. Se poate rezolva usor cu instalarea de camere si amenda.
Interzisa intoarcerea la Fantana Miorita, din ambele sensuri. Pe langa faptul ca sunt frecvente accidentele in aceasta zona, se blocheaza complet banda de la axul drumului (cel putin), fortand participantii la trafic sa se mute pe celalte benzi si blocand totul. In zona asta se cricula bara la bara, orice frana se transmite ca in jocul de domino, pana la pasaj. Pentru a intoarce sunt, la aproximatv 500m, in ambele sensuri, intersectie respectiv sens giratoriu.
Accesul de pe benzile 2-3 pe banda 1 pentru a intra spre semaforul de la intersectia cu Aerogarii/Ion Ionescu de la Brad, fix inainte de pasaj. Asta este nesimitirea soferilor, dar este un alt caz in care se poate optimiza. O idee este ca intrarea pe acesta banda, pentru acest sens, sa se faca exclusiv pe langa podul de la Ikea/Decathlon, sau interzicerea schimbarii benzii cu 100-200 m inainte de pasaj.
Inclusiv calea ferata prelungita in zona aeroportului, cu parcare mare asociata, ar elibera traficul pe DN1. Sunt mii de oameni care vin din comunele limitrofe DN1, cum ar fi sa poti paraca la aeroport, sa te urci in tren si sa ajungi in 30 min. la Gara de Nord? Fara opriri suplimentare, cu trenuri care sa circule din 15 in 15 min din fiecare sens. De la gara ai toate mijloacele de transport posibile spre toate zonele orasului. Nu mai amintesc ca o astfel de solutie ar elimina necesitatea unui metrou in zona.
Altfel, toate bune, la vara ne mai auzim :)
Bogdan(Citează)
23/05/2017 la 12:01 PM
Cum adica “idee buna, insa e facuta pe repede-nainte, ca majoritatea in orasul asta”… in ce oras traiesti? Ce e facut bine si repede in, pardon de expresie “orasul” asta? Ai o vaga idee de cand este in lucru linia de tranvai de pe Liviu Rebreanu, sect. 3? Asa, ca exemplu, afla ca are circa 8 anisori de cand e in durerile facerii …. Pasaj Piata Sudului iti suna cunoscut?
Iancu Dragos(Citează)
23/05/2017 la 2:56 PM
Eu aș transforma-o în giratoriu.
Și poate tot un giratoriu ar merge și deasupra pasajului băneasa, în loc de intersecția aia dubioasă de care ziceai cu ion ionescu de la brad.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:38 PM
Iancu Dragos: nu inteleg ce ti se pare incorect. Ideea de a implementa benzi unice pentru transportul in comun este buna, dar implementarea din Baneasa s-a facut “pe repede-nainte”, adica fara a lua in calcul cum va afecta fix autobuzele pe care ar trebui sa le ajute… Nu mai zic de alti participanti la trafic.
Este acelasi caz ca si la Pasajul Piata Sudului: idee buna, acordata prin licitatie pe baza pretului cel mai mic, dovada ca nici macar cu banii europeni nu a fost terminat la timp. In cazul tramvaiului nici macar nu e vorba de o idee buna a primariei actuale, ca exista tramvai acolo de prin ’85. Aici e doar lipsa de interes.
Bogdan(Citează)
23/05/2017 la 10:00 AM
in primul rand ca stalpisorii aia sunt periculosi, mai ales pana se obisnuieste lumea cu ei, inteleg ca deja a fost un accident. n-am vazut pe nicaieri pe afara banda dedicata care sa fie si separata fizic cu stalpi sau altceva.
in al doilea rand, benzile dedicate se fac fix ultimele, adica dupa ce ai implementat o strategie intreaga, de la parcari, flota de autobuze la 3 minute, camere de supraveghere, caca maca.
pentru ca oamenii aia pur si simplu nu au alternativa.
in al treilea rand, in zona aia chiar se mergea ok, nu era nevoie de nici o banda care sa stea goala pentru autobuzele lu’ Firea care vin din juma’ in juma’ de ora
in al patrulea rand, sa faci banda vara cand traficul e mai lejer si sa crezi ca de pe 15 septembrie nu o sa fie iarasi omor inseamna sa fii complet retard.
in al cincilea rand, pe afara am vazut ca autobuzele merg fix pe linia de tramvai, e o masura care costa foarte putin, probabil unele refugii mai trebuie largite etc, dar nu exista nici un motiv ca autobuzele sa nu mearga pe liniile de tramvai acolo unde se poate chestia asta.
altfel, sunt pentru.
Robo(Citează)
23/05/2017 la 10:41 AM
Cu celelalte sunt de acord. Cu asta nu. Si afara sunt locuri unde sunt limitate fizic benzile. In plus, sa consideri accident lovirea cu stalpisorii astia e ca si cum ai considera ca daca te loveste un avion de hartie e accident aviatic.
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 10:53 AM
problema nu e ca te lovesti de stalpi.
problema e ca faci manevre bruste ca sa nu te lovesti de stalpi si intri in alte masini.
am vazut chestia asta chiar azi dimineata: unul iesise din giratoriu pe exterior si a nimerit exact pe banda dedicata de ratb, iar ca sa nu intre pe ea a schimbat brusc banda si i-a iesit altuia in fata. frana, injuraturi etc
da ma rog, stiu ca voi sunteti pe principiul “daca esti prost asa iti trebuie” si n-aveti nici o problema sa traiti intr-un oras cu capcane pentru prosti, asa ca nu vreau sa discut mai mult.
Robo(Citează)
23/05/2017 la 2:58 PM
Asta e, se pot face și în paralel. Dacă întâi luau flota de autobuze și stăteau toate blocate, era la fel de haos.
Stâlpii sunt mai degrabă la noi, că altfel nu respectă lumea banda. Prin străinătate n-am văzut toate trotuarele blocate de bolarzi groși, nici banda de biciclete cu bordură. Se trage o linie și gata, o respectă lumea.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 10:13 AM
Orasele mari si faine ISI RESPECTA PERIFERIA.
De ex Munchen: ofera legatura prin s-bahn care-i un fel de tren/tramva/metrou, cu oraselele din jur. Astfel navetistii pot veni la lucru fara masina si nu se face aglomeratie. Si poti sa ai multi angajati, ca altfel chiriile din oras te mananca de viu.
La noi de bucuresti nu mai zic nimic, cu Firea e ca si sters de pe harta.
Trec la Cluj, care e pe punctul de a deveni un oras mare. Are nevoie disperata sa transforme satele din jur in cartiere dormitor, prin legaturi similare feroviare. Daca reuseste asta, va deveni un oras mare. Daca nu, cu toate chestiile extraordinare facute de Boc, nu va fi suficient.
mac gregor(Citează)
23/05/2017 la 10:29 AM
Radu, vad ca te pricepi si la trafic, pentru tine, aici. Pentru ala din strada ai nevoie de meditatii ca sa expui pareri pe langa subiect. Sunt ceva orasele sau comune la periferia orasului de unde nu poti iesi decat cu masina. Ploiestiul si periferia lui, despre navetisti discut, tot cu masina sosesc! Cand o sa fie metrou si parcare l;a Otopeni, abia atunci e o sansa ca DN1 sa fie dotata cu banda de autobuz. Idem pentru celelalte intrari in oras, fara sa discut de bataia de joc numita CB pompos! In concluzie, mai taie din ele, ca trafic iti facem oricum.
Doc(Citează)
23/05/2017 la 10:42 AM
Stii ca din Ploiesti in Bucuresti poti sa ajungi cu trenul mult mai repede decat cu masina, da?
Andrei(Citează)
23/05/2017 la 3:00 PM
Mulți din cei pe care-i știu eu că vin din Ploiești ca să lucreze în București o fac cu trenul.
Sau, șoc și groază, ceri transport în comun pentru acele comune.
Sau vii cu mașina. Eu circul cu mașina, dar nu consider că asta îmi dă dreptul la prioritate maximă. Accept să stau mai mult în trafic dacă se împlementează astfel de benzi.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 11:28 AM
Pariem că mâine duamna primar va lua decizia ridicării mașinilor parcate pe trotuar?
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 3:02 PM
Da? Să mă sune când nu vor mai fi mașini parcate inclusiv pe trotuarul de pe podul de la Unirii și de la Eroilor. Sau când Poliția nu va mai parca pe trotuar în fața secției de poliție, iar uneori pe colțul străzii, de nu poți ca pieton decât să te strecori murdărindu-te de mașini.
Sau să mă sune când în fața Primăriei Capitalei se va parca civilizat, nu ilegal ca acum.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:20 PM
Va aparea tot asa un blocaj, pentru ca e metoda la fel de heirupista cu iz de flower-power dar care nu respecta/satisface o nevoie primara a populatiei: transportul dintr-un loc in altul.
Evolutia spre transportul individual in Bucuresti a evoluat organic, din nevoie, nu din mandrie, cum isi inchipuie unii. Toti am mers cu transportul in comun, unii chiar si atunci cand nu era trafic pe strada si nu erau nici atatia oameni veniti in oras. Autobuzele erau supraaglomerate, nu te puteai urca dimineata (ca si acum de altfel) in primul (primele) care venea. Sau te urcai si te simteai ca in India.
Daca toata lumea ar lua transportul in comun, ar exista acelasi blocaj. Cel mai bun exemplu este de fiecare data cand ninge, atunci cand, desi scolile se inchid automat si copiii stau acasa, nu se poate avansa in statiile de metrou. Sau cand, desi transportul de suprafata reprezinta cam singurele vehicule care merg pe strazi, lumea alege sa avanseze pe jos.
Sa zici ca daca s-ar achizitiona intai autobuze si dupa aia s-ar instituii benzi speciale pentru transport in comun ar fi acelasi haos ca ieri e un nonsens. In acest moment exista, conform statisticilor aparute, un deficit de autobuze si tramvaie functionale in Bucuresti. Despre metrou, toata lumea stie cum e cu magistrala din Drumul Taberei iar despre zonele de oras neacoperite nici macar la nivelul din DT nu mai vorbesc…
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 3:30 PM
N-a venit organic, a venit ca reacția după revoluție. E o mândrie să ai mașină, chit că te chinui zilnic în trafic și în parcare cu ea. Chit că n-ai bani să o înmatriculezi în țară.
Cum spunea unul în articolul despre mașini joase, “îți pute mâna a bară de RATB, săracule”.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:32 PM
E o măndrie pentru ca nu mai chinui cu autobuzul. Unde “chinui” e cuvantul de baza.
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 3:37 PM
Trecerea de la “chin si inghesuiala” la “spatiu personal” e o evolutie organica.
Niciodata, nici inainte de revolutie nici dupa, nu a existat capacitate de transport in conditii decente iar obiceiul populatie a evoluat normal.
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 3:50 PM
E o cifră pentru “decentă”? Că avem mii de autobuze. Că-s prost gestionate e altă treabă.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:40 PM
Radu, e corect ce zici tu cu dorinta romanului de a arata ca nu e sarac, dar dorinta aia se relfecta in modelul masinii pe care il alege, nu in a avea sau nu masina in sine.
De aia pe afara e plin plin de masini compacte sau clasa mica si foarte mica iar la noi e plin e masini mari si cu mai scumpe sau foarte scumpe.
Realitatea e ca foarte multi nu se descurca fara masina in bucuresti. Pur si simplu nu poti ajunge din orice punct A in orice punct B si in timp rezonabil si in conditii cat de cat civilizate cu transportul in comun. De aia ai nevoie de masina si de aia 90% din masinile pe care le vezi dimineata au un singur ocupant.
Desigur, sunt si foarte multi carora le cade curul daca nu e asezat pe scaunul din masina proprie si care se duc si pana la coltul strazii cu masina, dar inainte sa-i putem blama ar trebui sa avem transport in comun ireprosabil.
Robo(Citează)
23/05/2017 la 4:01 PM
Păi modelul ales e pasul doi după ce decide că are nevoie de mașină.
Nu zic, și eu am am mașină, ba de obicei nu circul cu RATB-ul, dar cum ziceam, nu mă supără benzile respective. Mi se par o normalitate.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:49 PM
Apropo, parca vad tot mai multi oameni cu trotineta, mi-am luat si eu recent de altfel. Uneori e o solutie mai buna decat bicicleta pt ca poti sa o iei in mijloacele de transport.
Robo(Citează)
23/05/2017 la 3:55 PM
Eu mi-aș lua hoverboard, dar văd că toate iau foc, așa că prefer să nu risc.
Trotineta electrică pare mișto de tot.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 4:09 PM
Luați-vă scuter!
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 4:14 PM
Avem vreo 600 de autobuze functionale din cam 1000 totale. Decenta se defineste usor prin spatiul personal. Or exista niste standarde. Sunt scrise in fata autobuzului: 50 de locuri pe scaune si 50 in picioare (sau pe acolo). Daca pentru a te intoarce pe loc trebuie sa pipai niste babe sub șunci sau trebuie sa respiri alternativ cu pasagerul din fata ta, eu zic ca nu e decent si ca nici nu mai putem vorbi de standardele alea.
nashu_mare(Citează)
23/05/2017 la 12:25 PM
ai dreptate. Numa ca asta era un pas mai incolo. Nu incepi cu interzicerea dupa care incepi cu masurile normale :D
animaloo(Citează)
23/05/2017 la 2:34 PM
Pe bune ? Cum adica “mi se par o idee bună, chiar dacă îngreunează traficul de mașini.” Unde este logica ?
O astfel de masura merge unde ai 5-6 benzi pe sens, in cazul de fata nu-ti permiti sa sacrifici o banda pentru ca din an in pasti trece un autobuz !
Autobuzele si mai ales tramvaele sunt mijloace anacronice, trebuie inlocuite cu linii de metrou subteran sau aerian (pe poduri speciale).
JeanValjean(Citează)
23/05/2017 la 2:37 PM
Dacă ai 5-6 benzi n-ai nevoie de benzi speciale, că se circulă bine. Sau ai un oraș cu 13 milioane de locuitori, caz în care cineva va spune “o astfel de măsură merge unde ai 9-10 benzi”.
Eu susțin eficientizarea transportului în comun, chiar dacă asta înseamnă să stau mai mult în trafic când merg cu mașina.
Nu există alte soluții. Nu este vreo măsură magică. Toate orașele din lumea asta au 1-3 benzi și au făcut din aia de autobuze pe prima, ca să circule bine.
nwradu(Citează)
23/05/2017 la 3:14 PM
Ai stat doua ore sa traversezi Londra? Ma mir. Normal cred ca o traversezi in vreo 4.
Dar Londra e de 7 ori cat Bucurestiul, despre ce vorbim?
Moga Marius(Citează)
23/05/2017 la 3:25 PM
Nu, același drum durează acum o oră și 19 minute, zice Google Maps.
De asemenea, orasul are cam 10 mile de la Canary Wharf la Hammersmith, deci cât Bucureștiul, chiar și mai mic. Periferiile nu mai contează în discuția asta.
Ca să fie clar, eu am făcut 24 de mile în 2 ore, de la Stratford la Heathrow. Cât vine asta? 35 km? La un oraș cu mult mai multe milioane de locuitori, la ora de vârf a dimineții? Eu zic că e mult mai bine decât în București-ul fără benzi dedicate autobuzelor
nwradu(Citează)