►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
3 Apr 2017 ·
SpaceX a făcut ieri o treabă bună: a lansat din nou în spațiu o rachetă anterior folosită la altă misiune, demonstrând astfel viabilitatea planului lor de a micșora cheltuielile privind lansările spațiale. Racheta a transportat un satelit SES de comunicații.
Anterior rachetele erau de folosință unică, deși costă câteva zeci de milioane de dolari. SpaceX a implementat acea metodă de recuperare a lor prin care primul etaj al rachetei revine și aterizează singur pe sol, făcând astfel posibilă reutilizarea sa. O rachetă refurbished, cum ar fi.
Lansarea de ieri a avut un triplu succes: au reutilizat o rachetă, aceasta a revenit la sol pentru a putea fi din nou utilizată în viitor și, mai mult, au recuperat pentru prima oară și vârful rachetei, the nose cone, adică ceea ce bănuiesc că se numește în mod uzual fairing. Fairing-ul este o bucată mare de metal (SpaceX folosește unele de 13 metri lungime și 5,2 metri diametru) ce are rolul de a proteja satelitul din interiorul rachetei până ce acesta ajunge în spațiu. De obicei este ultima bucată ce se separă din rachetă în spațiu, de obicei în două bucăți, iar printre ele satelitul iese din rachetă pentru a fi amplasat pe orbită.
Sună a ceva simplu, dar nu este. Mai multe misiuni spațiale au eșuat deoarece nasul rachetei nu s-a deschis sau s-a deschis prea devreme. Partea interesantă este că un con de protecție costă 6 milioane de dolari, iar faptul că cei de la SpaceX l-au recuperat pe al lor înseamnă și mai mulți bani economisiți.
Recuperarea s-a efectuat cu o suită de jeturi de ghidaj și parașute montate pe cele două bucăți, acestea ajungând înapoi pe sol într-un mod controlat. 6 milioane de dolari, întoarse la proprietari.
Elon Musk deja și-a speriat angajații anunțând următoarea țintă a companiei:
Incredibly proud of the SpaceX team for achieving this milestone in space! Next goal is reflight within 24 hours.
— Elon Musk (@elonmusk) March 30, 2017
Anul acesta ar urma să fie și primul zbor al rachetei Falcon Heavy, varianta mult mai mare a actualei rachete SpaceX.
Acum uitați-vă din nou la imaginile de mai jos, luate din transmisiunea oficială. O rachetă privată, construită nu ca efort costisitor al unei națiuni, ci cu fonduri și inteligență coordonată de oameni de afaceri, decolează în spațiu și aterizează la loc la punct fix, utilizând tehnologii ce depășesc capacitatea națiunilor ce până acum investeau în zboruri spațiale. În viitor vor să lanseze din astea o dată pe zi. În România, nu suntem în stare să terminăm la timp un pod sau un tunel, ba există trenuri care parcurg țara mai lent decât poate SpaceX să lanseze două rachete în spațiu.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
03/04/2017 la 5:01 PM
Cat am citit asta am baut un nespresso.
alxzen(Citează)
03/04/2017 la 5:32 PM
Și eu mi-am făcut un cappuccino cu dublu espresso acum.
nwradu(Citează)
03/04/2017 la 5:24 PM
Evreul Musk foloseste banii multi pentru a scapa de catastrofa ce vine.Scopul se vrea camuflat.
Antonescu(Citează)
03/04/2017 la 5:28 PM
Eu știam că-i arab…
nwradu(Citează)
03/04/2017 la 5:43 PM
E arab pe dracu, toata lumea stie ca e raelien, terminati cu prostiile.
pew(Citează)
03/04/2017 la 5:48 PM
Aha, asta era.
Oricum, din toate metodele posibile de a cuceri lumea, le-a ales pe cele ce introduc mașini rapide și high-tech, energie solară nepoluantă și relansarea explorării spațiului. Diabolic om!
nwradu(Citează)
03/04/2017 la 7:39 PM
Hahaha raelien, ce gluma buna, se zice reptilian bre!
horean(Citează)
03/04/2017 la 6:03 PM
Musk e in urma de tot. Noi refoloseam si locomotive si vagoane inca de acum 190 de ani. Cred ca si acum mai refolosim pe cele de acum 100 de ani. E drept ca din cauza uzurii, merg ceva mai incet ca acum 100 de ani.
thundermar(Citează)
03/04/2017 la 6:06 PM
Păi pe tronsonul de metrou din Bucureștii Noi se folosesc trenurile vechi, iar pentru calea ferată, doar vreo 38% din rețeaua CFR este electrificată.
nwradu(Citează)
03/04/2017 la 10:37 PM
Aşa e, eu sunt din oradea n-am văzut până la 15 ani ce e aia cale ferată electrificată.
Dar tot suntem eco, mergem pe hibrid, diesel electric before it was cool!
manu144x(Citează)
03/04/2017 la 10:11 PM
Elon for Jesus and president of the world!
Robo(Citează)
04/04/2017 la 10:00 AM
Ăștia sunt ăia care-i copiază pe ARCA?
nashu_mare(Citează)