►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Căutam pe contul de Twitter al TAROM informații despre o posibilă întârziere a unui zbor și, în schimb, am văzut situația de mai jos.
La ora 15:45, cândva luna trecută, cineva adresează o întrebare către @tarom_ro privind dacă poate lua o dronă Phantom 4 la bordul avionului. Nu i s-a răspuns nici până astăzi.
La ora 15:48, aceeași persoană adresează aceeași întrebare contului @AirFranceFR, care opera același zbor în sistem code-sharing. O persoană de la Air France îi răspunde cerându-i date tehnice despre respectivele baterii, precum tipul lor, capacitatea și numărul, apoi îi răspunde la întrebarea inițială.
Așa se face. Lipsa de reacție a TAROM mi se pare un indicator elocvent pentru situația întregii companii.
Altă treabă. Cumpăr două bilete de avion. Greșesc unul dintre ele. Mă prind, ca-n fazele cu proști, cu o zi înainte, când îmi spune Google Now că trebuie să decolez a doua zi. “Cum a doua zi, abia peste o lună!”.
Sun la call-center-ul TAROM ca să-mi facă modificarea, cu speranța să nu coste cât un întreg alt bilet. Acolo rezolv rapid situația, accept taxa (70 de euro), dar are loc și următorul dialog:
“- Și care sunt noile date pe care vreți biletul?
– Păi exact cu o lună în plus. M-a indus în eroare calendarul de pe site-ul TAROM, s-a resetat luna când alegeam datele și nu am observat.
– Ah, nu e nevoie să justificați greșeala, oricum veți plăti taxa.”
Bine, nu încercam să scap de taxă, dar poate doreați niște feedback despre interfață…
Și încă n-am cerut factură. Am înțeles că acolo urmează altă distracție.
Noul director general TAROM, numit la început de februarie, nu-mi inspiră încredere că va fi cel ce va duce compania pe creștere. TAROM este una dintre puținele linii aeriene din Europa ce scade sau stagnează.
TAROM are nevoie de un manager cu mână de fier, care să facă o reformă internă puternică, să eficientizeze activitatea, să investească puternic în sistemele online și să modernizeze compania. Da, asta ar presupune și concedieri, dar o mulțime de rapoarte și analize spun că oricum personalul TAROM este prea numeros, cu funcții vagi, redundante sau chiar și inutile, iar 40% dintre angajați sunt rude.
Noul director, în schimb, vine de la Electrica Serv, o companie Electrica SA, de unde fusese dat afară după ce o investigație a arătat că și-a avansat pe nedrept nevasta. Manageri cu probleme de la companii de stat care să reformeze o altă companie de stat? Mult noroc, scuzați neîncrederea mea!
Zilele trecute, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și-a numit în consiliul de administrație TAROM consiliera și alți apropiați ai PSD-ului. Oameni capabili și experți în transporturi aeriene, sunt sigur, nu puși acolo deoarece sunt mulți bani de împărțit prin licitații sau contracte directe.
Tot la final de februarie, TAROM a anunțat că vrea să închirieze două avioane pentru a mări flota. Avioanele trebuie să aibă maxim 6 ani, între 160 și 190 de scaune și pot fi de tipul Airbus A320 sau Boeing 737, semn că tot nu vor să se orienteze spre un singur tip de avioane în flotă, ceea ce ar micșora costurile operaționale.
Ar fi bune și așa. TAROM are acum o flotă mică și orice problemă cu un avion nu poate fi ușor rezolvată de o aeronavă de înlocuire.
Momentan TAROM este pe locul 3 în piață, după Wizz Air și Blue Air, dar cred că vor fi depășiți, poate anul acesta, de Ryanair. Este printre puținele companii europene care renunță la rute (recent au anulat Iași – Madrid, Torino, Bologna și Roma), o companie care se contractă într-o Europă ce călătorește tot mai mult pe rute scurt-curier.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
15/03/2017 la 7:20 AM
Referitor la prima poveste, tind să cred că Tarom și-a făcut Twitter doar ca să aibă câte un cont pe fiecare rețea. E drept că nu se prea folosește în România, dar uite că nu doar românii circulă cu Tarom.
Gabi Miron(Citează)
15/03/2017 la 7:41 AM
Boss, eu n-am reusit sa vorbesc cu taromul la telefon niciodata. Nu raspund, suna ocupat sau nu se face legatura. Si am tot incercat, crede-ma.
Pe toate numerele de telefon afisate.
Mache(Citează)
15/03/2017 la 7:48 AM
Și n-ai spus nimic de mirificul check-in online al Tarom-ului? Sau despre aplicația pentru movil sublimă dar absentă cu totul?
Vali(Citează)
15/03/2017 la 8:14 AM
Check-in-ul online este ok pe desktop, un pic ciudățel pe mobil, dar n-am ce-i reproșa. Iar cu aplicație de mobil ce să fac? Aia e un moft.
nwradu(Citează)
15/03/2017 la 10:35 AM
Si pe mobil e foarte ok check-in-ul :) nu stiu ce probleme ai întâmpinat tu
Gabriel(Citează)
15/03/2017 la 12:46 PM
Sistemul de checkin și de rezervări este același folosit și pe alte linii aeriene. Cred că se dă cu vreo licență, ceva. Adică nu prea au ce să-i facă dacă au deja contract cu un furnizor.
Claudiu(Citează)
15/03/2017 la 7:50 AM
Da…prima grija a unei pensionare, cand s a vazut pusa in frunte a fost social media…asa ca a dat toate televizoarele din birouri pe Antena 3 sau RTV…
Giovani(Citează)
15/03/2017 la 8:00 AM
Lasa ca mergem noi cu Ryan Air la Timisoara sau Iasi cu 100 de lei dus intors. De ce asa scump? Ca sa avem locurile alea misto, de la iesirea de urgenta ;)
Gaelex(Citează)
15/03/2017 la 8:17 AM
Acum se explica de ce nu găseam Iași – Madrid.
Mulțumesc de info.
Okochea(Citează)
15/03/2017 la 8:26 AM
Plus Iasi – Munchen anulat.
Teoretic Torino va fi sezonier, dar cum Blue Air a anuntat ca vor opera tot anul am o banuiala ca va merge super prost la Tarom.
De asemeni au anulat si Cluj – Viena.
alex(Citează)
15/03/2017 la 8:30 AM
Pentru Airbus a320 și Boeing 737 au licență de reparație. E normal sa ceara asta,altfel ar trebui sa dea oameni afara, oameni pregătiți (în teorie, ca sunt și acolo niște dinozauri…) . Nu vrei vedea asta pentru ca ar trebui sa dea afara și pe alții. Ce e foarte anormal este ca la ei nu mai vin și alți operatori sa facă mentenanță. Cele doua tipuri de aeronave sunt foarte zburate. Spre exemplu, la Bacău, activitatea de mentenanță se tot extinde. Și aia numai flotă proprie.
Nashu_mare(Citează)
15/03/2017 la 10:37 AM
La SM nu mai e nimeni, Irina a plecat… Iar rutele de la Iași nu e încă sigur dacă vor fi sau nu anulate – programul de vară pentru IAS încă nu este finalizat. Verifică site-ul tarom și nu doar un articol scris în perioada în care se lucrează la program
Gabriel(Citează)
15/03/2017 la 4:56 PM
Da’ tu cine esti ? Irina cine e ?
GabrielG(Citează)
15/03/2017 la 5:29 PM
Am rezervat si eu online de doua-trei ori, Sunt atatea pagini in care iti arata datele de calatorie alese incat era imposibil sa nu te mai uiti inca odata la datele respective si sa vezi ca erau alese gresit. Cum de le-ai ratat, probabil e greu de explicat. Sau ai dat click click next?
Webby(Citează)
16/03/2017 la 8:13 AM
Cred că la Tarom s-a dat comanda finală; SĂ DISPARĂ, cum a disparut tot ceea ce era pur românesc. Cum să anulezi din Iaşi cursele către Spania, Italia, Germania, când acestea erau la capacitate maximă? Toată Moldova este plecată în aceste țări. Cum la Tarom nu este profitabil dar a venit imediat Blu Air pe aceste rute? Mi-e silă de tot ceea ce se întâmplă în țărişoara asta şi pentru asta vinovați sunt politicienii din 89 la zi. Totul dar absolut totul este comandat.
DAVID(Citează)
16/03/2017 la 10:49 PM
Aia cu Blue Air are explicații simple legate de costurile de operare.
nwradu(Citează)