►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mă așteptam să văd o propunere de astfel de tehnologie, din moment ce încărcarea wireless pentru electronice permite puteri tot mai mari de încărcare. Apropo de asta, Qualcomm vorbește deja de QuickCharge 4.0, care oferă putere chiar prea mare pentru telefoane mobile, fiind mai potrivită pentru laptopuri și alte dispozitive.
Întorcându-ne la mașini electrice, proiectul se numește Qualcomm Halo și presupune instalarea unor platforme de încărcare sub locul de parcare, în esență niște bobine de mari dimensiuni ce transferă energia electrică bobinei din mașină.
Ideea nu-i nici pe departe nouă, Qualcomm a arătat-o acum trei ani. Anul aceasta am văzut că se pune accent pe ea, semn că piața mașinilor electrice se îndreaptă spre o anumită maturitate.
Qualcomm a demonstrat tehnologia pe niște mașini, folosind puteri de 3,3 kW și 6,6 kW. Încărcarea wireless ar putea face minuni pentru mașinile electrice, care momentan trebuie parcate în locuri speciale pentru a putea fi conectate prin cablu la o stație de încărcare. Cu Halo, mult mai multe locuri de parcare ar putea fi utilizate de mașini electrice, iar sistemul ar fi ușor de extins deoarece lipsește exact partea complicată, cea de suprafață ce conține stația de încărcare și cablul ei, elemente ce trebuie să reziste la condițiile de mediu, vandalism sau accidente.
Cei de la Qualcomm merg și mai departe și spun “și dacă am avea încărcare wireless pe sub drumuri, ca mașinile să se încarce chiar în timp ce merg?”. Vine, neică! Poate că vor fi realitate cândva, chiar nu m-ar mira asta. Nu în România, îmi spune cu amărăciune intuiția.
Rețineți noul termen WEVC: wireless electric vehicle charging.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
03/03/2017 la 12:07 PM
Bobine=cupru=aparitia unei noi categorii socio-pofesionale tiganul miner ( sa nu zic cioara ca poate se supara careva)
horean(Citează)
03/03/2017 la 12:43 PM
Zic ei eficienta mai mare de 90%, Hai s-o vedem si pe-asta. :D
Cosmin(Citează)
03/03/2017 la 12:52 PM
E fezabil. 100% n-o să fie niciodată dar e comod și ar merita pierderile.
nea_caisă(Citează)
03/03/2017 la 1:25 PM
O prostie. Nu vor avea succes din aceleasi motive din care nu are succes incarcarea wireless la telefoane:
– incarca la putere mai mica decat cablul
– costa mai mult decat cablul
– iti ia fix 10 secunde sa bagi cablul in masina/telefon ca sa le pui la incarcat
Ca sa nu mai spun ca la ce propune qualcomm, ar costa o caruta de bani sa spargi asfaltul in oras, pe autostrazi sau drumuri nationale ca sa instalezi mizeria aia. Never gonna happen. In cel mai bun caz se vor implementa in statiile de incarcare special amenajate, in care nu va mai trebui sa bagi cablul ca si pana acum, ci vei economisi 10 secunde.
Mihai(Citează)
03/03/2017 la 3:35 PM
Eu folosesc doar wirelss la telefon și merge foarte bine. Cam 800mA bagă și ajunge pt nevoile mele.
La mașini mai e și avantajul că nu ai cabluri atârnând sau de furat. Plus că iarna cablurile alea de alimentare sunt cam rigide.
nea_caisă(Citează)
03/03/2017 la 3:25 PM
aia cu incarcarea din mers ma obsedeaza de multa vreme si combinata cu celule fotovoltaice direct in asfalt ar revolutiona modul in care ne-am putea raporta la masinile electrice in viitor. Iar surplusul s-ar putea intoarce in reteaua electrica… de la mii si mii de km, nici nu am mai avea nevoie de centrale electrice pe combustibili fosili.
2DU(Citează)
03/03/2017 la 3:40 PM
Da, basmul cu solar freakin’ roadways. Vezi pe net filme clipuri unde oameni cu creier au demonstrat cât de stupidă e ideea. Mai degrabă faci un acoperiș di panouri peste autostradă care eși mai ieftin și mai eficient și te apără soare, ploaie și ninsoare. Mi se pare că chiar există așa ceva în Coreea de sud.
nea_caisă(Citează)
03/03/2017 la 5:53 PM
Randamentu e 60 % la incarcare wireless. Nu e ok pt. Asta
Cata(Citează)
03/03/2017 la 9:03 PM
Prof. acad. dr. ing. Cata* a vorbit. Gata, abandonați cercetările. Uitați de ideile astea. Dacă a scos dom profesor o cifră din rectum e clar. Nu mai are rost. Proști ăia de la Qualcomm că au dat banii fără să se consulte cu experții din România.
* probabil Cătă dar oamenii importanți nu scrie cu diacritice ca toți fraerii
nea_caisă(Citează)
04/03/2017 la 11:29 AM
De ce spui de 60%?
nwradu(Citează)