►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« PC Garage organizează un mare concurs de FIFA 2016 în mall
Cardurile de memorie UFS aduc performanțe asemănătoare SSD-urilor pe dispozitive mobile »
Vorbele acelea despre cum la americani toată lumea respectă polițiștii și se tem să facă mici infracțiuni pentru că acolo poliția te împușcă rapid, nu ca la noi, încep să-și piardă puterea.
Marți, în Louisiana, polițiștii au împușcat mortal un om culcat la pământ, pe care deja îl reținuseră. Ăla se zbătea, țipa, iar un polițist l-a împușcat de mai multe ori în piept.
Miercuri, în Minnesota, polițiștii au împușcat mortal un alt om pe care-l opriseră în trafic deoarece avea un stop spart. Victima avea pistol și permis de port-armă pentru el. Polițistul a văzut pistolul atunci când victima a vrut să scoată portofelul cu acte și l-a împușcat direct. Totul a fost transmis pe Internet prin Facebook Live. Clipul are deja spre 2 milioane de vizualizări și începe cu victima încă în agonie, în timp ce un polițist are arma ațintită asupra lui prin fereastra autovehiculului (îl găsiți aici, dar atenție că are imagini șocante).
Nu-i prima oară când se întâmplă din acestea, iar în trecut au fost mari manifestații și chiar lupte de stradă după incidente separate.
Polițiștii au și ei argumente bune. De exemplu un site care ține astfel de statistici spune că 21 de ofițeri au fost uciși în schimburi de focuri în 2016, adică o medie de peste 3 pe lună. Cifrele nu stau bine în tabăra cealaltă, poliția a ucis 990 de oameni în 2015 și 506 în 2016. Sigur, majoritatea acestora erau răufăcători, aveau arme în mână șamd, iar numărul celor uciși fără justificare nu-l știe nimeni, pentru că o astfel de “clasificare” apare după ani de investigații și procese la tribunal.
Între timp, e doar un cerc vicios care se amplifică din teamă, iar armele la liber nu ajută pe nimeni.
« PC Garage organizează un mare concurs de FIFA 2016 în mall
Cardurile de memorie UFS aduc performanțe asemănătoare SSD-urilor pe dispozitive mobile »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
36 comentarii
07/07/2016 la 4:06 PM
Ce nu inteleg eu e: de ce majoritatea politistiilor din US apeleaza la shoot to kill? Adica daca il impusca pe ala in mana, umar, picioc chiar mai era capabil sa scoata pistolul(daca asta avea de gand). Majoritatea tintesc spre inima/piept ceea ce in 99% din cazuri e o impuscatura mortala.
Claudiu(Citează)
07/07/2016 la 4:17 PM
Unde ti se pare mai usor de nimerit?
alex(Citează)
07/07/2016 la 4:42 PM
Pentru ca nu e asa simplu sa nimeresti in mana… majoritatea trag din miscare intr-un om care se misca… nu e tras la tinta.
Si pana la urma… e pe principiul si daca nu il nimeresc in mana si ma nimereste el in piept?
Nu ai de unde sa stii cine e criminal si cine e cetatean cu permis de arma in tara aia trebe sa fii pregatit de orice… si atunci varianta asta e cea mai sigura.
SYAOnline(Citează)
07/07/2016 la 4:53 PM
Bănuiesc că-i vorba de teama de a nu fi împușcat chiar tu și tragi la sigur.
E greu să zici că, în caz de pericol, își vor păstra sângele rece și vor trage la picioare sau în mâini, ca-n filme. Cel puțin asta e teoria mea, că altfel nici eu nu înțeleg de ce nu trag la picioare.
nwradu(Citează)
07/07/2016 la 5:06 PM
Se tinteste spre cea mai mare zona a corpului. In situatii din astea, mori sau traiesti, nimeni nu sta sa tinteasca spre mana, picior, etc ca in filme… astea sunt doar in filme…
pew(Citează)
07/07/2016 la 5:42 PM
Politistii americani sunt antrenati sa traga ptr. a omora, tragi pana descarci tot incarcatorul. De asta sunt cazuri in care trag zeci de gloante asupra unui singur individ.
In plus in multe state au imunitate, daca omoara pe cineva in exercitiul functiunii nu pot fi trasi la raspundere si nici dati in judecata pe cale civila.
Marian(Citează)
07/07/2016 la 4:18 PM
O sa te injure toti fanii de counter strike care salivau ca in SUA poti avea arma usor si sperau ca vor putea si aici . Uite ca se intampla si multe lucruri neplacute datoria acestui fapt.
Marius M(Citează)
07/07/2016 la 4:54 PM
Fanii CS pot merge la poligon să tragă cu arma, cum am făcut și eu inclusiv cu un AKM.
nwradu(Citează)
07/07/2016 la 5:08 PM
Poti oricand sa iti iei una de AirSoft… e la fel de folositoare ca una adevarata, si in cel mai rau caz daca iti tragi cu ea in cap, mana, picior sau alte puncte nefolositoare ( :P ) se termina cu o vanataie nu cu o gaura..
Si cum zice si Radu, sunt poligoane in Bucuresti, Brasov, Constanta ( deci si acasa si la munte si la mare ), ce iti mai trebe?
SYAOnline(Citează)
07/07/2016 la 4:33 PM
dar politicienii au un pic mai mare respect pentru oameni si nu se pisa chiar asa pe ei
vaxi(Citează)
07/07/2016 la 4:45 PM
Politistii aia fac cursuri de tragere cu arma din dotare. Ar cam trebui sa nimereasca un picior/o mana sau in umar (care nu e letal dar scoate “din uz” mana respectiva).
Claudiu(Citează)
07/07/2016 la 4:56 PM
https://www.quora.com/Why-is-shoot-to-kill-so-frequent-in-the-US-police-force
SYAOnline(Citează)
07/07/2016 la 6:08 PM
Radu, privești foarte simplist problema. Polițiștii nu sunt actori la Hollywood care trag si lovesc ținta in umăr, dezarmandu-l. De obicei când cineva amenință cu un pistol, intenția de a il folosi e mare. Un exemplu:
http://ktla.com/2016/07/07/uber-driver-shot-following-attempted-robbery-in-hollywood-hills/
Sau asta:
http://ktla.com/2016/07/06/video-shows-suspects-before-victim-is-shot-in-head-at-buena-park-gas-station/
Sau asta:
http://ktla.com/2016/07/06/1-suspect-shot-dead-at-carls-jr-location-in-covina-police/
observi diferența dintre cele 3 cazuri? :D
Ei sunt antrenați sa tragă in plin dacă-si simt viețile amenințate. Trasul la poligon e diferit de cel on-duty. Nu fi naiv :)
Si apoi, in cazul Ferguson, ofițerul a fost achitat după un proces foarte mediatizat. La fel si cei din cazul Freddie Gray. Ca sunt cazuri de abuz? Bineînțeles, si in marea majoritate sunt pedepsite. Io zic sa așteptam sa vedem finalul anchetelor in cazurile recente, fără sa dam verdicte pe baza unor articole din mass-media. :)
Si da, susțin dreptul la arme al populației.
Diana(Citează)
08/07/2016 la 10:37 AM
Da, dar vorbesc de cazurile când victima nu părea să mai fie un pericol sau când nu vezi clar o armă. mai accepți și tu un pic de risc, nu tragi doar pentru că sunt 1% șanse să fie o armă.
S-au obișnuit prea mult că regulamentul îi apără.
nwradu(Citează)
07/07/2016 la 7:26 PM
Cand angajezi un politist ar cam trebui sa-i te uiti un pic la el, sa aiba un minim de curaj (de decenta ce sa mai zic..). La ce te astepti daca iei un las si-i dai arma + insigna + uniforma + il asiguri ca are liber la impuscat? Vede un negru cu o arma in buzunar si face un atac de panica.
Marian(Citează)
07/07/2016 la 7:39 PM
cand cineva tocmai iti impusca si omoara sotul prima ta reactie este sa scoti telefonul, sa transmiti live pe facebook in timp ce comentezi ce se intampla? poate ca repsectivii nu are trebui sa se mai inmulteasca…
Adrian(Citează)
08/07/2016 la 10:38 AM
Nu era soțul, probabil avea telefonul în mână și, dacă făcea alte gesturi, o împușcau și pe ea. Nu contează asta.
nwradu(Citează)
07/07/2016 la 7:54 PM
catalinx(Citează)
07/07/2016 la 8:18 PM
Acel “sarman” cazut la pamant si impuscat are un pedigree in domeniul infractional. Ba mai mult, se vede clar cum incearca sa bage mana in buzunar dupa pistol, care mai apoi este recuperat de un politist.
Alton Sterling:
•9/09/96 aggravated battery
•10/31/97 2nd degree battery
•1/06/98 simple battery
•5/04/00 public intimidation
•9/20/00 carnal knowledge of a juvenile
•9/04/01 domestic violence
•5/24/05 burglary of an inhabited dwelling place
•7/11/05 receiving stolen things
•9/12/05 burglary of inhabited dwelling place
•3/17/06 simple criminal damage to property, simple robbery, simple theft, drug possession, misrepresentation during booking, simple battery, aggravated battery
•4/12/06 aggravated battery, simple criminal damage to property, disturbing the peace, unauthorized entry
•4/04/08 domestic abuse battery
•6/03/09 resisting an officer, drug possession, receiving stolen things, possession of stolen firearm, illegal carrying of a weapon with CDs, sound reproduce without consent
•10/12/09 illegal carrying of weapon, marijuana possession
•8/13/15 failure to register as a sex offender
•4/08/16 failure to register as a sex offender
•6/14/16 ecstasy and marijuana possession
Adrian(Citează)
08/07/2016 la 10:40 AM
Nu contează, era căzut la pământ. Dacă ți se pare că vezi o armă cu ăla prins sub 3 ofițeri, investighezi mai bine, nu-l împuști de la 10 cm. Nici în război nu cred că ar fi permis așa ceva, dacă prinzi un inamic și se zbate.
nwradu(Citează)
08/07/2016 la 10:43 AM
Exact. La cat cacat s-a mancat in mass media din SUA cu privire la astfel de cazuri, de exemplu Michael Brown, nu e de mirare ca asta e nivelul de idei de pe blogurile din Romania.
Dar buna si concluzia: stat prea inarmat. :))
Propaganda merge.
alin(Citează)
07/07/2016 la 9:24 PM
eu cred ca, daca ar fi arme la liber in Romania, coruptia ar fi nitelus mai mica. cand esti politician, manager de spital, director de nush ce institutie etc si vrei sa bagi mana pana la cot, eu zic ca te-ai gandi de doua ori, stiind ca, de exemplu, sotul unei femei, care moare in spital de o infectie, e foarte posibil sa aiba acasa o pusca de asalt si vreo cateva revolvere.
Giovani(Citează)
08/07/2016 la 10:41 AM
Nu poți porni de la presupunerea că te vor vâna ulterior nebunii.
Plus că prefer să nu trăiesc în așa o societate. Poate că unul are impresia că nu i-am dat prioritate la semafor. În fond, au fost destule pistoale fluturate și la noi în trafic.
nwradu(Citează)
08/07/2016 la 8:11 AM
Pe de alta parte, toate statisticile arata ca numarul persoanelor impuscate mortal scade de la an la an.
Pare din ce in ce mai nasoala treaba pentru ca si retelele sociale sunt din ce in ce mai populare.
De exemplu, despre lunetistii care au impuscat acum cateva ore 4 politisti in Dallas s-a aflat in cateva minute.
Daca se intampla in 2006, erau sanse mari ca noi sa nu aflam niciodata.
Dan(Citează)
08/07/2016 la 9:27 AM
Exemplu:
http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/Politisti+impuscati+mortal+protest+Dallas
samE(Citează)
08/07/2016 la 10:36 AM
Stam linistiti si ne bem cafelele intr-o cultura pacifista si facem aprecieri de tot felul despre o cultura “pe viata si pe moarte” nascuta cu impartirea dreptatii cu arma in mana (mai tineti minte vestul salbatic?)
Sunt o gramada de scelerati acolo, nu e de gluma, politistul este sitting duck.
Faceti un exercitiu de imaginatie si ganditi-va ce inseamna sa ai de ales intre viata ta sau viata potential sceleratului din fata ta. Esti tu, viata ta, pistolul tau si decizia pe muchie de cutit. N-ai prea multe incercari si alternative.
Cand e pe viata si pe moarte sunt sigur ca sistemul fiecaruia de deicizie se schimba radical fata de scenele de film.
Nu stiu daca e asa usor sa spui simplist “no more guns”, este in cultura lor.
vladutz(Citează)
08/07/2016 la 10:42 AM
Da, deja 5 polițiști morți în Dallas. Amendamentul 2 în acțiune, să avem arme ca să nu ne poată ataca guvernul. Acum un nebun consideră că-l atacă poliția și are arme cu lunetă la dispoziție.
http://edition.cnn.com/2016/07/08/us/philando-castile-alton-sterling-protests/index.html
Și sunt sigur că poliția nu va zice în viitor “băi, hai să o lăsăm mai moale”, ci “băi, poate are sniper rifle”
nwradu(Citează)
08/07/2016 la 10:45 AM
pai bun, si care e diferenta cu Romania? la noi se poate trezi orice vanator, care are acasa o carabina cu luneta, ca vrea sa impuste pe cineva. nu tine asta.
Giovani(Citează)
08/07/2016 la 11:46 AM
nu armele sunt problema, ci mentalitatea oamenilor, vezi documentarul lui Michaer Moore.
in Canada in anumite fiecare om are 2-3-4 arme de vanatoare, dar nu se impusca intre ei.
speedy.gonzales(Citează)
08/07/2016 la 6:12 PM
Stii care e procedura de obtinere a permisului de arma de vanatoare?
nashu_mare(Citează)
08/07/2016 la 10:09 PM
Deci armele sunt de vina, nu BLM.
La fel ca in atacul din Orlando, armele sunt de vina, nu islamul,
alin(Citează)
08/07/2016 la 6:07 PM
Lasa man, gangsta culture e cool. Hai sa mai glorificam un pic in videoclipuri rap violenta din cartierele de negri. Tupac for life.
Si dupa aia ne facem ca nu vedem decat cultura alba a armelor ca fiind cah. Cultura violentei in suburbiile negrilor e cool.
mac gregor(Citează)
08/07/2016 la 6:58 PM
In us cand te opreste politia si vine sa vorbeasca cu tine e cu mana pe pistol gata pregatit sa il scoata din teaca, daca te vede ca e ok se relaxeaza si el si iti spune de ce te-a oprit. Cand iti rece actele ii spui unde sunt si te misti incet, daca esti in unele state in care e ok sa poti arma in masina ii spui de la inceput ca ai arma loaded si apoi faci ce iti spune el.
In primul caz cu cel impucat incatusat si-a mai batut nevasta in trecut, apoi cel mai grad faza cu pedofilia, ca avea arma la el neinregistrat nu mai conteaza ?
Arma o cumperi legal sau poti de la colt de strada, care din ele vor fi folosite pentru infractiuni ?
Toata lumea compara cu Romania dar uita ca Romanii sunt latini si mai suntem si prin balcani , sa ne uitam putini la alti latini care nu au access la arme ce acte de violenta au prin central america.
dw(Citează)
08/07/2016 la 8:35 PM
Radu, “nu părea” si “mai accepți si tu un pic de risc”, merg in Ro. Doar e țara lui “merge si așa”. E nevoie de direcții, reguli clare pentru a putea sa-si facă jobul.
In fine, cred ca nu înțelegi esența culturii americane, construită pe libertăți individuale.
Diana(Citează)
08/07/2016 la 9:48 PM
Mda… Tocmai ce am vazut pe liveleak cum a fost executat unul din politistii morti azi. EXECUTAT ! Hai sa nu ne facem ca nu vedem ceea ce este deja in ochii tuturor. Este vorba de un “razboi” de segregare… Nu stiu daca tu ai fost in USA, eu am fost… Blacks people este o realitate si o problema reala… Desigur pastrand procente si proportii. Ce este cert este ca peste 70% din black people nu se integreaza sau nu vor sa o faca… Si de aici probleme, in cartiere si pe strazi. Problema nu sunt armele detinute de americani. Problema este detinerea armelor de catre niste infractori. Ca si in Canada iti poti cumpara arme, si nu se intampla ca in USA. Anyway, USA ca societate si ca orice este un caz pierdut dupa parerea mea. ADIOS american dream.
Adrian(Citează)
09/07/2016 la 9:15 PM
Deci de fapt e ok ce-a patit Castile, ca no, asa e in America, libertatea individuala e sfanta etc? Sa nu mai zic ca regula aia clara e de fapt fix opusul, mai ales ca fiecare stat are legislatia lui:
In the US, the only truly national deadly force behavioral mandates are set by the Supreme Court, which in 1989 deemed it constitutionally permissible for police to use deadly force when they “reasonably” perceive imminent and grave harm. State laws regulating deadly force – in the 38 states where they exist – are almost always as permissive as Supreme Court precedent allows, or more so.
“Reasonably” != “clar”, este un termen prin definitie subiectiv, si deci cu valori diferite de la persoana la persoana.
Kay(Citează)