►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Mauritius: cum a fost sejurul la Beachcomber Le Victoria
Noutăți la Therme – plajă, piscină exterioară, restaurant nou, ecran uriaș și altele »
22 Jun 2016 ·
GÂNDURI ·
Moise Guran renunță la emisiunea de la Digi24 și-mi pare rău să aud asta. Omul vorbea despre lucruri care-mi plac și mie și o făcea într-un mod care-mi place și mie, adică prin grafice, prin statistici, prin linii cauză-efect trase între diversele evenimente sau acțiuni. Îl urmăream cu plăcere, mereu învățam ceva nou.
Guran motivează totul spunând că generația pe care mizează el, oameni mai tineri, interesați de lumea din jurul lor, nu se mai uită la televizor, așa că vrea să ajungă la ei pe mobile și pe Internet. Pentru asta, poate că se face blogger, vlogger, dar a mai spus ceva și despre o echipă de programatori ce lucrează la o aplicația de știri în timp-real. Păstrează emisiunea de la Europa FM, site-ul biziday.ro și va apărea din când în când la Digi24, ca invitat-comentator.
Dacă acesta este planul, mie mi se pare o greșeală.
Să comentezi mersul țării este simplu. Ca să-ți și dea cineva atenție, ca să atragi cu adevărat atenția către un subiect, trebuie să ai forța unei televiziuni în spate.
Ca “independent”, mult noroc să ceri unui minister niște clarificări sau date despre, să zicem, licitațiile organizate de ei sau indicatori de performanță. Când întrebi de pe adresa unei televiziuni, nu-ți poți permite să nu răspunzi.
Singurul exemplu de jurnalist ” de internet” căruia pare să-i meargă cu adevărat este Tolontan, dar să nu uităm că are o redacție în spate.
Exprimarea lui Guran spune multe: “Site-ul biziday.ro merge excepțional“, “Emisiunea România în Direct de la Europa FM merge de asemenea foarte bine“, “Emisiunea tv Biziday merge bine“. Site-ul este, însă, o extensie a emisiunii, iar radio-ul probabil merge foarte bine atunci când îl comparăm cu alte radio-uri, dar nu-mi închipui că acolo este o piață așa mare. Chiar și cu o audiență mică pe televizor, este un punct de pornire. Emisiunea Biziday trebuia rafinată, îmbunătățită, cu mai multe grafice și cifre pe ecran, nu discurs liber, uneori chiar neplanificat, înainte de a face trecerea spre altceva.
O idee bună. Cum aș putea spune altceva, scriind aici?
Problema este că utilizatorii de Internet sunt imprevizibili. Dacă Moise Guran mizează pe o aplicație de știri, s-ar putea să aibă surpriza că nu va deveni populară nici măcar în rândurile publicului său țintă.
Dacă-i un lucru pe care l-am învățat despre smartfonauți (am inventat termenul), este că nu prea le place să instaleze aplicații. Au fost multe aplicații de știri, dar puține instalări. Oamenii deschid browserul și intră unde vor ei, chit că nu este cea mai plăcută experiență.
Sunt câteva aplicații de știri ce oferă notificări push, eu am Agerpres instalat pentru asta, dar câți alții folosesc acest lucru? De cele mai multe ori, deschid browserul și intru pe diverse site-uri.
Site-urile nostre de știri sunt la pământ când vine vorba de experiența de mobil. Să luăm ca exemplu Hotnews, care are multe știri, merge destul de bine pe “timp-real”, are și editoriale și analize independente, dar cu toate acestea au un site învechit, variantă separată de mobil și variantă separată de tabletă, deși design-ul lor s-ar preta perfect la unul responsive.
De ce nu este așa? Am întrebat pe cine am putut. Modificările costă enorm. Nu vorbim de sume exorbitante, dar nu sunt justificate pentru că “merge și așa”. Sunt tot mai multe smartphone-uri, traficul pe mobile crește, generația tânără vrea informații în timp real de pe un ecran tactil… dar treaba asta nu merge până în pânzele albe.
Cred că primul pas este să faci oamenii să fie tot mai interesați de mersul țării, de dedesubturile economiei, de corupție, guvernare, imaginea țării în străinătate, încurajarea mediului privat și toate celelalte lucruri pe care Moise Guran le arăta binișor la televizor. Felul precis sau ușurința cu care consumă aceste informații vine abia pe locul doi, poate trei, iar părerea mea este că Moise Guran se duce direct la o etapă mult prea avansată pentru “piața noastră”.
Bașca, să dezvolți o aplicație bună nu-i așa simplu. Nu-i suficient să aduni o echipă de programatori, ci ai nevoie de o întreagă redacție și de zeci de mii de euro pentru a promova noua sursă de informații, ceea ce este foarte, foarte dificil.
Interesant și punctul de vedere de pe Big Lazy Sysadmin, care vede în toată treaba o retragere în interiorul unui cerc confortabil de oameni ce-i împărtășesc părerile, în loc să lupte în continuare la televiziune pentru a-i atrage și pe alții acolo.
Culmea, omul spune “vreau să mizez mai mult pe Internet”, iar eu consider asta o idee greșită. Ce ironie!
Din ce văd însă pe site-ul său, o mulțime de oameni îi spune același lucru (aici și aici). “Nu renunța la puterea televiziunii”, “noi urmărim online emisiunea” șamd. Vedem ce-o ieși.
Refuz din start ipoteze de genul “au fost constrângeri sau manevre”. În cel mai rău caz, a încheiat Digi24 contractul, deși m-ar mira asta și Moise Guran nu pare genul care să nu spună adevărul.
« Mauritius: cum a fost sejurul la Beachcomber Le Victoria
Noutăți la Therme – plajă, piscină exterioară, restaurant nou, ecran uriaș și altele »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
22/06/2016 la 1:07 PM
Si mie mi se pare o miscare gresita, caci prin televizor ii aducea pe oameni pe site si la radio, acum ca va disparea de acolo, lumea va incepe sa uite de el si in timp si succesul de pe internet/radio se va diminua.
cata(Citează)
22/06/2016 la 1:08 PM
mai, Guran a crescut mult si poate ar tb sa faca mai mult decat o simpla emisiune de televiziune.
mac gregor(Citează)
22/06/2016 la 1:18 PM
Una: chiar site-ul lui, biziday.ro e o mizerie de site, fara varianta de mobil. Asa ca nu ma astept la ceva spectaculos.
Si doi: eu stiam (din unele surse) de cel putin 2 luni ca o sa renunte la televiziune si se va baga in politica. Acum nu zice ca se duce in politica, dar mie imi miroase exact asta, din raspunsurile lui evazive si generice. Oricum, el de vreo doi ani nu mai face decit politica.
Pe scurt, nu-mi place personajul si cred ca si-a dat cu stingu-n dreptu’ ca nu mai e “pe sticla”. Nici cei mai influenti bloggeri nu au puterea de penetrare a televiziunii (cel putin deocamdata).
Emil C(Citează)
22/06/2016 la 9:16 PM
Subscriu, personajul era deja supralicitat iar miscarea “surprinzatoare” posibil sa fie una nevoita si nu benevola (adica i-au dat astia un sut in fund ca a suparat PSD-ul). Avand in vedere ce sponsori a avut e posibil sa-l vedem in partidul lui Nicusor Dan.
gabi(Citează)
22/06/2016 la 1:25 PM
cred ca la toamna o sa fie pe ceva lista la parlamentare. chiar as paria un 5 lei pe chestia asta.
Ender(Citează)
22/06/2016 la 1:49 PM
Si eu il urmaresc de multa vreme. Si mie mi s-a parut ca a schimbat tonul si s-a indreptat mai mult spre politica.
E posbil insa sa nu fie dracu’ chiar asa de negru. Cred ca un site cu continut de calitate, o varianta de mobil a acelui site, o pastila zilnica pe youtube ( gen PocketNow Daily ) si radio, chestii mai lungi ( sinteze ) ar putea aduce o penetrare buna si prin plasare de produse si reclame bine targetate sa rezolve si problema banilor.
In momentul in care nu mai esti legat de un trust de TV/Presa poti sa ai mai multa libertate de miscare, poti avea o indepenta mai mare. Cred ca daca se va implica in politica ( independent sau cu Nicosor Dan ) plecarea din trustul RCS ii prieste.
Vom vedea. Cert e ca imi va lipsi emisiunea sa :) !
H(Citează)
22/06/2016 la 2:07 PM
Singurul exemplu de jurnalist ” de internet” căruia pare să-i meargă cu adevărat este Tolontan, dar să nu uităm că are o redacție în spate.
….
Bașca, să dezvolți o aplicație bună nu-i așa simplu. Nu-i suficient să aduni o echipă de programatori, ci ai nevoie de o întreagă redacție
Pai nu a zis niciodata ca ar renunta la firma de productie. La firma repsectiva are angajati (jurnalisti). A zis doar ca nu va mai produce o emisiune TV.
nashu_mare(Citează)
22/06/2016 la 2:33 PM
hmm…sa spui adio unui loc de munca de vreo 10-15 mii de euro pe luna asa, pur si simplu… nu suntem chiar toti papagali.
cel mai probabil s-au iscat niste discutii, mai ales dupa meciul cu Nicolicea, plus ca deja ii calcase pe multi granguri pe bataturi, astia de la Digi i-au zis ca nu au nevoie de scandaluri, ca televiziunea asta se vrea altceva…Moise a fost lovit destul de grav in orgoliu…ceva de genul.
plus ca nu prea mai are pe unde sa-si mute taraba in TV, a fost cam peste tot.
asa ca a scos-o pe asta cu generatia tanara, cu online-ul…vom vedea ce va iesi…eu unul as dezactiva ABPul la el :)
Giovani(Citează)
22/06/2016 la 2:41 PM
DIGI tv nu este altceva decât noul TVR ….
Cât despre Guran, nu a fost mereu imparțial ca viziune… uneori chiar simplist. Dar chestia cu simplicitatea poate fi ca așa îi cerea trustul… totodată poate fi si motivul plecării sale ;)
Să devii blogger sau vlogger estefrecție la picior de lemn.. poate că are mult timp liber sau si a pierdut publicul tinta.
Te vei pierde în mulțimea de stiristi de nisa ce publică orice mizerie fără să verifice doar doar să îi vadă careva.
Chiar Tolontan ,cu tot ce are in spate, nu ar exista cu adevărat fără sprijinul si ajutorul reciproc al televiziunilor.
Tolontan parte fi cunoscut pt noi care ne învârtim în zona asta mai mult… dar pt userii casnici pur si simplu nu există.
Publicațiile online sunt praf in vânt … le vede toată lumea dar nimeni nu le ia în serios.
E ca si cum ai compara micul magazin de cartier cu un super market… ai publicul tau dar nu exiști în cărți ;)
Da, îți dă independenta… dar lipsește gloria :))))
marius popescu(Citează)
22/06/2016 la 2:46 PM
Si Guran va avea o redactie in spate, la fel ca si Tolontan. Ca nu degeaba va veni la Prelipceanu “cel puțin o dată pe săptămână, dar și la evenimentele extraordinare”.
Asocierea dintre el si Digi24 va persista, si unora si altora le face bine.
Nu cred in principiu in trendul hipstero-elitist “pfuai, eu nu ma uit la TV”, “vai, dar eu nici n-am tv acasa”, dar ce incearca Guran nu-i chiar din acelasi registru.
He might be onto something…
Mahorcu(Citează)
22/06/2016 la 3:36 PM
Pai da, vrea sa devina un CTP dar care sa si faca ceva in timpul in care nu e la digi sa comenteze tenis.
Pana la urma, cu cati oameni are in echipa (aparent sunt vreo 15 in total), ar putea edita, spre exemplu, un ziar/o revista/un saptamanal. Doar ca nu mai e nevoie de tiparnita.
http://www.risco.ro/verifica-firma/biziday-consulting-cui-17831128
nashu_mare(Citează)
22/06/2016 la 5:43 PM
La noi in tara, cine nu e pe sticla, nu prea este deloc.
Motivatia lui este puerila, nu cred ca acesta este motivul real.
Este foarte posibil sa fi fost “cumparat”, “spaguit” sau chiar “amentintat”.
vladutz(Citează)
22/06/2016 la 6:19 PM
Omiti faptul ca o lua pe aratura tot mai des in ultima perioada.
Nu cred ca digi isi doreste o pozitie politica pe fata (pt ca accente are tot mai multe) si nici dezbateri cu limbaj de a3, rtv, etc.
Prin urmare.. alegerea asta a lui.. s-ar putea sa fie o alegere cu varianta unica disponibila.
mateescu(Citează)
22/06/2016 la 7:52 PM
In mare omul are dreptate, publicul tanar si cu ceva dorinta sa schimbe ceva in aceasta tara minunata este mai mult in online decat la televizor. Sunt curios ce are Moise in plan, este posibil sa revolutioneze sau este posibil sa fie un esec total dar toate aceste lucruri se vor vedea cu timpul.
Adrian(Citează)
22/06/2016 la 9:19 PM
Intre Guran si Tolontan e diferenta mare. Guran e o struto-camila, nici ziarist nici economist (mediocru in ambele) Eu l-as compara mai degraba cu Lucian Madruta, alt trist..
gabi(Citează)
22/06/2016 la 10:47 PM
Din pacate mie-mi pare o urmare a confruntarii directe cu Nicolicea . Nu subestimati puterea coruptilor . Este puerila motivarea si motivele pentru care renunta . Initial am gandit ca ar vrea sa devina politician , moment in care ii acceptam argumentele , dar faptul ca vrea sa fie mai implicat pe internet si “always conected” imi pare doar gargara spusa de el , pentru el , ca eu nu cred . Imi pare rau , caci personal imi placea emisiunea lui .
Liviu(Citează)
23/06/2016 la 12:45 AM
Mai nene, o gramada de specialisti pe aici, toti mai destepti decit Guran. Bine, nici un exemplu de “luat pe aratura”, dar e clar, omul a luat-o pe aratura.
Inteleg intentia lui, exista un public care nu mai urmareste televiziune. Nu stiu cite exemple de aplicatii cum vrea el sa faca au si reusit, sper sa aiba oameni mai priceputi in noua echipa decit cei care au facut site-ul actual.
Si da, apreciez si implicarea sa din ultimul timp, e cazul ca oamenii capabili din societate sa faca un pas in fata, altfel vom muri sufocati de incompetenti, politruci, penali, corupti, idioti, tupeisti. Am uitat pe cineva?
mircea 2(Citează)
23/06/2016 la 6:51 AM
cand in loc de economie pe limba tuturor faci politica pe fata si cand initiezi conflicte ca la piata cu invitatii… unii ar spune ca esti pe aratura..
dar na, altii care sunt deja pe aratura ar putea spune ca asta e drumul normalitatii.
mateescu(Citează)
23/06/2016 la 7:06 PM
Mda, observ o tactica imprumutata de la psd, studiata si invatata. E la fel cind venea Ponta si tipa: “Hotii ! Tupeistii ! Coruptii !”, tocmai ca atunci cind oponentul va tipa acelasi lucru indreptatit, nu mai are acelasi impact, aceeasi valoare. La fel si cu iesitul pe aratura, deci ma faci pe mine iesit pe aratura ca nu mai observ iesirea altora pe aratura ca a devenit normala pentru mine. Sa inteleg ca pentru tine incidentul cu nicolicea a fost unul provocat de Moise, si ca Moise a iesit la arat… Sa tipe unul ca “esti prost” unui ziarist, cind nu asta era subiectul discutiei este normal pentru tine.
Nope, renunt, m-ai batut, nu mai gasesc cuvinte. Ai dreptate, hai sa facem o mocirla, din care toate mojiciile sa ni se para normale,
mircea 2(Citează)
23/06/2016 la 1:14 AM
Radu, iti raspund tie, dar am citit si comentariile si incerc sa le raspund tuturor.
Emisiunea Romania in Direct de la Europa FM are 450 de mii de ascultatori pe zi, majoritatea 35-45, urban, bine distribuiti pe teritoriul patriei, 10% in Bucuresti. Pastilele Biziday de la 7.30 si 18.30 mai aduna cel putin inca pe atatia, diferiti de ceilalti. Nu stiu de ce subestimati cu totii radioul.
Richul site-ului Biziday este de aproximativ 200k de unici pe saptamana, dintre care jumatate intra de cel putin doua ori, in conditiile in care nu prea public mai mult de patru articole pe saptamana. 85% sunt cititori de pana in 45 de ani.
Richul emisiunii tv Biziday este aprox 300k telespectatori pe saptamana care au urmarit cel putin 10 minute consecutive, de aproximativ 100k telespectatori care au urmarit 30 de minute consecutive.
Richul zilnic pe categoria de varsta 25-55 al celor care au urmarit cel putin un minut este de 167k (in acest an). Antena 3 are cam 190k, celelalte posturi de stiri sunt mult sub.
Profitul net al firmei Biziday pe primele șase luni va iesi undeva la 85k. Sunt unic actionar, asta ca sa raspund si celor care zic ca nu renunta nimeni la o slujba de 10-15 mii de euro pe luna. Nu ma vait de bani, dar aceasta decizie nu este despre bani.
Nu pot da mai multe detalii despre aplicatie inca, sigur nu va fi nici site de stiri nici agerpress, va fi ceva semnificativ mai complex. Si nu are legatura cu site-ul Biziday ci doar imparte cu acesta un brand. Cat despre site-ul ridicat de emisiunea tv, doar 10k de telespectatori urmareau emisiunea on-line, majoritatea din afara tarii.
Apreciez faptul ca nu crezi ca un politruc de mana a treia ar fi putut sa ma scoata pe mine de pe post. E o chestie care ma cam ofenseaza.
Atunci cand am luat decizia mi-am calculat riscurile, inclusiv pe acela ca un mare numar de oameni sa nu inteleaga mai devreme de doi ani de ce am luat aceasta decizie.
Nu intru in politica, dar ma bate gandul sa intru in asociatiile de parinti ca sa pot participa mai direct la reforma din educatie. La asta ma refeream cand spuneam ca vreau sa ma implic civic mai mult.
Moise(Citează)
23/06/2016 la 9:39 AM
Salut,
Asta am inteles, numerele sunt spectaculoase, am citit si pe blog.
Nu face decat sa accentueze evidentul: in orice business, fie el mercenar sau de suflet, nu exista sa renunti la ceva ce merge bine, pe trend crescator, indiferent de motiv.
Respect insa decizia ta, oricare ar fi motivele din spate. Discutia de aici nu este pe decizie ci pe motive.
Imi pare rau doar pentru ca imi placea emisiunea bizyday, “slang”-ul, gesticulatia, mimica precum si mesajul, toate faceau un mix potrivit pe care il gustam cu placere.
vladutz(Citează)
23/06/2016 la 9:52 PM
Moise, publicul ăla (tânăr în principal) pe care l-ai fidelizat te urmează oriunde, deci oricum nu îl pierzi. În schimb sunt mulți care te urmăresc exclusiv pe tv și pe care nu-i vei mai avea pe radio sau internet.. deci la ăștia renunți benevol.
gabi(Citează)
23/06/2016 la 9:54 AM
reach
Anton Pann(Citează)
23/06/2016 la 5:30 PM
Un alt articol pe baza acestui subiect: http://www.zoso.ro/mutarea-biziday-smartphone-mutare-reale-sanse-succes/
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)