►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Scriam acum o lună despre capacitatea vedetelor de a influența oamenii doar pentru că sunt vedete. Am fost ieri să văd rezultatele unui studiu efectuat de Starcom MediaVest Group (un infografic mișto în link) în România privind influencerii și felul în care se pot clasifica ei, cum acționează și la ce sunt buni. Iată concluziile.
Totul pornește de la faptul că 93% dintre cei cu acces la Internet îl folosesc și pentru a se informa, iar 75% dintre aceștia îl folosesc drept principală sursă de informație.
Principalele categorii de influenceri sunt profesioniștii, oamenii obișnuiți și vedetele – dar desigur, câtă vreme ai și unde să-i urmărești. Ce înseamnă asta?
Profesioniștii:
Nu s-au dat nume la prezentare, dar eu în această categorie văd marii doctori ai țării, oamenii de știință șamd. De exemplu Neil deGrasse Tyson este un profesionist, nu o vedetă.
Oamenii obișnuiți:
Din nou, nu s-au dat nume, dar aici eu văd bloggerii, videobloggerii, domnișoarele populare de pe Instagram șamd.
Vedetele:
Aici vă puteți închipui singuri numeroase nume și nu doar Cabral.
A urmat apoi o discuție în care cel mai interesant mi s-a părut punctul de vedere al lui Florin Grozea, care conduce agenția Hit Yourself Consulting de făcut publicitate prin intermediul vedetelor. Și a povestit, foarte pe scurt, cum a început luând la rând vedetele românești, analizându-le audiența și canalele de social media pe care sunt prezente, ce și cum fac și unde s-ar potrivi în campanie.
Ulterior, din experiență, a tras câteva concluzii. De exemplu a povestit cum majoritatea clienților vin la el spunând că vor o campanie cu Smiley. – OK, și ce target are produsul vostru? – Păi, 25-34 ani. – Aha, deci Smiley nu s-ar potrivi aici. Fiecare vedetă are publicul ei și acolo se potrivește cel mai bine.
Tot Florin spunea că vedetele fac cel mai ușor reclamă produselor de larg consum: băutură, mâncare, magazine etc. Mi-a plăcut o exprimare de genul “poți pune o vedetă pe afișul publicitar cu o mașină și va atrage curiozitatea oamenilor, îi va aduce în showroom-uri. Nu pune însă vedeta să explice de ce e bună mașina”. A povestit mai pe larg pe blogul său.
Și cam așa se formează cele mai bune campanii, ca o îmbinare între categoriile de mai sus. Asta am intuit-o de mult, că în 10 ani de blogging și 5 ani de campanii înveți multe chiar și dacă ești inginer, nu om de comunicare. Dacă lansezi un telefon nou, pune-l în mâna unei vedete ca să atragi atenția, dă-l pentru review la 3-4 oameni obișnuiți și eventual dă-l și la vreo doi fotografi, că ei arată mai bine ce poate camera foto. Și eu pot face fotografii, dar un fotograf are talentul de a găsi unghiurile și scenele care să atragă privirea.
Studiul a fost făcut pe utilizatori de Internet din mediul urban, vârste 18-55 ani.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
26/05/2016 la 4:09 PM
Pe Dan Condrea unde l-ai incadra? Ca pe ele sigur il urmarea multa lume.
Boris(Citează)
26/05/2016 la 4:19 PM
conform unui sondaj de pe net, 91% din oamenii de pe net se informează de pe net.
vali(Citează)
26/05/2016 la 9:05 PM
Io am vazut un sondaj pe facebook intre prietenii mei de pe facebook, ca la primarie iese Nicu. Cum care Nicu? CaNicuLaProteve!
ipo(Citează)
27/05/2016 la 10:13 PM
Tu unde te incadrezi?
miluch(Citează)