►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« CAT a lansat S60, primul telefon cu termoviziune
Orange 4G Cam: cameră sport cu streaming live pe net și ceas-telecomandă »
Noul Ford Kuga este prezent în premieră mondială aici la MWC și l-am fotografiat la standul său. Kuga este un model foarte important pentru Ford în Europa, având în vedere că piața SUV-urilor crește foarte mult și se estimează că tot mai mulți oameni vor face trecerea spre un astfel de model.
Noul Kuga a trecut prin schimbări mari la exterior, unde arată a mașină impunătoare, serioasă. Prea multe SUV-uri de pe piață au linii rotunjite, finuțe de parcă ar vrea să spună “sunt doar o mașină un pic mai înaltă, dar în rest sunt delicată ca o floare”; noul Kuga elimină acest aspect.
Ce vedeți, de fapt, în partea frontală este linia de design unitar pe care o vor aborda toate SUV-urile Ford în viitor, desigur adaptată la dimensiunea lor. Noul Kuga are același aspect ca și Ford Edge (un SUV mai mare, ce va fi adus în Europa în acest an). Și în spate au fost câteva modificări, farurile sunt mai mici, iar haionul a fost înlocuit cu unul cu design mai complex.
Dacă punem în ecuație și culoarea-vedetă gri metalizat în care este prezentat noul Kuga, schimbată față de verdele ou de rață de la generația anterioară, înțelegeți de ce spun că noul model parcă își dorește să transmită altceva clienților săi. Vechiul Kuga arată ca mai jos, se văd direct diferențele și prefer noua versiune:
În interior lucrurile nu s-au schimbat așa mult. Versiunea expusă avea plafon panoramic, iar scaunele din spate beneficiau de măsuțe ca-n avion (nu mai țin minte dacă generația anterioară avea așa ceva, dar parcă nu). Scaune comode, sistem audio tot Sony, consola centrală are același aspect alungit pe verticală și cu un ecran tactil color de dimensiuni mari în centrul său, iar sistemul de control al climatizării a fost redesenat cu butoane mai mari și mai bine așezate.
“Inima” sistemului electronic va fi SYNC 3. Sistemul îți permite să utilizezi comenzi vocale inclusiv de genul “caută o parcare în zonă”, include navigație, integrarea telefonului, posibilitatea de a rula fișiere multimedia, asistență la urgențe șamd. Sistemul va putea fi upgradat mult mai simplu prin wifi, conectând mașina la un hotspot pentru a beneficia de eventuale update-uri.
Integrarea cu telefonul vine prin Apple CarPlay sau Android Auto. Ambele sunt integrate în SYNC 3, utilizezi în funcție de ce telefon ai tu (iar dacă folosești alt sistem de operare, integrezi telefonul prin metoda tradițională bluetooth chior). Integrările permit un nivel mai mare de control și chiar rularea unor aplicații optimizate pentru mașină. De exemplu am văzut acolo că se utiliza Google Maps pentru navigație, este disponibil Spotify, Accuweather, ceva de scoruri live la meciuri, iar pentru anumite țări există și mai multe variante, de exemplu unele cu integrarea posturilor de radio din online, pentru a le asculta fără să-ți mai pese de frecvența lor de emisie sau de acoperire.
SYNC 3 va ajunge întâi pe Mondeo (suspin de câte ori îl văd prin oraș pe cel nou), S-Max și Galaxy, iar mai târziu în acest an și pe Kuga.
Întorcându-ne un pic la restul electronicii de pe Kuga, au fost introduse funcții de parcare automată cu spatele (până acum era posibilă doar parcarea laterală) și un Active City Stop îmbunătățit, funcție ce te poate feri de accidentele făcute din neatenție în trafic. Există în dotări și un Cross Traffic Alert ce ajută șoferii să iasă cu spatele dintr-un loc de parcare avertizându-i dacă vin mașini – folosește un radar cu rază de 40 de metri pentru asta.
A rămas posibilă ridicarea haionului fără a apăsa nici un buton, ci doar mișcând piciorul prin dreptul unui senzor de sub bara spate. Îmi aduc aminte de funcția aceasta de câte ori am două sacoșe grele în mâini și cumva trebuie să deschid sau închid portbagajul mașinii, moment când trebuie să apelez la skilluri de jonglerie. Funcția MyKey permite utilizatorilor de Kuga să programeze o cheie specială cu anumite limitări de viteză, de sonorizare și alte funcții ale mașinii, fiind gândită pentru momentele când dai copiilor mașina.
Sunt disponibile motoare diesel de 1,5 litri și 120 CP și 2 litri cu 150 sau 180 CP, iar pe benzină 1,5 litri cu 120, 150 sau 182 CP, unele dintre ele în combinație cu tracțiunea integrală și sisteme de control al cuplului și de analizare a aderenței la drum. Farurile sunt adaptabile și cu intensitatea adaptabilă automat în funcție de lumina de afară, o altă noutate pentru Kuga.
« CAT a lansat S60, primul telefon cu termoviziune
Orange 4G Cam: cameră sport cu streaming live pe net și ceas-telecomandă »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
24/02/2016 la 12:52 PM
Cand am auzit ca vor prezenta ceva nou cei de la Ford si mai ales la MWC am sperat ca va fi ceva hibrid sau chiar electric.
Dezamagire maxima.
razorsbk(Citează)
24/02/2016 la 3:38 PM
ai prea multe asteptari de la marca asta
Giovani(Citează)
24/02/2016 la 1:01 PM
Singurul aspect care strica imaginea barbateasca a masinii este bordul, deh aici se face simtita folosirea platformei C comuna cu Focus si C-Max.
Poate vor scoate si o varianta Vignale cu bord asemanator noului Mondeo. Sunt zvonuri si pentru un Kuga ST, vanzarile la SUV-uri cresc si se cere o diversificare a ofertei.
Noul Edge este un SUV serios bazat pe platforma CD4 comuna cu Mondeo, vine in Europa cu motorizari diesel puternice de 180/210 CP spre deosebire de SUA unde vand numai benzinare.
furtuna(Citează)
24/02/2016 la 3:42 PM
Parcarea perpendiculara cu spatele e just for fun. In situatii reale nu o folosesc niciodata pentru ca o face din cel putin 2 miscari. Cea paralela o folosesc mereu, e foarte utila mai ales in spatii stramte.
Mimanu(Citează)
24/02/2016 la 4:49 PM
Pentru cine si-a imaginat cum ar arata un suv aston desenat de indieni…
mircea (primul)(Citează)