Au început marșurile în București și lumea parcă nu știe ce să ceară. De asta întâi e bună o investigație, ca să știi ce-a mers rău, nu să reacționezi pe baza zvonurilor, a articolelor false și a impulsurilor de moment.
Mulți cer demisii. Ale lui Piedone, Arafat, Oprea, Ponta, Iohannis și mulți alții. Da, sunt de acord, ar fi bune niște demisii de onoare pentru că foarte multe instituții au dat dovadă de neglijență și nepăsare ce a dus la moartea unor oameni, dar demisiile ar trebui să fie un obiectiv secundar, poate chiar terț, nu principala solicitare a unui protest.
Știți de ce? Vă dau un singur exemplu: între turul 1 și turul 2 de alegeri prezidențiale de anul trecut, ministrul de externe și-a dat demisia pentru că a organizat prost votarea în străinătate. A venit un alt ministru și nu s-a schimbat nimic, în afară de numele de pe ușă; lucrurile au mers la fel de prost și după aceea.
Dacă oamenii de mai sus demisionează, cu cine vor fi înlocuiți? Aveți cumva impresia că după ușă stă un șir lung de oameni competenți și cei de mai sus nu-i lasă să-și arate priceperea? Iertați-mă că vă spun ce-i probabil evident, dar de 26 de ani îi schimbăm pe cei de la putere și doar atât se schimbă, numele.
Așa că haideți să cerem întâi lucruri pentru noi, pentru binele nostru, indiferent de numele celui de la conducere.
CE SĂ CEREȚI APROPO DE TRAGEDIA DIN COLECTIV
- Modificarea legilor astfel încât avizul ISU să fie obligatoriu, nu o declarație pe propria răspundere. Iar amenzile să nu fie 1000 de lei, ci 50.000 de lei și închidere temporară, că asta doare.
- Afișarea obligatorie la intrarea în orice spațiu comercial a avizului ISU și a numărului de persoane pentru care este certificat. Scrie 80 și vezi din ochi că sunt 300 de oameni? Să știi să ieși de acolo și să suni la poliție, să le rupă o amendă. Probabil că vrei să te distrezi, dar mai mult ca sigur mai mult vrei să nu mori. Și nu afișarea unui certificat cu 20 de linii și scris micuț, ci unul ușor de citit, cu font mare, în care să scrie doar datele principale.
- Creșterea numărului de inspectori ISU, salarii rezonabile și program de lucru care să le permită controlarea cluburilor de noapte, nu doar a celor de zi. La ANAF s-a putut, ați văzut că au luat mașini, au angajat și angajează în continuare oameni și continuă inspecțiile.
- Controlarea urgentă a cluburilor din toată țară pentru a se asigura că respectă toată normele PSI și nu numai.
- Schimbarea procedurilor ISU. Cum adică nu știau că este un club acolo? Cum adică nu i-a anunțat nimeni, deși în octombrie 2014 a fost un incendiu tot lângă Colectiv? Trebuie să vă informeze cineva, nu vă puteți autosesiza voi pe baza afișelor din oraș și a anunțurilor de pe net?
- Închiderea fără milă a spațiilor ce nu respectă legile. Nu, nu te obligă nimeni să faci un club dacă nu-ți permiți să-l dotezi cum trebuie! Nu, nu te obligă nimeni să faci club la subsol, fără ieșiri de evacuare și fără acces normal.
- Transparența decizională. Vreau să văd toate actele necesare pe net, scanate și puse acolo, ca să văd cu ochii mei cine ce-a cerut, ce-a declarat și cine a semnat.
- Interzicerea spectacolelor pirotehnice în toate locurile. Serios, chiar nu-i nevoie de ele, se poate și fără. Prea multe incendii și decese în întreaga lumea au fost cauzate de artificii sau flăcări ieșite de sub control. Uitați ce declară un expert despre legile din alte părți privind artificiile de pe un tort.
CE SĂ CEREȚI DACĂ TOT SUNTEM AICI
- Interzicerea fumatului în spațiile publice. Și țigările pot provoca incendii, nu doar boli celor care stau în fum.
Demisia lui Oprea. N-am uitat de polițistul mort, domnule ministru! Tot un mârlan sunteți!
Demisia lui Ponta. Asta o ceream deja, e un incompetent ca și ceilalți. Și a lui Tăriceanu, dacă tot suntem acolo.
- Investigarea acțiunilor lui Piedone. Omul e acoperit de hârtii acum. A acționat conform legilor, dar cu o nepăsare criminală despre situația de facto, câtă vreme el avea la dosar tot ce se cere. Despre ce altceva a mai făcut la fel? Oricum s-a dovedit tembel când s-a dus nepregătit în mijlocul oamenilor și apoi a propun un monument.
- Inspecții în orice alt loc unde se adună mulțimi de oameni: metrou, gări, trenuri, stadioane, Polivalentă, școli, licee, facultăți șamd. Trăim în țara lui “după”. Haideți să nu așteptăm să se întâmple ceva și în astfel de locuri înainte de a le controla.
- Eliminarea corupției. De asta suntem aici. Șpaga, nepăsarea fiindcă nu se mai muncește pentru rezultate, ci pentru ordine politice și interese la nivel înalt, lucrările proaste date pe pile și altele asemenea duc la tragedii. #coruptiaucide. Update: per discuție din comentarii, asta poate fi “pedepse mai mari pentru corupție” sau “confiscarea imediată a averilor” sau altceva punctual.
- Schimbarea modului de lucru în instituțiile statului. Nu se mai poate cu “nu ne-a înștiințat nimeni” și “nu e de competența noastră”. Nu așa funcționează un stat modern.
- O țară mai bună, oameni mai responsabili. Au trecut 26 de ani de la momentul când partidul îți spunea ce să faci, cum să te tunzi, unde să muncești. Gata! Acum e momentul să ceri ca viața, cel mai de preț bun, să fie respectată cu adevărat. Să fie localizat la timp un avion. Să ajungă o barcă la oamenii prăbușiți în lacul Mamaia. Să se cheltuiască banii cumpătat, pe proiecte bine gândite, nu tot pe prietenii politice. Să avem un pic de respect pentru handicapați. Să parcăm doar unde e parcare. Să avem grijă de copii, de bolnavi, de bătrâni, de veterani șamd. Chestiile alea de te indignează în fiecare zi, dar cumva scapă mereu nemenționate.
Toate acestea pornesc de la mine, de la tine, de la noi. Noi trebuie să fim primii care respectă regulile și care facem țara mai bună, nu cei care așteaptă să o facă alții pentru noi sau, mai rău, un impersonal “să se facă”. Marșul în sine, exprimarea acestor doleanțe, este doar modul de a le spune și altora ce vrem să facem și să-i invităm să ni se alăture, da?
PATRU VORBE DESPRE ACESTE MARȘURI
- Trebuie făcute mai devreme. Este ok să se facă după ora 18. Se văd la știri, le văd și restul oamenilor la o oră de maximă audiență. Unul din două marșuri, însă, trebuie făcut la orele prânzului, ca să-i prinzi la muncă pe cei împotriva cărora protestezi. Să se uite pe geam și să vadă 10.000 de oameni cerându-le dreptate de afară. Să iasă din clădire și să fie bombardați cu ouă. Ah, și în Piața Universității se protestează doar dacă ai ceva cu rectorul facultății, altfel protestele se țin în față în fața Guvernului și a fiecărui minister în parte, ca să le strici ziua cu scandări.
- Implicați oamenii mai în vârstă. De când cu Colectiv mă gândesc la părinții victimelor, la cum le-au spus la revedere copiilor ce plecau la distracție într-o seară ca oricare alta și cum nu i-am mai văzut niciodată după aceea. Credeți-mă, cei îngropați nu mai arătau așa cum îi știau ei și cum ar fi vrut să-i țină minte.Ulterior acestui moment eu mă așteptam să văd și părinții și bunicii în stradă, scandând “nu vrem să ne mai moară copiii”. Și poate că mulți ar veni, dacă ar ști, dar n-au Facebook ca să afle asta.
- Să-i aducă aminte cineva lui Iohannis că poporul i-a acordat multă încredere. Sunt unii care-i cer acum demisia și nu cred că au de ce, președintele este foarte limitat în ceea ce poate face concret. A promis că nu va mai fi un președinte “jucător”, nu va șantaja, nu va spune zeflemitor “Viorel”, nu va fi mârlan; a respectat această promisiune, asta am votat, asta am căpătat. Are puteri limitate, cum spuneam, și el, ca și noi, nu poate decât să sugereze anchete și demisii, nu să le ordone.Asta nu înseamnă, însă, că nu poate trage semnale de alarmă. Ar trebui să iasă mai des în față camerelor de luat vederi, atrăgând atenția publicului și direcționând presa spre mizeriile făcute de alții; nu în stilul Băsescu, că nu asta ne mai dorim, ci cu politețe și pe un ton normal, dar care să arate că trăiește și este implicat și dialoghează cu votanții săi, nu doar “instituțional” cu Guvernul. Oamenii din stradă tocmai spun că s-au săturat de comunicare “instituțională”.
- Ignorați alte elemente neimportante. Ignorați Biserica, ei trăiesc în lumea lor, pentru enoriașii lor, nu în cea modernă. Orice ar spune, contează doar pentru fanii lor, nu pentru întreaga țară. La prima ocazie când va arde o biserică din cauza nerespectării normelor nu vor mai putea da vina pe cluburi și halloween. Ignorați și restul comentariilor contra izvorâte din tot felul de motive, ignorați teoriile conspirative șamd. Există un primary objective; concentrați-vă pe el.
Eftimie explică bine situația de ansamblu.
32 comentarii
04/11/2015 la 6:56 AM
îți dau un cico dacă ieși la proteste și ceri eliminarea corupției fără să stârnești zâmbete. e o cerere goală, pusă acolo să dea bine. la fel ca #unitisalvam, jumatate din cereri sunt goale de conținut.
vali(Citează)
04/11/2015 la 8:12 AM
Vad ca urmatoarea manisfestatie mare la care se inscriu multi pe FB e cea de la 1 Decembrie. Cum ziceai si tu daca te duci in weekend sau dupa ora 18:00 nu ai un impact asa mare, policienii sunt plecati demult.
andreiexe(Citează)
04/11/2015 la 8:46 AM
Da, e prea generală. Poate fi nuanțată, de exemplu “pedepse mai mari pentru corupție” sau “confiscarea rapidă a averilor”, care i-ar face pe micii corupți să se gândească de două ori înainte să ia o șpagă.
Mi-a rămas în minte cazul profesoarelor arestate pentru ceva atenții la Bacalaureat. Cred că mulți au văzut atunci că nu mai e valabilă vorba “lasă că întâi să-i prindă pe corupții mari, gen Năstase”.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 8:52 AM
Bos (fara nici o aluzie catre latina), cea-ti zice voi bloggerii daca ati pune de-un protest?
Alex(Citează)
04/11/2015 la 8:54 AM
tocmai asta e, cazi in derizoriu cu asemenea manele.
vali(Citează)
04/11/2015 la 9:00 AM
Și ce să facem? Care bloggeri? Toți cei cu blog? Toți cei cu bloguri active, adică un articol la două săptămâni? Și cei care scriu doar pentru concursuri? Și cei care au doar bloguri culinare?
Ce să cerem? Cele cerute deja de 20.000 de oameni, facem și noi ceva separat și zicem același lucru în 20 de persoane? Hosting mai ieftin?
Te rog, elaborează ideea.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 7:37 AM
Trebuie ceruta puscarie grea, pentru orice infractiune din care rezulta mai mult de 3 morti. Fara comutare, fara suspendare, fara iesire pentru buna purtare. Toti cei parte la un proces penal pentru astfel de infractiune trebuie sa intre in puscarie.
Pentru ca fara frica nu se rezolva nimic.
Gaelex(Citează)
04/11/2015 la 8:47 AM
În principiu, pedepse sunt si acum. Cei care le riscă se gândesc “lasă, că nu mi se întâmplă tocmai mie, pe când dacă mai țin clubul deschis o lună îmi iau X6-le dorit”
E nevoie de un aparat de control mai mare și mai performant, că de controale au toți frică, nu de pedepse post-tragedii.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 8:16 AM
Ce NU trebuie cerut la proteste:
Momente de reculegere in fata MAI.
Ce manipulare evidentă. Sunt tare curios cine p… mea e ăla cu portavocea care îndemna la momente de reculegere acolo unde trebuia urlat cel mai tare si câti bani a luat pentru seara trecută.
8200(Citează)
04/11/2015 la 8:20 AM
Ai iesit la protest cumva? Sau scrii niste cereri asa de la caldurica? Si daca ai iesit ai cerut ceva, s-au esti multumit de situatia actuala si te-ai dus sa pozezi o mare de oameni? E al dracu de usor sa fii niste povete pe blog… De ce nu vii tu la protest si iti expui ideile, live poate prind mai bine….
pew pew die(Citează)
04/11/2015 la 8:50 AM
Păi ce te face să crezi că nu fac și asta? Important este să o faci și tu și alții care citesc acest blog. Dacă măcar doi o fac sau înțeleg mai bine situația sau ce trebuie cerut și de ce, atunci am mai câștigat doi oameni, nu?
Dacă nu scriam pe blog, câștigam zero. Nu m-a sleit atât de tare efortul de a scris încât să nu vin și la proteste.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 8:20 AM
Cu riscul minusurilor, iti zic exact ce-o sa se intample la punctul 1 “Modificarea legilor astfel încât avizul ISU să fie obligatoriu, nu o declarație pe propria răspundere. Iar amenzile să nu fie 1000 de lei, ci 50.000 de lei și închidere temporară, că asta doare.” Or sa se imbogateasca aia de la ISU de pe urma spagilor primite. Le vor trebui multe roabe ca sa care banii. Chiar daca localurile respective is in regula sau nu. Atata timp cat au puterea de a le inchide vor abuza de ea. Si toti vor cotiza.
Dorin(Citează)
04/11/2015 la 8:51 AM
Le dai salarii normale și le arăți responsabilitatea pentru șpaga luată. Dacă ar intra acum la închisoare șî vreo doi inspectori ISU care n-au controlat bine clubul, ar fi un semnal bun.
Și secretul este să obișnuiești marea masă a oamenilor să nu mai tolereze șpaga. Să nu mai fie cu “se știe că trebuie să le dai ceva când vin”.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 8:22 AM
Nwradu presedinte!!
mouse(Citează)
04/11/2015 la 9:30 AM
Nah, puține puteri, multă bătaie de cap. Președintele are cea mai dificilă campanie electorală și apoi poate face cele mai puține lucruri.
Mă poți susține ca deputat. Mi-ar plăcea 4 ani în care să le pot spune niște lucruri în față celor din Parlament, chit că apoi nu mă mai votează nimeni a doua oară :P
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 9:12 AM
As mai adauga ceva.
Cate un website step by step pentru orice ai vrea sa faci in Romania. Cum e in UK, step by step. Link: https://www.gov.uk/
Pasul 1- Te duci acolo
Pasul 2 – Faci aia
Pasul 3 – Obtii celalata
Si la sfarsit adresa de email sa te anunte daca se modifica ceva in domeniul de activitate pentru care ai folosit acele informatii.
Asa nu ne mai pierdem prin hatisul legilor si al raspunderii dispersate intre 15 institutii.
Andrei(Citează)
04/11/2015 la 9:25 AM
Vai, asta ar fi o discuție atât de lungă despre societatea informatizată și e-guvernare că poți face un blog doar despre asta.
Așa ceva necesită oameni competenți, un ministru al comunicațiilor bun, licitații fără șpagă, puterea de a forța toate instituțiile să se interconecteze și să dezvolte sisteme interconectate șamd.
E mai simplu să faci lucrurile nașpa și apoi să ceri alți bani pentru a le schimba și pentru a le modifica în bine.
Așa de bine este cercetat Ghiță pentru corupție că ia în continuare bani de la stat http://www.mediafax.ro/economic/teamnet-va-furniza-sts-tablete-in-valoare-de-24-milioane-de-lei-pentru-sistemul-de-prevenire-a-votului-ilegal-14871135
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 9:16 AM
Am mai puțin de o luna de cand m-am abonat la blog-ul tau pentru știrile si review-urile din domeniul IT dar nu credeam ca te “pricepi” si la politică, deja renunț la el ca sunt prea multi postaci (dovedit platiti) si prea multe vuvuzele propagandiste in jurul meu.
Si ca sa fiu on topic , tocmai ai realizat ca multimea (proasta ce se regăsește in tara noastră) iese in strada si nu stie ce vrea, ca de altfel nici in viață nu va ști ce vrea, dar au cereri..si ați iesit voi, sa ii învățați ce ar trebui sa ceară dupa bunul vostru plac. Halal României, halal societate.
P. S. Astept a fi cenzurat.
Lucian(Citează)
04/11/2015 la 9:29 AM
De ce te aștepți să fii cenzurat?
Afirmația în sine mi se pare un exemplu pentru cum merg lucrurile și de ce ar trebui schimbate. Te-ai resemnat deja, la primul comentariu, că vei fi cenzurat. Te duci la doctor și te aștepți să dai șpagă. Auzi că se construiește o autostradă și te aștepți să fie scumpă și proastă. Nici măcar nu mai protestăm când se întâmplă asta, că doar ne așteptam la ele.
E decizia ta ce citești și cum. Eu, despre politică, am scris și voi scrie în continuare, e un subiect cu sute de articole deja pe blog. Poți vedea subiectele predilecte ale blogului în sidebar jos.
Sunt mișto și telefoanele și știrile despre Tesla, îmi plac și mie. Dar nu trăiesc în lumea în care mă pot închide în casă, cu un telefon, și să cred că totul este bine și asta e tot.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 9:53 AM
E clar. Guvernul trebuie sa plece. Mi-e inca neclar cineva va veni in loc. Ca daca ne vom pricopsi cu alde Blaga, Anatase, Vass & co, n-am rezolvat mare lucru. Dar nu asta-i problema acum. Ce ma nedumireste pe mine nu e ura si sila pentru Ponta si Oprea, care e in mare parte perfect justificata, ci ma nedumereste simpatia pentru Iohannis. Sa fim oare autisti? Uitam oare cum acum doar cateva luni cand Oprea era premier interimar era zilnic pe la Cotroceni. Atunci a si marit de vreo 4-5 ori salariile sefilor de institutii din Romania. Era perioada in care Oprea era perfect frecventabil si Iohannis n-avea nicio problema sa se afiseze cu el. Acum inteleg ca masele n-ar avea nicio problema daca acelasi Iohannis s-ar aseza-n capul coloanei de protestatari pentru a urla Jos Oprea.
zetu(Citează)
04/11/2015 la 10:02 AM
Bla-bla-bla-bla! Bla!
La un miting/protest nu te duci sa discuti legi, ca ar trebui sa fie asa sau pe dincolo, ca trebuie afisat la intrare sau la iesire, sa existe contor al persoanelor dintr-un club ca la parcari unde iti spune cate locuri libere mai sunt si alte asemnea.
Aici cerintele trebuie sa fie simple. Si cred ca cei care au fost acolo nu au fost acolo pentru micromanagement (na!).
Au fost acolo pentru ca “cei de sus” trebuie sa realizeze ca nu sunt “sus”, sunt de fapt angajatii oamenilor. Raspund in fata acestora si trebuie sa isi justifice activitatea. Fuga de responsabilitate sau aroganta nu sunt raspunsuri potrivite.
Daca vrei sa intram in detalii, faptul ca unii au putere sa semneze pe o autorizatie nu este un drept divin si nu merge doar intr-o singura directie de la primar la sclavul petent. Semnatura in sine este si o garantie in ochii publicului ca totul este sigur si legal, ca semnatarul si-a luat toate masurile necesare ca acest lucru sa se intample si ca este responsabil pentru asta. Daca ceva nu a functionat in sistem, primul responsabil este cel care a fost mandatat de oameni. In functie de gravitatea problemei el poate demonstra acestora ca unul sau altul din subordinea lui poate fi corijat. In cazuri grave (si ce poate fi mai grav decat 30 de morti si 100 de oameni in chinuri?), e deja clar ca problemele sunt mari si imputernicitul trebuie sa se dea la o parte.
nashu_mare(Citează)
04/11/2015 la 12:01 PM
De acord, dar cei care ar trebui să vadă că oamenii vor schimbare și apoi să facă acele schimbări par incompetenți. Trebuie să le dai mură în gură ce schimbări vrei.
Sau măcar să nu zici doar “Vrem dreptate”. Aia se scandează de 26 de ani.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 10:29 AM
Unii au impresia ca un protest se desfasoara precum cenaclul flacara.
Se strang mii de oameni la un loc iar unu mare si cu barba le canta si le vorbeste despre legi :D
Maturizati-va oameni buni.
Nu e greu sa iesi la un protest si sa vezi ca acolo e o mica jungla.
Sa crezi ca poti controla sau face ceva planificat dinainte e o iluzie in cazul protestelor spontane.
Daca vorbim de sindicatul invatatorilor, da, acolo se poate. Aia sunt mici robotei cu care poti face orice … doar sunt profesori.
Cosmin(Citează)
04/11/2015 la 10:29 AM
Parerea mea la primele 8 puncte:
1. “Avizul ISU să fie obligatoriu” dar nu pentru orice spatiu comercial, un chiosc de ziare sau o toneta, ci pentru spatii aglomerate si cu suprafata mare, scoli, supermarketuri, sali de spectacole, etc. Intr-un supermarket pagubele ar fi cu mult mai mari ! Ginditi-va…
2. Sint de acord cu numarul de persoane admis in spatii gen restaurante sau cluburi/discoteci/sali de spectacole dar cum se face totusi “numararea” lor ?! Pentru aceste spatii cum se poate stabili numarul maxim de persoane care au voie sa intre ?!
3. “Creșterea numărului de inspectori ISU” inseamna alte salarii, incepind de la seful sefilor si pina la agentul de strada, deci alte mariri de impozite! Luati in seama mai degraba reducerea armatei de functionari de la ANAF si cheltuielile exorbitante care le au !
4. Simpla “controlare urgenta” a cluburilor nu face decit sa rotunjeasca amenzile, mi se pare doar un gest facut impulsiv. Mai indicat ar fi ca la aceste controale sa fie stabilite pe cale AMIABILA masuri ce trebuiesc luate pentru imbunatatirea activitatii. Dar excesul de zel al “controlorilor” inseamna amenzi si cam atit. Adica banii sint mai importanti, masurile vor fi luate doar dupa achitarea amenzilor.
5. Daca ISU “nu știau că este un club acolo” e din cauza autorizatiei de functionare, cu care ISU nu are nici o treaba. E treaba primariei care stim prea bine cit sint de preocupati si de altceva decit de incasarea a tot felul de taxe si de amenzi. Chiar nu sinteti realisti, chiar nu vedeti ce se intimpla ?! Zau asa…
6. “Închiderea fără milă a spațiilor ce nu respectă legile.”, hmmm, care spatii ?!! Poate cluburi ! Cu asta sint foarte de acord sa fie inchise, si ma refer la cele ce pun in pericol viata si sanatatea clientilor.
7. Transparența decizională – sint perfect de acord. Si ar trebui sa nu fie sterse de pe server. Pentru ca se practica metoda “uite-o… nu-i…”, adica uite autorizatia, dik, o disparut, si atunci nimeni nu mai este vinovat, asa, subit dispar si vinovatii, ramin doar lacrimile. Mai vreti sa continui ?
8. Cu “interzicerea spectacolelor pirotehnice în toate locurile” as avea ceva rezerve, as zice sa fie interzise sau poate eventual foarte atent supravegheate in locurile publice. Eu nu cred ca in gradina casei mele, aflata la 500 metri de cea mai apropiata casa, nu as avea voie sa aprind citeva artificii pe un tort ! (am exagerat totusi). Problema pirotehnica este insa cit se poate de serioasa, in special in spatiile aglomerate.
Eu zic ca EXISTA REZOLVARE pentru toate aceste situatii, iar multe din tragedii nu s-ar mai fi produs.
Sorin(Citează)
04/11/2015 la 12:08 PM
1. De acord. Și acum e nevoie de aviz pentru peste 200 de persoane sau peste 200 mp, sau ceva așa, doar că-l ceri tu. Normal ar fi să vină ei în control, obligatoriu, nu să aștepte să le soliciți tu prezența, că tu nu ai astfel de interese.
2. Probabil sunt norme. De exemplu la birouri fiecare angajat trebuie să aibă 4 mp sau ceva așa. O fi la fel și pentru restaurante. Sau declari tu câți oameni poți ține. Ai zis 8000? Bine, 8000, caz în care ISU îți spune ce ai nevoie pentru ei: 300 de uși, stingere cu gaz inert, teleportor, trei ambulanțe la față locului în permanentă. Și vin în control, dacă ai 8001 înăuntru, la revedere, închidere și amendă.
3. Dacă aduc bani la buget, cu atât mai bine. E clar nevoie de mai mulți medici, polițiști șamd. Asta e legată de corupție, că dacă dai bugetul pe lucrări proaste și scumpe, evident că nu rămâne nimic.
4. pe cale amiabilă e ok, dar asta ar putea dura ani de zile. Vine decembrie, încep petrecerile de Crăciun, revelioanele aglomerate șamd.
5. Da, dar ISU a fost pe acolo în octombrie 2014, la un alt incendiu. Or fi fost și în club, la muzică. Te mai și auto-sesizezi, doar că ei nu se pot autosesiza legal, o eroare a legilor.
6. Dar ce, dacă stadionul nu respectă de ce-ar trebui să mai stea deschis? Ca să moară și acolo sute de oameni, cum s-a întâmplat pe multe alte stadioane?
8. În spațiile publice mă refeream. Tu faci ce vrei acasă și răspunzi pentru asta dacă dai foc cuiva. În spații publice pot exista artificii pe ecrane, lasere în plus șamd.
nwradu(Citează)
04/11/2015 la 10:39 AM
Ponta demisioneaza!
Pedale la butoane!
samE(Citează)
04/11/2015 la 12:45 PM
Sunt de acord cu ce propui tu Radu. Dar unde este imaginea de ansamblu?
Trebuie modificat substanțial modul în care suntem conduși.
Iar protestele din aceste zile sunt momentul în care noi putem să ne luăm destinul în propriile mâini.
De 26 de ani eu văd aceleași fețe în administrația publică. Nu mi se pare deloc normal. Oare nu mai sunt în țară asta alti oameni (cu adevarat) competenți care să ne reprezinte? Eu cred ca sunt. În văd în fiecare zi. Și descopăr în fiecare zi astfel de oameni.
Demisia lui Ponta și Piedone nu înseamnă nimic în acest moment fără alte acțiuni.
Si prin alte actiuni ma refer ca acum trebuie sa ne indreptam atentia, energia si vocea asupra puterii legislative.
Pit(Citează)
04/11/2015 la 12:53 PM
Ma bucur ca vii la proteste! Tacerea si inghititul rahatului ne aduc la sapa de lemn…. vreti schimbare… faceti ceva …. nu stat pe canapea acasa si dat cu parerea…
pew pew die(Citează)
04/11/2015 la 1:38 PM
In sfarsit un articol coerent care pune aceasta probleme. Bravo.
Catalin(Citează)
04/11/2015 la 1:38 PM
In sfarsit un articol coerent care pune aceasta probleme. Bravo.
Catalin(Citează)
04/11/2015 la 9:03 PM
exista si posibilitatea infiintarii in piata unui partid … 1 partid cu limta de varsta, max 35 de ani …. partidul va fi numit ’80 , respectiv in el nu intra decat cei nascuti dupa 1980 bafta
luc(Citează)
05/11/2015 la 3:04 AM
Imi place articolul. Este structurat si chiar daca unele revendicari intr-adevar nu sunt actionabile le putem numi obiective strategice si taia in felii mai mici.
Nu sunt de acord in schimb si ma intristeaza sa gasesc si aici tot felul de “interziceri” (in speta, fumatul si showuri pirotehnice, INDIFERENT de locatie).
Dincolo de asta, articolul la care ai dat link spune clar: ” You can do anything you want if it’s done correctly.”
Cu un an in urma, romanii au votat “romania lucrului bine facut”. Nu romania lucrurilor interzise.
Una e sa obligi oamenii care vor sa faca ceva sa o faca bine, la modul:
“Vrei sa se fumeze la tine in bar? Nici o problema; Dovedeste ca ai instalatie suficient de performanta de reimprospatare a aerului si ca asta nu va creste riscul de incendiu.
Vrei sa faci show cu artificii? Bineinteles ca se poate!; Trebuie doar sa ai oamenii formati pentru show si estiunea publicului, sa anunti pompierii care sa vina sa determine daca spatiu permite derularea showului in siguranta, sa existe dovada unei planificari temeinice, plan de siguranta si contingente si faci cand vrei tu.”
Inteleg ca e mai satisfacator emotional si necesita si mult mai putin efort sa impui restrictii generale de genul “sa nu se mai fumeze in nici un bar!” sau ” sunt interzise pe teritoriul romaniei orice manifestari pirotehnice!” decat sa gandesti la fiecare ce anume ar insemna sa fie bine facut, insa in final a alege sa facem sau sa nu facem acest efort va determina in ce fel de tara traim. Una in care poti face si realiza orice, cu conditia sa faci bine, sau una din care fugi fiindca nu se mai poate face nimic pentru ca “ar putea cadea drobul de sare”.
Inchei tot cu explicatia expertului din interviu: “The problem is when you get somebody who was hurt and somebody in their family, and a lawyer connected to them, says, “This is horrible; we need to stop this practice.” Then there will be petitions to stop indoor pyro because it’s not safe. No, no, no! It is very safe. They broke 10 laws in order to make this accident happen.(…)And not just pyro laws. In Romania, the pyro was the catalyst, but a cigarette or a flaming drink could have set the pillar on fire. I’m sure it will start coming out [that] the club was over-capacity, that the emergency exits were inadequate.”
Alex(Citează)