►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Magazinul foto F64 nu a fost vândut nimănui, străin sau român, în ciuda unui comunicat care anunța acest lucru și a invitației către jurnaliști și bloggeri de a veni luni la prima oră pentru a afla toate detaliile.
La conferință de presă investitorul finlandez s-a dovedit a fi Moș Crăciun, care a împărțit celor prezenți câte o jucărie de pluș și un mic aparat foto. Parafrazându-i pe cei de la F64, aparatele foto sunt cele care obțin mereu zâmbete de la oameni și aceasta a fost metoda lor pentru a obține unul de la noi.
Și na, lumea a zâmbit, dar parcă nu cu toată gura, având în vedere că poate unii aveau altceva de muncă în cele 2-3 ore petrecute la showroom-ul F64 (cu tot cu deplasarea acolo) sau au venit de cine știe de unde pentru ceea ce se anunța ca fiind tranzacția anului în online. În stânga mea, Călin Stan de la ClubulFoto.com zâmbea trist, el fiind cel care a făcut public zvonul vânzării; i se dăduse și lui un pont, doar că unul intenționat greșit. În dreapta mea, Vlad de la Adevărul avea un întreg articol scris pentru ziar, articol în care mai avea de completat doar numele investitorului și suma tranzacției; l-a refăcut rapid în “o farsă de marketing”.
Pentru că asta a fost, o farsă. Acum mă felicit că am așteptat conferință de astăzi și n-am scris nimic vineri, când a venit comunicatul.
Problema mare nu este păcăleala în sine și nici timpul petrecut acolo, deși poate nu toți vor vedea la fel ca mine (nu e deloc OK să te joci cu timpul altor oameni). Problema mare, în toată această campanie-cascadorie de PR, este că la un moment dat s-a dat și un comunicat oficial în care se anunța vânzarea.
Să o mai spunem o dată: comunicatul este un act oficial. Ah, că lansezi un zvon, că dai un pont intenționat greșit, e una. Comunicatul este însă greșeala adevărată. Trebuia scris altfel, trebuie scris în el că F64 cheamă luni dimineață lumea pentru un anunț privind viitorul magazinului și planurile de dezvoltare. O legam noi singuri de zvonurile deja legate de un posibil investitor și veneam în număr la fel de mare. Luam țeapă, dar farsa ar fi fost mai bună, mai lejeră, mai “băi nu știu, noi nu am zis niciodată cuvântul investitor și vânzare!”.
Sau altfel: chemam oamenii la ora 16 sau 17. Măcar rămâneau bucuroși că au plecat mai repede de la muncă, zâmbeau seara, se relaxau și plecau acasă cu o bomboană de ciocolată în mână.
Pe când acum, dacă tragem linie, și magazinul și agenția de PR care a transmis comunicatul au mințit mai mult decât era cazul. Agenția ar fi trebuit să refuze să se implice în asta. Să ne închipuim alte scenarii: veneau televiziunile să raporteze despre vânzarea către străini a unui business de 20 de milioane de euro pe an; se sesiza Consiliul Concurenței sau Ministerul Economiei; ardeau telefoanele pe la SRI “bă, pe mâna cui ajunge un astfel de magazin?”. (chiar fac asta, apropo).
Dezamăgirea mea personală: chiar speram că un investitor străin va prelua magazinul. Pe o piață în scădere și cu un showroom imens care mănâncă mulți bani, o investiție în extindere și eficientizare ar fi venit la fix. Poate la anul, deși atunci voi cere întâi contractul semnal și OP-ul băncii înainte de a crede un anunț de vânzare.
Cifre reale: 20 de milioane de euro cifra de afaceri în 2013, mai mare decât în 2012, iar cota de piață pe segmentul DSLR este de 43% în România.
Partea care sunt sigur că e importantă pentru mulți oameni nevoiași și care n-ar trebui neglijată doar pentru a a fost bizar anunțată: “Astfel, toți clienții și nu numai, sunt așteptați în magazinul F64 din B-dul Unirii nr. 45, pentru a dona haine și jucării pentru copiii defavorizați din zonele greu accesibile. Împreună cu Radu Tudoroiu, echipa F64 va organiza o caravana offroad care va livra aceste daruri în preajma Crăciunului.” Pentru că e magazinul lui Moș Crăciun acum. Prefer să mă concentrez pe acest aspect.
Au mai scris, dacă vreți să citiți romane întregi pe acest subiect: Hoinaru, Chinezu, Manafu, Tudor Galoș, Ruxandra Predescu, Zoso, Refresh, Mihai Ioan, Adevărul, Wall Street, Computer Blog, TVdece, Arhi, Auraș, Ionuț Oprea, Cristi Serb, Andra Zaharia.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
16/12/2013 la 2:13 PM
Bine spus. Asta este. :)
Voicu Sorin(Citează)
16/12/2013 la 3:26 PM
Sincer, este o gluma foarte, foarte proasta! Pe mine m-au pierdut de client!
Dora Vulpescu(Citează)
16/12/2013 la 4:31 PM
Ai perfectă dreptate, şi eu mă gândeam că trebuiau să fie mai subtili, în niciun caz să dea un comunicat de presă mincinos.
Despre ora evenimentului, la fel :)
Dar mă îndoiesc că îşi vor pierde clienţii din acest motiv. Poate că jurnaliştii vor fi mai sceptici de acum încolo, poate se mai răcesc relaţiile, dar vânzările nu vor avea de suferit.
Cât despre campania lor de CSR, mă bucur că mai sunt unii care se gândesc şi la alţii care n-au. E o chestie mişto să poţi face nişte copii fericiţi, mai cu seamă în perioada Crăciunului.
Vlad Ilaş(Citează)
16/12/2013 la 4:59 PM
Abia astept un follow-up dupa eveniment in care vor anunta si renuntarea la colaborarea cu 2ActivePR
Geo(Citează)
16/12/2013 la 6:32 PM
glume de autobaza pentru pulime!sunt curios cati blogeri s-au ridicat si au plecat!
io(Citează)
16/12/2013 la 6:47 PM
@io: astea cu ridicatul și plecatul sunt scene de filme, nu de lumea reală.
Pune problema așa: am fost anul acesta la vreo 20 de lansări reale la F64 și la o farsă. Cine are de pierdut dacă mă ridic și plec și nu mă mai întorc? Eu, blogul meu, indirect cititorii. Și na, mie îmi place fotografia, prefer să fiu acolo data viitoare când se va lansa ceva.
Să nu o dăm în extrema cealaltă, aia în care bloggerii/jurnaliștii au pretenția să fie tratați ca porțelanul, că nu mi-a plăcut niciodată nici acea idee. Amenințarea “la cel mai mic lucru ce nu-mi convine mă ridic și plec” nu trebuie să existe de nici o parte.
Eu n-am motive să fiu supărat, ci doar oarecum deranjat că nu s-a comunicat prea bine o chestie care putea fi făcută fără să iasă acest scandal. Dar măcar eu stau la 10 minute pe jos distanță, n-a fost mare pierdere, iar după treaba asta mi-am cumpărat niște lămpi foto și câteva accesorii, așa că drumul oricum îl făceam. Este însă posibil ca unii ziariști să fi venit din Pipera sau alte zone îndepărtate, să fi ratat alte lucruri importante șamd. Am zis-o, mai bine era totul făcut după-amiază și fără anunțuri cu cuvinte mari, ar fi fost mai gustată gluma.
Fiecare o avea o linie roșie pe care nu o trece. Din fericire, a mea nu a fost atinsă azi.
nwradu(Citează)
16/12/2013 la 6:42 PM
Vreti nu vreti, ati fost toti obligati sa comunicati ca F64 a fost preluat de Mos Craciun. Restul sunt detalii… :))
georgel007(Citează)
16/12/2013 la 6:56 PM
@georgel007: corect, dar cred că doar eu am precizat până acum că în treaba asta ei speră să strângă jucării și haine de la cei care nu mai au nevoie de ele și să le ducă undeva. Restul au comunicat doar “o mare greșeală de PR”. Nici publicitatea asta nu-i mereu bună.
nwradu(Citează)
16/12/2013 la 6:57 PM
@Dora Vulpescu: come on, get a life. Gluma proasta era daca tu comandai o camera foto si iti trimiteau un Mos Craciun in pachet in loc de camera.
Bai oameni buni, serios, sunt mirat in primul rand de un lucru: in tara asta avem o clasa politica despre care stim ca de douazeci de ani face glume proaste cu poporul asta, adica cu fiecare dintre noi. Da’ din alea proaste rau, de mor oameni nevinovati, de stam cu orele pe sosele ca nu avem autostrazi, ca merg copii kilometrii ca sa ajunga la scoala. Si nu vad atata indignare la adresa astora cum am vazut la o actiune de comunicare, e drept una atipica.
Ce mi se pare iarasi ciudat este ca vad o atitudine foarte agresiva din partea unor bloggeri pe care nu ii citeste nimeni pentru ca ar furniza informatii din zona de bussiness sau analize economico-financiare. Vanzarea unui magazin online ar fi fost o stire de citit si de comentat in ZF, pe wall-street.ro, pe hotnews.ro sau la Moise Guran. Adica daca injurau astia actiunea intelegeam: oamenii se ocupa de stiri economice, au trimis reporteri sau ziaristi acolo pentru o stire si au luat o teapa. Am vazut la ZF ca au catalogat totul drept o ‘gluma proasta’, le dau dreptate. Pentru genul lor de presa ceea ce putea fi o stire s-a dovedit a fi o farsa. Dar pe restul nu ii inteleg, mai ales ca stiu ca F64 au fost pana acum destul de atenti cu blogosfera. Ar trebui sa rasuflati usurati ca nu s-a vandut, poate noul proprietar nu ar fi fost la fel de amabil cu bloggerii.
georgel007(Citează)
16/12/2013 la 10:53 PM
traim intr-un mediu in care suntem zilnic bombardati de informatie inutila,gunoi,spam.Este decizia fiecaruia dintre noi cum ne aparam de acest asalt nociv.F64 a pasit pe partea intunecata a marketingului si m-a mintit. O gluma ,spui tu.Data viitoare iti va vinde marfa proasta (scumpa o vinde deja)- tu nu te superi ca ai cumparat de zeci de ori marfa buna.Asa o ia caruta la vale .Eu am hotarat sa nu mai cumpar de la ei .Ce gluma buna ,un client mai putin!
io(Citează)
16/12/2013 la 10:59 PM
@ georgel007: Daca faci o gluma de 1 aprilie la jumatatea lui decembrie… e gluma proasta PUNCT
Ada(Citează)
17/12/2013 la 3:44 AM
Ada – daca faci o gluma de 1 aprilie la jumatatea lui decembrie e mult mai probabil sa-ti iasa decat daca o faci realmente pe 1 aprilie.
…stii?
Vlad(Citează)
17/12/2013 la 11:16 AM
Pai, ce sa zic: you’ve been punked!:D Ma distreaza cand imi inchipui fetele bloggerilor si jurnalistilor fata in fata cu marele CEO de la Polul Nord:) Mie mi se pare o farsa foarte reusita, poate fiindca sunt un outsider – spectatorii rad intotdeauna mult mai bine decat pacalitii. Aruncati si voi cateva picaturi de vin pe jos pentru proaspatul decedat – articolul – beti pe banii farsorilor si simtiti-va bine. Si coaceti-le ceva gros celor de la F64 – cum ar fi de exemplu ca la conferinta viitoare, in locul jurnalistilor sa vina o sleahta de copii de 5 ani, asta sa-i invatati minte sa va trateze ca pe niste oameni seriosi. Business is business, inteleg, dar hai sa mi si radem!
papergirl(Citează)
17/12/2013 la 11:47 AM
Da, punked este bine zis. Cred că se vor vedea fețele noastre, a fost totul filmat și fotografiat din multe unghiuri.
nwradu(Citează)
17/12/2013 la 11:48 AM
Ei, farsa rea sau buna, toata lumea vorbeste despre ea, pe tot netul. Mission accomplished as zice. :)
alexduduman(Citează)
17/12/2013 la 2:22 PM
@alexduduman PR-ul negativ zici ca-i bun? eu nu cred. poate doar in mocirla de showbiz romanesc, dar nu intr-o afacere care se vrea serioasa.
Mihai(Citează)
18/12/2013 la 10:23 AM
Si daca a fost o tentativa secreta de preluare care a esuat in ultima clipa, iar ei nu au dres decat busuiocul?
asfr(Citează)
18/12/2013 la 6:49 PM
Ma uit pe articole, pe comentarii si imi trag un face palm.
Mie mi-ar fi placut sa ma scoata cineva din rutina, din stresul de zi cu zi, chiar si cu un articol scris pe la 3 noaptea in zadar. Hai sa inchidem magazinul ca ne-au pacalit.
Reactia mea la primul zvon a fost de uimire si teama ca magazinul meu preferat va trece prin schimbari majore (bune, rele nu as fi avut de unde sa stiu). Mie imi place F64 asa cum este el si sunt mandru ca este o companie romaneasca.
Reactia mea la anuntul ca a fost o farsa a fost ras, ras in hohote. Au avut tupeu, si-au asumat niste riscuri, lumea vorbeste despre F64, iar idiotii care considera ca asta e motiv sa nu mai fie clienti poate ca este cu adevarat momentul sa cumpere aparate si accesorii foto din hypermarket.
Bravo F64, imi pare rau pentru blogerii si jurnalistii care s-au simtit ofensati de gluma (Radu, chiar daca spui ca nu este de acord cu vorbe de genul: “bloggerii/jurnaliștii au pretenția să fie tratați ca porțelanul”, nici nu am vazut un articol relaxat pe tema asta), ne vedem la showroom sa bem o cafea si sa povestim despre pasiunea pentru fotografie.
Peace!
Vali(Citează)
18/12/2013 la 6:56 PM
P.S.: amintiti-va de ciocolata ROM
Vali(Citează)
29/12/2013 la 7:29 PM
De acord cu @Vali. Eu am avut ocazia sa apreciez profesionalismul presei autohtone. E 0. Am participat la evenimente de interes public, si am urmarit fabulatia la stirile de la ora 5. Informatii neverificate, eronate. Nimanui nu-i pasa de calitate. Vrea doar senzationalul.
E internetul plin de site-uri respectabile de jurnalism care isi iau informatiile si stirile de pe 9gag si de pe facebook/ask.fm. Care nu-si rezerva timpul sa studieze sa verifice. Voi care nu stiti diferenta dintre furt si talharie.
Voi imi explicati mie ca ati facut eforturi ca sa veniti la un event. Si ca ati fost pacaliti. Mie mi se pare super amuzant. A atras atentia. Si nu a murit nimeni. Mai lasati-o moale ca nu e dracul chiar asa de negru. Bravo F64. Think outside the box.
BlaBla(Citează)