un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Legatura dintre trecerile de pietoni si statiile de autobuz

11 Feb 2011  ·

GÂNDURI  ·

9 comentarii

S-o fi gândit cineva să coreleze un pic amplasarea staţiilor de autobuz cu cea a trecerilor de pietoni, în sensul că să le facă una lângă cealaltă? Deci nu aproape, nu la 50 de metri, ci lipite. Aici e trecerea de pietoni, imediat după e staţia de RATB. Aşa ar trebui să fie.

Zic asta după ce în ultimele două zile am văzut cel puţin 10 persoane, inclusiv babe şi moşi care abia se mișcă, în mijlocul drumului pe câte un bulevard major, deoarece traversau ilegal pe acolo şi au fost surprinşi de maşini. Stăteau între benzi, sperând să fie observaţi pe un bulevard pe care e legal să circuli cu 60 la ora şi mai erau şi ceasurile serii, când tot ce vezi în jur sunt farurile altor maşini. Îmi vine să-i bat pe ăştia. Mereu mi-e teamă că se sperie de altă maşină sau îl atinge vreunul cu oglinda laterală şi de spaimă îmi sar mie în faţă.

Mă uit prin cartierul meu după exemple. La Timpuri Noi toţi cei care ies din metrou sau din staţia de RATB de acolo traversează fix în acelaşi loc Calea Văcăreşti, deşi o trecere de pietoni semaforizată e la 20 de metri. La Palatul Copiilor e o altă staţie mare de RATB, dar treceri de pietoni sunt abia la 100 de metri în oricare direcţie. La Şincai e iarăşi ditamai staţia de autobuz şi troleu şi toţi traversează fix acolo, că le e lene să meargă cei 50 de metri până la semafor. Tot pe lângă Şincai, dar cum mergi spre Timpuri Noi, e o staţie de autobuz cam în dreptul Poștei, dacă o ştiţi, dar trecerea de pietoni e pusă la distanţă mare, fără un rost real pentru această deplasare.

Nu sunt adeptul făcutului de “zebre” din 10 în 10 metri pentru că am considerat mereu că poţi merge un pic pe jos ca să traversezi. Dar pentru a preîntâmpina tot felul de accidente cauzate de tăntălăi care se avânta la traversat strada de parcă ar avea toiagul lui Moise ca să despartă traficul în două în faţa lor, aceste treceri s-ar putea pune chiar lângă staţiile de autobuz, atâta zic.

asus s5507

    9 comentarii

  1. da, sa-ti sara in strada de dupa autobuz :)

      (Citează)

    • @add: pai de asta am zis ca intai sa fie trecerea si apoi statia, ca sa nu traverseze prin fata autobuzului.

      @nelu: corect, e o idee buna si asta. Teoretic se leaga cu o alta regula care zice ca soferii trebuie sa fie mai atenti la intersectii si ca pietonilor li se recomanda sa treaca pe acolo. Trecerile oficiale cu semafor sunt puse la fel, la coltul strazii, cu gandul ca e mai usor de supravegheat intersectia si oricum nu ai viteza mare, ca tocmai ai plecat de jos. In practica, doar se blocheaza o banda dand prioritate la pietoni

      @Arthur: cel putin la ce zic eu in post nu se poate aplica. Oamenii trec pe unde au chef, n-ai cum sa pui politisti oriunde. Cat despre cei care trec pe rosu la trecerile de pietoni… mult noroc sa-i alergi. E o singura data am vazut niste amenzi din astea, la Romana la ASE, dar aia pentru ca respectiva fata s-a dus cand a chemat-o politistul. Restul ar fi trecut mai departe, politistul n-ar fi putut sa-si paraseasca postul (dirija circulatia, nu pietonii), mult noroc cu amenda.

        (Citează)

  2. Si oare de ce majoritatea trecerilor de pietoni se afla chiar la coltul strazii? Faci stanga sau dreapta ai imediat trecere de pietoni. Esti nevoit sa opresti si blochezi circulatia pe respectiva banda. De ce nu se pot amplasa trecerile de pietoni la 10-20 de metri de coltul strazii, pentru a se putea strecura mai multe masini si a nu bloca banda?

      (Citează)

  3. Radu, solutia, din punctul meu de vedere, este sa stea politia in zonele acestea aglomerate (ca e evident ca nu pot pune un politist la fiecare trecere de pietoni) si sa amendeze pe toti cei care nu traverseaza regulamentar. Ti-o iei o data, ti-o iei de doua ori, pana la urma te-nveti, ca nu cred ca le permite buzunarul persoanelor care de obicei aplica aceasta metoda sa-si faca abonament la amenzile politiei. Intr-adevar, nu s-ar schimba peste noapte mentalitatea, dar intr-un an, poate doi, rezultatele ar fi destul de bune, zic eu. Nu consider solutie sa iei un lucru anormal si sa-l transformi in normal.

      (Citează)

  4. @radu, @neku, cum sa amplasezi ma trecerile de pietoni la 20 m de intersectii? Gandeste-te ca esti pieton si mergi pe una din cele doua strazi perdpediculare dintr-o intersectie si doresti sa continui mersul inainte, ce faci? te duci 20 m. la stnaga ca sa ajungi la trecere, traversezi si te intorci 20 m. la dreapta ca sa poti sa mergi pe aceasi strada?

      (Citează)

  5. Pai tu in post te plangi de faptul ca oamenii ies din metrou si nu vor sa mearga 20 m pana la trecerea de pietoni, dar te astepti ca eu sa merg pe trotuar si la fiecare strada pe care trebuie sa o traversez sa ma duc 20 m in stanga/dreapta sa traversez si apoi sa ma intorc inca 20m pentru a merge inainte?

    Vrei sa nu se mai blochezele benzile de circulatie pai baga london style, congestion charge. Vrei sa treci cu masina prin inelul interior (stefan cel mare, mihai bravu, oltenitei, trafic greu, etc) pac taxa 500-700 RON / luna. Te-a prins camera fara vigneta pac 5000 RON.

      (Citează)

  6. @NeaFane cel mai scurt drum nu inseamna si cel mai sigur drum. 20 de metri nu e o distanta atit de mare, in plus majoritatea pietonilor nu cred ca fac mai mult de 500m pe jos in fiecare zi. In 500m cite intersectii trebuie sa strabata, cit de mult creste distanta?

    O masura de tipul mutarii trecerilor de pietoni la 20m de coltul strazii are mai multe avantaje decit dezavantaje. E mai bine ca un pieton sa mearga 40 m in plus pe zi dar sa fie intreg decit sa treaca pe la coltul strazii si sa fie schilodit sau mort.
    Avantajul pentru circulatia masinilor poate fi destul de mare, sunt intersectii in care doar o mica parte din masini fac dreapta, daca ar exista acei 20 m acea banda ar putea fi folosita fara probleme pentru inainte.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus